ملکی

تصرف عدوانی ملک ورثه ای 🥇【مراحل شکایت ✔️ قانون جدید】

تصرف عدوانی ملک ورثه ای | حکم تصرف عدوانی و ... |‌ تصرف ملک ورثه ای و ...

برای اعطای وکالت به وکیل متخصص تصرف عدوانی ملک ورثه ای تماس بگیرید: 44899341-021


برای مشاهده لیست وکیل متخصص ملکی به انتهای این مقاله مراجعه کنید.
تصرف ملک ورثه ‌ای چیست؟

یکی از بزرگ ترین مشکلات در بین خانواده های ایرانی بحث ارث و میراث است که باعث به وجود آمدن دشمنی و کدورت های بسیاری در بین اعضای خانواده میشود. یکی از این مباحث مهم و در عین حال پرتکرار تصرف ملک ورثه ای است. زمانی که فردی فوت می‌کند اموال به جا مانده از او به وارثانش می‌رسد بنابراین ممکن است یک ملک ورثه ‌ای چندین مالک داشته باشد که در این حالت از آن به عنوان ملک مشاع نیز یاد می‌شود و قوانین ملک مشاع بر آن حاکم می‌باشد.

گاهی اوقات برخی از وراث بدون اجازه و رضایت سایرین یا به صورت مخفیانه اقدام به تصرف ملک ورثه ‌ای می‌کنند، به عنوان مثال در آن بنایی احداث می‌کنند یا آن را اجاره می‌دهند که در این شرایط سایر وراث می‌توانند با در دست داشتن گواهی انحصار وراثت به مراجع قضایی مربوطه مراجعه کرده و درخواست خلع ید یا اجرت المثل نمایند.

البته این حالت بسیار ساده است اما در واقعیت به دلیل اختلافات و تعارضاتی که بین وراث  پیش می‌آید، پیچیده‌تر از این حرف‌ها است که صرفاً با یک درخواست معمولی برطرف شود. بهترین پیشنهاد این است که از همان ابتدا به یک وکیل تقسیم ارث مجرب و متخصص وکالت دهید تا بدون دردسر و سریع به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکات در خصوص تصرف عدوانی ملک ورثه ای را برای شما به طور کامل شرح دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اگر ملک ورثه ای در تصرف یکی از وراث باشد، چه باید کرد؟

قوانین حاکم بر ملک ورثه ای که در انحصار بیش از یک وارث قرار دارد، مشابه ملک مشاع است. طبق قانون اگر وارثی بدون رضایت سایر وراث یا به صورت مخفیانه اقدام به تصرف ملک ورثه ای نماید، متخلف محسوب شده و وراث دیگر می‌توانند علیه او اقدام کنند. برای این کار باید به نزدیک‌ترین شورای حل اختلاف که در نزدیکی اقامتگاه متوفی، قرار دارد مراجعه نمود. مسئولان شورا پس از تحویل گواهی انحصار وراثت و بررسی شرایط به وجود آمده، می‌توانند حکم خلع ید ورثه متصرف را صادر کنند.

همچنین اگر متصرف در این مدت از ملک مورد نظر بهره‌ای برده و با دیگر شرکا تقسیم نکرده باشد، مستلزم پرداخت اجرت المثل خواهد شد. به عنوان مثال اگر ملک ورثه ای مغازه بوده و به مدت چهار سال در تصرف یک نفر از وراث باشد، سایر مالکان می‌توانند علاوه بر درخواست خلع ید و پلمپ مغازه، درخواست اجرت المثل ایام گذشته را بدهند.

یک حالت دیگر تصرف ملک عدوانی ورثه ای، اقدام به ساخت و ساز در آن است. اگر این اقدام بدون رضایت شرکا و اطلاع ایشان باشد، خلاف محسوب می‌شود. شرکا می‌توانند در این حالت درخواست رفع تصرف و تخریب بنای احداث شده را بدهند.

در صورتی که نیاز به مشاوره با وکیل متخصص در زمینه تصرفات ملک ورثه ای دارید با ما تماس بگیرید.

