کیفری

[صفر تا ۱۰۰] شکایت مجدد پس از منع تعقیب

برای اعطای وکالت به وکیل متخصص شکایت مجدد پس از منع تعقیب تماس بگیرید: 44899341-021

شکایت مجدد پس از منع تعقیب

شکایت مجدد پس از منع تعقیب زمانی صورت میگیرد که اشتباهی در رسیدگی به پرونده رخ دهد و‌ ‌‌یا شاکی و دادستان بعد از صدور قرار منع تعقیب، دلیل جدید و کافی ارائه دهند. از این رو داشتن وکیلی آگاه و تیز بین برای پیگیری تمامی پرونده های کیفری و نیز حقوقی، امری ضروریست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شکایت مجدد پس از منع تعقیب و همچنین شرایط و مراحل آن در ادامه با ما همراه باشید.

قرار منع تعقیب چیست؟

قرار منع تعقیب هنگامی صادر می‌شود که دادستان با بررسی تمام شواهد موجود پی ببرد که دلایل کافی برای نسبت دادن جرم به متهم وجود ندارد و یا موضوع مورد شکایت، به عنوان جرم شناخته نمی‌شود؛ در نتیجه، فرد متهم، دیگر تعقیب نمی‌شود.

شرایط⚖️شکایت مجدد پس از منع تعقیب⚖️

با توجه به قانون دادرسی کیفری، در صورتی که فرد شاکی، دلایل جدیدی برای اثبات جرم متهم داشته باشد می‌تواند به صورت مجدد، نسبت به قرار منع تعقیب صادره شکایت کند. به عبارتی دیگر، اتهامی را نمی‌توان مجدداً به همان فرد نسبت داد و ضروری است که دلیل جدیدی کشف شود.

با توجه به ماده 278 قانون آیین دادرسی: هرگاه به علت فقدان یا عدم کفایت دلیل، قرار منع تعقیب صادر و در دادسرا قطعی شود، نمی‌توان بار دیگر متهم را به همان اتهام تعقیب کرد مگر اینکه دلیل جدیدی کشف گردد، در این صورت دادستان باید تعقیب مجدد متهم را تجویز نماید لذا اگر دلیل جدیدی برای شاکی به دست بیاید می‌تواند یک بار دیگر از همان متهم شکایت کند و اگر دادستان اجازه دهد آن شکایت به جریان می‌افتد.

لازم به ذکر است که در صورتی که قرار منع تعقیب در دادگاه قطعی نشده باشد، با تایید دادستان می‌توان فرد متهم را فقط برای یک بار به دلیل همان جرم، تعقیب نمود و اگر قرار در دادگاه قطعی شده باشد با تایید دادستان و دادگاه صالح می‌توان شکایت مجدد پس از منع تعقیب نمود.

طبق ماده 274 قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه در صورتی که اعتراض شاکی به قرار منع تعقیب و موقوفی تعقیب را موجه بداند، می‌تواند قرار جلب به دادرسی را صادر نماید، در این صورت، پرونده مجدداً به دادسرا اعاده می‌شود تا اقدامات و تحقیقات لازم را تکمیل و انجام دهند و در غیر این صورت قرار را تایید می‌کند که نظر دادگاه قطعی و غیر قابل اعتراض است .

نمونه ای برای شکایت مجدد پس از منع تعقیب

برای مثال، در نظر بگیرید فرد الف علیه فرد ب، شکایت تخریب خودرواش را ارائه داده است. اگر فرد الف دلیل کافی به دادگاه ارائه نداده باشد، در این صورت برای فرد ب «قرار منع تعقیب» صادر خواهد شد. اکنون اگر فرد الف با ارائه دلیل جدیدی (مثلاً فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته از تخریب خودرو کشف کند) می‌تواند عمل «شکایت مجدد پس از منع تعقیب» را اجرا کند.