معنی تصرف ملک ارث

تصرف ارث به معنای این است که یکی از وراث به صورت غیرقانونی و بدون رضایت دیگر وراث، از آن دارایی استفاده کند. به عنوان مثال، اگر ارث میان آنها یک ملک باشد؛ زمانی که یک یا چند وراث بدون رضایت دیگر وراث در آن ملک زندگی کنند، تصرف ملک ورثه ای اتفاق می‌افتد. دیگر وراث در این حالت می‌توانند از آنها شکایت کرده، ملک را پلمپ و نسبت به تقسیم قانونی آن اقدام کنند.

تصرف ملک ورثه ای توسط یکی از وراث

ملک ورثه‌ای در واقع یک ملکی است که سهم آن باید به طور مساوی بین وراث تقسیم شود. در برخی از شرایط، وقتی که صاحب ملک فوت می‌کند، وراث بر سر تقسیم ارث یا انحصار وراثت به تفاهم نمی‌رسند. به همین دلیل، ممکن است برخی از وراث به طور غیرقانونی در آن ملک ساکن شده یا آن را به فروش برسانند. در این حالت، دیگر وراث باید برای تصرف ملک ورثه ای توسط یکی از وراث شکایت کنند. پس از آن، قاضی تصمیم می‌گیرد تا به صورت قانونی این مشکل بین وراث را حل کند.

در این خصوص باید گفت که وقتی وارث اموال بیش از یک نفر باشد، یکی از وراث به تنهایی نمیتواند ملکی را تصرف کند؛ فلذا کسب رضایت سایر وراث و حل اختلافات فی مابین باید صورت بگیرد. گاهی اوقت عدم همکاری وراث در تقسیم ارث باعث سخت تر شدن این موضوع میشود.

بعد از فوت فردی اگر وی دارای بیش از یک وارث باشد نیاز است که وراث در تقسیم ارث به توافق برسند اما گاهی یک یا چند تن از وراث در میراث باقی مانده دست برده و آن را تصرف می کنند که در این مواقع تنها راه ممکن اقدام قانونی می باشد. با توجه به پیچیدگی هایی که این موضوع دارد پیشنهاد می‌شود در چنین مواقعی پیش از هر اقدامی با یک وکیل ملکی مجرب مشورت نمایید.

ساخت و ساز در ملک ورثه ای

ساخت و ساز در ملک ورثه ای تا زمانی که آن ملک انحصار وراثت نشده باشد و سهم وراث پرداخت نشده باشد، کار غیرقانونی است و تصرف ملک ورثه ای محسوب می‌شود. از این رو، پس از ساخت و ساز، هر یک از وراث می‌توانند نسبت به این عمل غیرقانونی شکایت کنند و سهم خود را خواستار شوند.

پس، قبل از شروع ساخت و ساز، ابتدا باید انحصار وراثت انجام شده و طی آن ملک ورثه‌ای به فروش برسد. در نهایت، صاحب جدید ملک، بعد از پرداخت سهم هر یک از وراث می‌تواند ساخت و ساز را شروع کند.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل ملکی می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل ملکی گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای ملکی گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های خانواده عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

برای مشاهده لیست وکیل ملکی و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل ملکی

پلمپ ملک ورثه ای

معمولا زمانی که ورثه بر سر تقسیم ملک ورثه ای خود به توافق نمی‌رسند، شکایت می‌کنند تا در نهایت، پلمپ ملک ورثه ای انجام شود. این اتفاق برای زمانی است که دیگر وارثان قصد سواستفاده و تصرف ملک ورثه ای بدون رضایت از دیگر وراث را داشته باشند.

در این حالت، ممکن است حق دیگر وراث ضایع شود. پس، می‌توانند در مراجع قضایی، درخواست پلمپ خود را ما پلمپ دیگر املاک ثبت کنند. پس از گذشت پرسه ثبت درخواست، مامور پلمپ به ملک مراجعه کرده و آن را پلمپ می‌کند.

گاهی بین وراث در تقسیم ارث مشکلاتی پیس می آید یا در مواقعی دیگر وراث به خاطر  دخل و  تصرف های احتمالی نگران اموال باقی مانده از متوفی می شوند، در این مواقع بهترین راهکار پلمپ دارایی ها و میراث به جا مانده از وی است.

مراحل شکایت ملک ورثه ای

ملک ورثه‌ای مالکیت مشاع دارد. یعنی تمام وراث در آن سهیم هستند. پس برای تقسیم یک ملک ورثه‌ای در میان تمام وراث، ابتدا باید قابلیت تقسیم شدن آن مشخص شود. برخی از املاک قابلیت افراز یا تقسیم ندارند. به همین دلیل، یک سند مشترک به نام تمام وراث ثبت می‌شود. همچنین، می‌توان آن ملک را به فروش رساند و سهم هر ورثه را به صورت نقدی پرداخت کرد.

اگر ورثه بر سر انجام این مراحل تقسیم ارث و میراث به توافق نرسند، باید نسبت به تقسیم آن ملک، شکایت انجام دهند. مراحل شکایت ملک ورثه ای نیز از مراجعه به دادگاه و دستور فروش ملک ورثه‌ای شروع می‌شود. زمانی که ملک توسط دادگاه به فروش برسد، سهم هر فرد نیز به صورت قانونی و مساوی پرداخت می‌شود.

تصرف در ارث

زمانی که میراث فردی به بیش از یک نفر برسد، هیچ یک از آنها تا تقسیم شدن و مشخص شدن سهم هر یک اجازه دخل و تصرف در آن را ندارند. در صورتی که تخلفی صورت بگیرد از طریق دعوای خلع ید از مراجع قضایی باید پیگیری شود.

تصرف عدوانی ملک پدری

از آنجا که ملک پدری یک ملک ورثه ای می باشد هرگونه تصرف در ملک ورثه ای می بایست با اجازه و ورضایت تمامی شرکا و ورثه صورت گیرد.

تصرف عدوانی ملک پدری اگر از سوی یکی از ورثه باشد جرم محسوب می شود و سایر ورثه می توانند با انتخاب یک وکیل از شخص تصرف کننده شکایت کنند و ملک پدری را بازپس گیرند.
لازم به یادآوری است که تمامی مراحل اداری و حقوقی در زمینه اموال ورثه ای پس از داشتن برگه انحصار وراثت از سوی وراث امکان انجام دارد و در غیر این صورت امکان شکایت و یا رسیدگی به پرونده وجود ندارد.

اقدامات لازم قبل از رفع تصرف ملک ورثه ای

قبل از رفع تصرف ملک ورثه ای باید بدانید که ممکن است ارثیه شامل تمام اموال به جا مانده نشود و قبل از هر اقدامی باید مشخص شود که چه مقدار از ترکه صرف دیون متوفی می‌شود و چه میزان از آن به بازماندگان ارث می‌رسد. طبق ماده 869 قانون مدنی «دیون و حقوقی که به ترکه میت تعلق می‌گیرد، باید قبل از تقسیم ترکه اداء گردد.» که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. وراث باید لوازم خاکسپاری میت را به طرز شایسته برگزار کنند و لوازم خاکسپاری مانند کفن را تهیه نمایند. قیمت کفن از خود ترکه پرداخت می‌شود.
  2. حقوق مربوط به اعیان ترکه مانند رهن
  3. اگر متوفی دین یا واجب مالی عقب افتاده داشته، وراث باید آن را از ترکه پرداخت کنند.
  4. هر فردی مجاز است تا یک سوم اموالش را وصیت کند و بیشتر از آن به اجازه سایر وارثان بستگی دارد. بنابراین اگر میت وصیتی در رابطه با یک سوم مال خود داشته، باید به آن عمل شود.

طبق قانون تا زمانی که موارد گفته شده پرداخت نشود، بازماندگان مجاز به تقسیم ارث نیستند. بنابراین اگر شخصی از متوفی طلب داشته باشد و بازماندگان از پرداخت طلب او از ترکه امتناع می‌کنند، طلبکار می‌تواند از وارثان شکایت کند تا ابتدا طلب او را از ترکه پرداخت نمایند.