انواع⚖️شکایت مجدد پس از منع تعقیب⚖️

اعتراض به قرار منع تعقیب به دو طریق مختلف صورت می‌گیرد:

  • شکایت مجدد به قرارمنع تعقیب توسط شاکی انجام شود.
  • در صورتی که بین بازپرس و دادستان اختلاف نظر بوجود بیاید. (فقط درمورد جرایمی که شامل مجازات سلب حیات، حبس ابد و قطع عضو باشد)

انواع حالات بررسی مجدد پرونده

پس از اینکه فرد شاکی با ارائه‌ی دلایل جدیدی خواستار⚖️شکایت مجدد پس از منع تعقیب⚖️ باشد و دادگاه، اعتراض انجام شده را وارد بداند به دو صورت پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • دادگاه، قرار منع تعقیب را نقض کرده و پرونده مجدداً به دادسرا برگردانده شده و متهم برای دفاع از خود بار دیگر به دادگاه فراخوانده می‌شود.
  • دادگاه با اینکه شکایت مجدد پس از منع تعقیب را وارد می‌داند، ولی قرار منع تعقیب را نقض نمی‌کند و دوباره پرونده به دادسرا بازگردانده می‌شود تا به آن رسیدگی شود.

مهلت شکایت مجدد پس از منع تعقیب

افرادی که مقیم ایران هستند به مدت 10 روز و افرادی که مقیم خارج از کشور هستند ظرف یک ماه، حق اعتراض به دادگاه برای رسیدگی به جرم را دارند.

مدت زمان رسیدگی به شکایت به قرار منع تعقیب

زمان رسیدگی به شکایت مجدد پس از منع تعقیب، قابل پیش‌بینی نیست و بسته به حجم کاری دادگاه ممکن است یک الی دو ماه طول بکشد. یعنی، چون رسیدگی به شکایت جزئی از مراحل اجرایی کار است نمی‌توان زمان دقیقی برای آن شناسایی کرد.

مرجع شکایت مجدد پس از منع تعقیب

شکایت مجدد پس از صدور قرار منع تعقیب، از طریق مراجعه به شعبه‌ی دادسرایی که قرار منع تعقیب از آنجا صادر شده انجام می‌گیرد. البته با کمک دفاتر الکترونیکی قضایی نیز این کار امکان‌پذیر است. بهتر است قبل از اقدام به شکایت، از وکیل مجربی درخصوص موثق بودن دلایل خود کمک بگیرید، پیشنهاد ما تماس با شماره 44899341-021 برای راهنمایی کامل شما توسط گروه وکلای دیوان سالار می‌باشد.

مرجع شکایت از منع تعقیب

نکاتی در مورد قرار منع تعقیب و شکایت مجدد پس از منع تعقیب

  • در صورتی که قرار منع تعقیب، به لحاظ جرم نبودن اتهام وارده صادر شود، متهم قابلیت شکایت مجدد ندارد. اما در صورتی که به لحاظ وجود نداشتن دلیل کافی صادر شود، با ارائه دلیل جدید، قابلیت شکایت مجدد برای یکبار را داراست.
  • منظور از اینکه شاکی باید دلیل جدید ارائه دهد این است که در زمان ارائه‌ی دلایل قبلی (که موجب صدور قرار منع تعقیب شده‌اند)، دلیل مذکور دردسترس نبوده باشد و در واقع دلیل جدید کشف شود.
  • دلیل جدید حتماً باید معتبر و موثق باشد.
  • بهتر است درصورت وجود مواردی که بازپرس قبلاً به آنها توجه کافی نداشته، آن موارد برجسته تر گردد.
  • توصیه می‌شود برای ⚖️شکایت مجدد پس از منع تعقیب⚖️، فرد شاکی تاریخ صدور قرار منع تعقیب را ذکر کند و بیان کند که در چارچوب قوانین اعتراض عمل کرده است.
  • در صورتی که قرار منع تعقیب توسط بازپرس صادر شود، دادستان نیز باید موافق باشد ولی اگر دادستان به دلایلی با آن مخالفت کند، دادگاه در خصوص اختلاف نظر آنها تصمیم می‌گیرد.

هزینه شکایت مجدد به منع تعقیب

با توجه به اینکه تعرفه‌ی خدمات قضایی به طور سالانه تغییر می‌کند، بهتر است برای دستیابی به اطلاعات صحیح، با کادر مجرب و زبده‌ی گروه وکلای دیوان سالار در ارتباط باشید. با مطرح کردن سوالات حقوقی خود در بخش دیدگاه در پایین این مقاله، مشاورین حقوقی ما می‌توانند پاسخگوی سؤالات شما باشند.