برای رفع تصرف ملک ورثه ای باید گواهی انحصار وراثت داشته باشید. در اولین گام برای مشخص کردن تکلیف اموال به جا مانده، دریافت گواهی انحصار وراثت از مرجع قضایی می‌باشد. گواهی انحصار وراثت نشان می‌دهد که ورثه در انحصار چه افرادی است و هر کدام چه میزان سهم الارث را شامل می‌شوند.

برای دریافت گواهی انحصار وراثت با مشخصات ورثه به همراه گواهی فوت متوفی، به شورای حل اختلاف که در نزدیکی آخرین اقامتگاه متوفی قرار دارد، تحویل داد. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که نام همه افراد ورثه چه آن‌هایی که در قید حیات نیستند یا زنده هستند، آورده شود حتی اگر شک دارید. شورا پس از بررسی این موضوع از طریق اداره ثبت احوال و دیگر مراجع مربوطه، تکلیف انحصار وراثت را مشخص خواهد کرد.

طبق ماده 9 قانون تصدیق انحصار وراثت، اگر فردی بداند که جزء وراث نیست یا از آوردن نام وراث دیگر اجتناب کند و اقدام به تصدیق انحصار وراثت کند، کلاهبردار به حساب آمده و باید علاوه بر پرداخت خسارت معین شده، مطابق قانون مجازات شود.

نحوه دریافت گواهی انحصار وراثت

برای دریافت این گواهی باید مدارک زیر را نزدیکترین شورای حل اختلاف که در نزدیکی آخرین محل سکونت فرد متوفی قرار دارد، تحویل دهید:

  • گواهی فوت متوفی
  • اسامی وراث
  • کارت ملی وراث
  • استشهاد محلی
  • گواهی امضای شهود

پس از تسلیم این مدارک به شورا، یک آگهی انتشار می‌دهند تا دیگر وراث پیدا شوند و افرادی که از فرد متوفی وصیت یا طلب دارند، به شورا مراجعه کنند. اگر در این مرحله به مشکل برخوردید می‌توانید از یک متخصص حقوقی مشورت بگیرید و از یک وکیل راهنمایی بخواهید.

بعد از این مرحله گواهی انحصار وراثت صادر می‌شود و با در دست داشتن آن می‌توانید برای تقسیم اموال به دادگاه مراجعه کنید. در واقع ابتدا باید وراث توسط دادگاه تایید شوند سپس برای مشخص نمودن سهم ارث اقدام نمود. به این گواهی برای رفع تصرف ملک ورثه ای و سایر امور مربوط به وراثت نیاز خواهید داشت. همه ی این کار ها را نیز همچنین میتوانید به یک وکیل انحصار وراثت بسپارید تا برای شما انجام دهد.

اجرت المثل ملک ورثه ای چیست؟

هر گاه مال یا ملکی توسط یکی از صاحبین آن متصرف شود، مالکان دیگر می‌توانند دعوی خلع ید یا اجرت المثل را مطرح کنند. منظور از اجرت المثل مبلغ یا میزان مشخصی پول است که در ازای ایام تصرف ملک ورثه ای پرداخت می‌شود. به عنوان مثال مغازه‌ای دو مالک دارد و مالک اول بدون اجازه دیگری، آن را اجاره دهد. در این حالت مالک دوم می‌تواند درخواست اجرت المثل کند تا مالک اول خسارت و بهای این مدت تصرف ملک ورثه ای را بپردازد.

میزان اجرت المثل به میزان مشخص شده در قرارداد بستگی دارد. اما اگر در قرارداد اشاره‌ای به ارزش و بهای ملک نیامده باشد، دادگاه بررسی آن را به کارشناس واگذار خواهد کرد. پس از صدور جلسه کارشناسی تعیین قیمت اجرت المثل، مهلتی تعیین می‌شود که حق الزحمه کارشناسی پرداخت شود. اگر در طی این مدت پرداخت صورت نگیرد، دادخواست باطل می‌شود.

بعد از این مرحله به طرفین دعوی ابلاغ می‌شود که طی یک جلسه نظر کارشناس را بررسی کنند و اگر اعتراضی دارند آن را کتبی ثبت کنند یا در صورت پذیرش امضا کنند. در صورتی که به نظر کارشناس اعتراضی وارد نگردد، دادگاه حکم را صادر می‌کند. در غیر این صورت مراحل بالا مجددا تکرار می‌شود.

لازم به ذکر است که اگر میزان اجرت المثل کمتر از 20 میلیون تومان باشد باید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید و برای بیشتر از این مبلغ، پرونده به دادگاه‌های حقوقی سپرده خواهد شد.

معنی اجرت المثل ملک ورثه ای

همانطور که اشاره شد اجرت المثل ملک ورثه ای به معنای پرداخت غرامت و جبران زیان از سوی فردی است که در ملک ورثه ای تصرف انجام داده است.

خلع ید ملک ورثه ای

حکم خلع ید زمانی صادر می‌شود که فردی موجب تصرف ملک ورثه ای یا مشاع شده باشد. اگر مال یا ملکی چند مالک داشته باشد و یکی از مالکین بدون اذن سایرین اقدام به دخل و تصرف در آن نماید، سایر مالکان می‌توانند به دادگاه درخواست خلع ید ورثه متصرف را بدهند.

تعریف خلع ید به این صورت است که فرد، رفع تصرف یک نفر دیگر از ملک خود را درخواست کند تا متصرف هر چه زودتر ملک را تخلیه کند و تحویل وی دهد. بنابراین مالکان یک ملک مشاع از این طریق می‌توانند حق گرفته شده را باز پس گیرند. خلع ید یکی از راهکارهای رفع تصرف ملک ورثه ای است.

وکیل اعتراض به تصرف ملک ورثه ای

پیگیری امور مربوط به ملک ورثه ای در ساده‌ترین حالت کار راحتی است و شاید لازم نباشد به وکیل ملک ورثه ای مراجعه کنید. البته ممکن است در روند کار نکات قانونی ظریف وجود داشته باشد که خودتان از آن آگاه نباشید در حالی که وکلا با علم به قوانین مربوطه می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین راهکار قانونی را یافته طوری که هم شما به نتیجه مطلوب دست یابید و هم شخصاً گرفتار پیچ و خم‌های قانونی نشوید

گاهی اوقات مسائل مربوط به تصرف ملک ورثه ای و اختلافات بین آن‌ها چنان پیچیده است که فقط یک وکیل حاذق از عهده آن برمی‌آید. پیشنهاد می‌شود برای این مواقع کارهایتان را  به یک وکیل بسپارید.

بهترین وکیل تصرف ملک ورثه ای

ابتدا به مجموعه‌ و موسسات حقوقی معتبر مراجعه کنید و از چند متخصص با تجربه مشاوره بگیرید و با توجه به شرایط خودتان، مناسب‌ترین وکیل را انتخاب کنید. گروه وکلای دیوان سالار تشکیل شده از وکلای متخصص و مجرب که آماده ارائه خدمات حقوقی به شما عزیزان در سراسر ایران هستند، میتوانند در کمترین زمان ممکن شما را به بهترین وکیل ملک ورثه ای متصل کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با مجموعه دیوان سالار 44899341-021 تماس بگیرید.

گروه وکلای دیوان سالار با تیمی از چندین وکیل متخصص ملکی با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. با توجه به اینکه در گروه وکلای دیوان سالار وکالت تخصصی توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام می‌شود، درصد موفقیت در این مجموعه بسیار بالاست، چرا که وکالت هر پرونده را وکیلی می‌پذیرد که چندین سال تجربه در آن زمینه داشته و پرونده های موفق و مشابه در زمینه پرونده موکل را دارد. همین امر باعث شده تا کیفیت وکالت و درصد موفقیت پرونده ها در گروه وکلای دیوان سالار نسبت به مجموعه های دیگر بسیار بالاتر باشد. به طوری که وکلای ملکی دیوان سالار در بیش از ۴۰۰ پرونده، بیش از ۹۶ درصد موفقیت داشته اند.