شکایت مجدد پس از منع تعقیب خارج از مهلت قانونی

در صورتی که شاکی، دلیل کافی و موجه برای شکایت داشته باشد، اگرچه مهلت قانونی (10 روز برای افراد ایرانی و یک ماه برای مقیمان خارجی) به پایان رسیده باشد، دادگاه موظف است به پرونده رسیدگی کند.

شکایت کیفری مجدد

زمانی که قرار منع تعقیب صادر می شود با توجه به ناخوشایند بودن این حکم برای شاکی پرونده وی می تواند تقاضای شکایت مجدد را داشته باشد تا بتواند رای دادگاه و قاضی را به سمت خود برگرداند.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل کیفری می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل کیفری گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای کیفری گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های کیفری عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

جهت مشاهده لیست وکیل کیفری و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل کیفری

شکایت مجدد از یک موضوع

با توجه به قوانین موجود امکان شکایت مجدد در مورد یک موضوع که طرفین آن نیز تغییری نکرده باشد امکان پذیر نمی باشد.

طرح مجدد شکایت کیفری پس از رضایت

سوالی گه گاهی برای افراد بوجود می آید این است که آیا بعد از رضایت می توان مجددا طرح شکایت نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در موارد خاصی این امر از طرف قانون امکان پذیر می باشد.

شکایت مجدد پس از منع تعقیب

تفاوت قرار منع تعقیب با قرار موقوفی تعقیب

قرار موقوفی تعقیب نیز به معنی به پایان رسیدن پیگیری اتهام و فارغ شدن فرد متهم از تعقیب می‌باشد ولی نه به خاطر عدم وجود دلایل کافی، بلکه به دلیل فوت متهم، گذشت شاکی، شامل عفو بودن متهم ویا توبه کردن وی درموارد پیش‌بینی شده توسط قانون، اجرا می‌شود.

تفاوت قرار منع تعقیب و حکم برائت

قرار منع تعقیب توسط دادسرا صادر شده و قابلیت شکایت مجدد را دارد ولی حکم برائت از دادگاه صادر شده و قطعی است؛ یعنی، حکم برائت قابل پیگیری مجدد نیست. در واقع، هردو به معنی اثبات نشدن جرم متهم هستند ولی در بحث قابلیت پیگیری، تفاوت دارند.

شکایت مجدد بعد از حکم قطعی

پس از ابلاغ حکم منع تعقیب هر دو طرف دعوا مدت زمان مشخصی را فرصت دارند تا به رای صادره از سوی دادگاه اعتراض کنند .
اگر در مدت تعیین شده درخواست واخواهی داده نشود حکم صادره لازم الاجراست.
درصورتی که پس از قرار منع تعقیب مدارک جدیدی بدست بیاید، باید شکایت مجدد بعد از حکم قطعی انجام گیرد.
در چنین شرایطی حکم قبلی موقتا لغو می شود تا قاضی مدارک جدید را بررسی و راستی آزمایی کند و در صورت تایید مدارک حکم قبلی باطل و رای جدید ابلاغ می شود.

باید بدانید در صورت کافی نبودن مدارک متهم می تواند درخواست اعاده حیثیت کند.

اعاده حیثیت بعد از قرار منع تعقیب

زمانی که فردی به اعتبار و حیثیت فردی، خانوادگی و اجتماعی شخص دیگری لطمه ای وارد کند، فرد متهم در قبال آن می تواند اعاده حیثیت کرده و جبران زیان مادی و معنوی را طلب کند.

ناتوانی در ارائه دلایل کافی پس از شکایت مجدد و اعاده حیثیت توسط متهم

بعد از انجام شدن شکایت مجدد پس از منع تعقیب، در صورتی که فرد شاکی قادر به ارائه‌ی دلایل کافی برای اثبات مجرم بودن متهم نباشد، فرد متهم می‌تواند اعاده حیثیت کرده و علیه فرد شاکی به جرم شهادت کذب، شکایت کند. البته لازم به ذکر است، در این صورت فرد باید اثبات کند که فرد به قصد سوءنیت و از روی کینه علیه وی شکایت کرده‌است.

وکالت تخصصی شکایت مجدد از منع تعقیب

چگونه وکیل شکایت مجدد پس از منع تعقیب می‌تواند به ما کمک کند؟

بدیهی است که وجود وکیل متبحر در امر شکایت مجدد پس از منع تعقیب می‌تواند تاثیر بسزایی در ارائه‌ی دلیل موجه و پیش بردن رسیدگی به اعتراض مجدد داشته باشد. یک وکیل مجرب در این زمینه، می‌تواند از اشتباهات احتمالی که ممکن است فرد در راستای شکایت مرتکب شود، به خوبی جلوگیری کند.

بهترین وکیل شکایت مجدد پس از منع تعقیب

بهترین وکیل شکایت مجدد پس از منع تعقیب لازم است که موکل خود را در تمامی مراحل شکایت، اعم از کشف دلیل جدید، بررسی اعتبار دلیل و رعایت چارچوب شکایت و… یاری نماید. برای سپردن پرونده‌ی شکایت خود به وکیل با تجربه با گروه وکلای دیوان سالار تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

به طور کلی،⚖️شکایت مجدد پس از منع تعقیب⚖️ به عملی اطلاق می‌شود که پس از صدور قرار منع تعقیب (که به معنی اثبات نشدن مجرمیت فرد متهم و به پایان رسیدن تعقیب متهم است)، فرد شاکی با ارائه‌ی دلایل جدید و کافی علیه آن قرار انجام می‌دهد. و در نتیجه، با تایید دادستان، فرد متهم بار دیگر برای دفاع از خود به دادگاه فراخوانده می‌شود. مانند هر مسئله‌ی حقوقی دیگر، شکایت مجدد پس از منع تعقیب نیز دارای قوانین و شرایطی است که با همکاری کادر مجرب گروه وکلای دیوان سالار می‌توانید به راحتی از آنها آگاه شوید.

 

نمونه پرونده های شاخص دیوان سالار

⭐️ پرونده سرقت گوشی با ۶۸ شاکی خصوصی که برای موکل منع تعقیب صادر شد و تبرئه شد.

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال به میزان ۲۳ هزار دلار و کلاهبرداری ملکی ویلا در شمال تهران به ارزش ۱۷ میلیارد تومان که ملک به طور کامل به نفع موکل بازپس‌داده‌شد.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع با زن شوهردار توسط مربی ورزش

⭐️ پرونده آتش زدن دختر جوان توسط نامزد او که ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی جنجالی شد.

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری در شمال تهران به ارزش ۱۶ هزار یورو

مشاهده سایر پرونده ها

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان با ۱۷ شاکی که منجر به منع تعقیب کامل موکل شد.

⭐️ پرونده کلاهبرداری و جعل ۱۰ میلیارد تومانی که منجر به محکومیت کلاهبرداران و دریافت خسارت از آن ها برای موکلین شاکی این پرونده شد.

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان با ۱۷ شاکی که منجر به منع تعقیب کامل موکل توسط وکیل کیفری شمال تهران شد.

⭐️ پرونده رسانه ای تجاوز های سریالی با اتهام به ۹ فقره آدم ربایی و تجاوز متهم به افساد فی الارض دستگیر شده بود.

⭐️ پرونده خانم ماساژور با اتهام دایر کردن خانه فساد و فحشا

⭐️ پرونده با اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق حضور در خانه فساد و دریافت خدمات جنسی

⭐️ پرونده یک آقا با اتهام حضور در مرکز فساد و فحشا

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و اتهام زنای محصنه در سعادت آباد تهران که منجر به رفع اتهام و تبرئه موکل گردید.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و خیانت همسر، که در این پرونده خانم که همسر موکل ما بود با مردی دیگر رابطه برقرار کرده بود. این پرونده با موفقیت موکل ما که شاکی بود به پایان رسید.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع با زن شوهردار بلاگر معروف اینستاگرامی که در نهایت شوهر خانم به قتل رسید

⭐️ پرونده سرقت از یک نهاد دولتی که موکل به رد مال ۱۶ میلیارد تومانی محکوم شده بود اما با تلاش های وکیل وی تبرئه شد.

⭐️ پرونده دستگیری باند تولید مواد مخدر که از آشپرخانه ساخت مواد مخدر ۴۰۰ کیلوگرم شیشه کشف شد.

⭐️ پرونده سرقت از منزل که سارقین پس از ورود به منزل و جمع آوری مقداری طلا، متاسفانه به موکل خانم تجاوز کردند. این پرونده نیز با موفقیت موکل به پایان رسید.

⭐️ پرونده فساد مالی در شرکت نفت به میزان ۱۶ میلیارد تومان

⭐️ پرونده تحصیل مال از طریق نامشروع به ارزش ۱ میلیون دلار کانادا

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و خیانت همسر، که در این پرونده خانم که همسر موکل ما بود با مردی دیگر رابطه برقرار کرده بود. این پرونده با موفقیت موکل ما که شاکی بود به پایان رسید.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی با رد مال ۵ میلیارد تومانی که در انتها وکیل توانست موکل را از کلیه اتهامات تبرئه نماید.

⭐️ پرونده قتل شوهر با سم توسط همسر

⭐️ پرونده قتل دختر جوان که متهم پس از رابطه جنسی با دختر خانم وی را به قتل رساند و جنازه وی را در اطراف تهران مدفون نمود.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه در کرج که موکل ما شاکی بود و وکیل توانست خسارت را از سارقین برای موکل بگیرد.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه منزل در شهرری توسط سارقین سابقه دار

⭐️ پرونده آدم ربایی مسلحانه و تجاوز به یک خانم که خانم موکل ما بودند و در نهایت پرونده با موفقیت به نفع موکل به سرانجام رسید.

⭐️ پرونده قتل که موکل با اتهام قتل با چاقو و سوزاندن جنازه روبرو بود.

⭐️ پرونده سرقت از منزل با رد مال ۳ میلیارد تومانی که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای شاکی از سوی وکیل سرقت شد.

⭐️ پرونده جعل سند و فروش مال غیر که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای موکل شد.

⭐️ پرونده تولید، توزیع و حمل ۱۵۰ لیتر مشروبات الکلی در دادگاه انقلاب که منجر به موفقیت در پرونده شده و حداقل مجازات ممکن (شلاق تعزیری که نهایتا به جزای نقدی تبدیل شد) برای متهم صادر شد.

⭐️ پرونده قطع دست پسر جوان با شمشیر توسط اراذل و اوباش در یکی از پارک های تهران

⭐️ پرونده زمین خواری در استان البرز به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان

⭐️ پرونده دستور فروش ملکی به ارزش ۳۸ میلیارد تومان

⭐️ پرونده ملکی ۴۰ هکتاری در شهریار

⭐️ پرونده اختلاف در تهاتر ملکی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان

⭐️ پرونده زمین‌خواری ملکی در دماوند به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان که منجر به محکومیت زمین‌خواران و بازپس‌گیری املاک شد.

⭐️ پرونده ملکی که طرف مقابل موکل ستاد اجرایی فرمان امام بود. این پرونده به نفع موکل به اتمام رسید.

⭐️ پرونده شکایت مشارکت در ساخت در تهران

⭐️ بیش از ۲۰ پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

⭐️ بیش از ۵۰ مورد پرونده دستور تخلیه و حکم تخلیه

⭐️ بیش از ۱۰ پرونده اراضی ملی

⭐️ طلاق از طرف زوجه برای بازیگر مطرح سینمای کشور

⭐️ پرونده 1500 سکه طلا مهریه برای زوجه

⭐️ بیش از 50 طلاق توافقی

⭐️ بیش از ۵۰ پرونده اجرت المثل برای زوجه

⭐️ بیش از ۵۰ پرونده ترک انفاق

⭐️ پرونده طلاق یک طرفه از طرف زوجه در تهران که آقا با معلم مدرسه فرزندشان رابطه نامشروع برقرار کرده بود

⭐️ پرونده طلاق یک طرفه از طرف مرد که همسر وی با ۴ مرد دیگر از جمله وکیل طلاق خود رابطه برقرار کرده بود.

⭐️ پرونده شکایت از کلاهبردار معروف اینستاگرامی (آقای ع-ح) به میزان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار : این پرونده در حال حاضر در جریان است.

⭐️ پرونده سرقت ارز دیجیتال به میزان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال به میزان ۲۳ هزار دلار و کلاهبرداری ملکی ویلا به ارزش ۱۷ میلیارد تومان که ملک به طور کامل به نفع موکل بازپس‌داده‌شد.

⭐️ بیش از ۵ مورد پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ ۷ پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال ایرانی (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ بیش از ۱۰ مورد شکایت از شرکت های پانزی

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال و هک ولت توسط کانال تلگرامی معروف

و بیش از 800 پرونده دیگر

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل متخصص در زمینه شکایت مجدد پس از منع تعقیب، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تلفنی و واتساپ)

لیست وکیل شکایت از منع تعقیب

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

4.5/5

اگر هنوز سوالی در مورد شکایت مجدد پس از منع تعقیب دارید در کامنت‌ها بپرسید. کارشناسان حقوقی به سرعت پاسخ می‌دهند.

امتیاز کاربران: 4.7 ( 2 رای)

18 دیدگاه

  1. با سلام و درود. من برای اعتراض به منع تعقیب به یک وکیلی احتیاج دارم، سایت شما بهم پیشنهاد داده شده. لازمه که به صورت تلفنی وقت بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر. بله در صورتی که قصد اعطای وکالت دارید جهت تنظیم وقت جلسه تماس بگیرید. اما اگر به وکیل برای مشاوره نیاز دارید سوالتون رو کامنت بذارید.

  2. سلام.
    طاعات و عبادات شما قبول باشه .
    ببخشید یه مشکلی داشتم. فرزند بنده چند سال پیش به همراه ترک نشینش تصادف میکنه و ترک نشین آسیب میبینه. اون زمان ما رضایت از این بنده خدا و خانواده اش گرفتیم.
    اما حالا گویا میخوان باز شکایت کنن و دیه بگیرن .
    آیا همجین چیزی میشه ؟ امکانش هست واقعا؟

    1. سلام. در صورتی که به صورت رسمی و بدون قید شرط رضایت داده باشند امکان پیگیری آن برای آنها میسر نیست.

  3. سلام من یکبار در شعبه ۷بازپرسی برای فروش مال غیر منع تعقیب برام صادر شده اون طرف که شکایت کرده الان متواری ودرخارج از کشور زندگی میکنه ایا دوباره میتونه شکایت فروش مالغیر ازم کند وحدود یکسال از منع تعقیب صادر هم میگذرد

    1. سلام. خیر اعتبار امر مختومه دارد و منع تعقیب نیز قطعی شده است.

  4. با سلام،
    من سال ٨٨ از ايران خارج شدم و تا به امروز هيچ مسافرتي به ايران نداشتم. خواهر بزرگ من سال ٩٨ بعد از فوت پدرم از طرف من با استفاده از شناسنامه و كارت ملي من اقدام به دادن وكالت تام به مادرم كردكه در آن زمان ملك پدري مشاركت در ساخت بود و فقط سهم سازنده رو انتقال دادند، البته من اطلاع از اين وكالت نامه نداشتم و چند ماه پيش من متوجه شدم. شكايت كيفري كردم و ديروز اين پرونده در شواري حق اختلاف بود كه با اعتراض وكيل من درخواست به دادگاه ارائه شد. الان نگران اينم كه منع تعقيب بخوره ، اگر احتمال داره اين اتفاق بيافته من چطور ميتونم جلوي منع تعقيب رو بگيرم و آيا ميشه در اين زمان وكيل رو عوض كرد؟
    با سپاس

  5. سلام و وقت بخیر
    مستاجر مغازم کل اموال مغازه مو تصاحب کرد و با خودش برد هیچی به من نداد بنده به جرم خیانت در امانت شکایت کردم دادگاه شهود خواست من به ظن اینکه سند عادی و سفته دارم نیاز به شهود نیست و ادله کفایت می کند قرار منع تعقیب صادر شد. از حق