نمونه پرونده های شاخص ملکی دیوان سالار

⭐️ پرونده ملکی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان

⭐️ پرونده دستور فروش ملکی به ارزش ۳۸ میلیارد تومان

⭐️ پرونده ملکی ۴۰ هکتاری در شهریار

⭐️ پرونده اختلاف در تهاتر ملکی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان

⭐️ پرونده زمین‌خواری ملکی در دماوند به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان که منجر به محکومیت زمین‌خواران و بازپس‌گیری املاک شد.

⭐️ پرونده ملکی که طرف مقابل موکل ستاد اجرایی فرمان امام بود. این پرونده به نفع موکل به اتمام رسید.

⭐️ پرونده شکایت مشارکت در ساخت در تهران

⭐️ بیش از ۲۰ پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

و…[/box]

لیست وکیل تصرف عدوانی ملک وارثه ای

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو مرکز وکلای قوه قضاییه با بیش از 17 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.91

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو مرکز وکلای قوه قضاییه با بیش از 17 سال سابقه
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.87 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 17 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به نوع خدمت، شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.81

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 10 سال سابقه
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی، داوری
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.89 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 17 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.84 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

🥇 سطح وکیل کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
️ سابقه حقوقی بیش از 13 سال سابقه کاری
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت مدنی، تنظیم اوراق قضایی، امور مربوط به اداره بیمه تامین اجتماعی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.83 

 

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

🥇 سطح وکیل کارشناس حقوقی امور ثبت برند و شرکت ها
️ سابقه حقوقی بیش از 10 سال سابقه کاری
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت مدنی، تنظیم اوراق قضایی، امور مربوط به اداره کار
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.83 

 

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 22 سال سابقه
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.73 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (اصفهان) با بیش از 7 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به نوع خدمت، شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.53
  • از جمله مطرح ترین و شناخته شده ترین وکلای پایه یک دادگستری در اصفهان
  • با بیش از 7 سال سابقه وکالت و تجربه بالا در امور تخصصی

تماس با وکیل

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل متخصص ملک با سال ها تجربه و با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته)

 

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

4.81/5

اگر هنوز سوالی در مورد تصرف ملک ورثه ای دارید در کامنت‌ها بپرسید. کارشناسان حقوقی به سرعت پاسخ می‌دهند.

امتیاز کاربران: 4.83 ( 2 رای)

12 دیدگاه

  1. من برادرم یه خونه ۱۰۰متری داریم که پدرم ۳دنگ۳دنگ سندبه نام مازده ولی مادرم زنده اس من ۷ساله پدرم فوت کرده میخواستم بایدچه مراحلی طی کنم مادرم میتونه عدای بکنه چون پدرم قطعی به نام کرده

  2. سلام. پدر بزرگ من ۱ سالی میشه فوت کرده و مادر بزرگم زنده هستند. ۵ تا دایی و ۴ تا خاله دارم. یعنی میشه ۷ سهم. یکی از دایی ها ادعا میکنه که ملکه پدری برای اونه و حتی نوشته هم داره و دختر هارو از خونه‌ی پدری بیرون کرده و راه نمیده. الان ملکه پدری ۲ پلاکه. یک پلاک مادر زندگی میکنه و پلاکی دیگر پسر زندگی میکنه. در حالی که پسر از خونه ای که مادر زندگی میکنه نوشته داره که اینجارو بهش دادن که بسازه و بشینه. اما درست نکرده و رفته یه پلاک دیگه از همون ملک گرفته و ساخته ولی هیچ نوشته ای از اون نداره. حالا میخوام بدونم آیا اگر شکایت کنیم ازش میتونیم به حقمون برسیم یا نه‌؟؟

    1. سلام. شما نیاز به جلسه مشاوره حضوری دارید. با شماره های مجموعه تماس بگیرید

  3. سلام خدمت گروه وکلای دیوان سالار
    پدر بنده سال ۹۳ فوت شده ۱ ملک مسکونی داخل شهر و ۱ ملک بیرون شهر که شامل منزل مغاذه و گاوداری است برای ۳ پسر ۱ دختر و مادر ارث ماند که در سال ۹۵ منزل مسکونی داخل شهر که من و یکی از برادران و مادرم زندگی میکردیم با شکایت خواهر به فروش رسید و تقسیم شد در اون زمان قرار شد که تمامی اموال یکجا به فروش برسد و تقسیم شود ولی این کار انجام نشد و ملکی که بیرون شهر بود فروخته نشد الان مدت ۲ سال است که اون ملک توسط خواهر مادر و یک برادرم تصرف شده که مادرم اونجا زندگی میکنه در حالی که منزل خودش را داده اجاره و رفته اونجارو بازسازی کرده و زندگی میکنه مغاذه هم که از ۱۵ سال قبل دست یگی از برادرانم بوده و همچنان هست بدون اینکه اجاره ای بپردازه و قسمتی از گاوداری هم که توسط خواهرم اجاره داده شده به اقوامش من و یکی از برادرام هیچ استفاده ای از اونجا نمیکنیم لطفا منو راهنمایی کنید که چگونه میتونم حقمو بگیرم ممنون

  4. سلام.من دوبرادر ناتنی ومادرخوانده دارم.ویک برادر بزرگتر که تنی هست.پدر ما ما دوبرادر را 15سال پیش از منزل بیرون انداخت.من تنها زندگی میکنم.برادرم در گرمخانه ها.یکسال پیش پدرم بعلت سرطان طی 4سال شیمی درمانی فوت شد.زن بابا وپسران هیچ اطلاعی از مریضی به ما حتی عموهام ندادن یهو گفتن مرده.بعد گفتن خانه ومغازه وتمام وسایل خانه دمه اخر به نام زن بابام زده پدرم.با همه اسرار حتی درگیری کپی سند نشون ندادن.تا امروز.من به عنوان پسر دوم 42ساله میتونم تا تایین تکلیف صحت سند توسط دادگاه به منزل پدریم برم.اثاث من هم تومنزل هست.ومن اموال دیگر پدرمو از طریق متوجه شدم اما چیزی رو نمیکنن.گاوصندوق در نبود ما باز شده میگن وصیت نامه رو پدرم پاره کرده.حق دارم برم خانه.من سرپناهی ندارم.ممنون.

  5. میبخشید ما برگه انحثار وراثت داریم.البته بهمون خر صدور ندادن خودم پیگیر شدم.حتی برگه فوت یا هیچ مدرکی دست ما نمیدن.خواهش دارم اگر وکیل که با عقد قرار داد وضمانت دادن حق الوکاله رو اخر دریافت کند سراغ دارین بهم معرفی کنید.ضمانت یا هر مدرک لازم باشه مشکلی نیست.تشکر.

  6. سلام خسته نباشید مقداری زمین از مادرم به ما ارث رسیده که بعد از فوت مادرم برادرهایم بدون اجازه یه چاه حفر کردند. ما مجبور شدیم سهمیه زمینمون را به صورت مزایده بفروشیم. و بعد از ان یه شکایت تنظیم کردیم برای دریافت اجرت المثل ایام تصرف و انها هم شکایت کردند باید هزینه چاه را طبق سهمیه بپردازید . میخواستم بدون چون بدون اجازه ما بوده ما باید بپردازیم چون اجرت المثل درخواست کردیم با تشکر

    1. سلام وقت بخیر. نیاز هست توضیحات بیشتر ارائه کنید. لطفا جهت رزرو وقت مشاوره تماس بگیرید.

  7. سلام لطفاً یک وکیل تقسیم ارث وملک برای بنده درتبریز معرفی کنید ترجیحاً خانم باشد؟چون همسر بنده باوکیل خانم راحتر هست تا مرد

  8. سلام یک وکیل خانم برای تقسیم ارث وملک درتبریز برای بنده معرفی نمائید متشکرم ببخشید قراره پرونده خانمم رو براش وکالت بدهیم اگر خانم باشد ایشان راحترهستند

    1. سلام وقت بخیر. مانعی نیست. برای رزرو وقت جلسه با وکیل خانم متخصص در امور ورثه ای با دفتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل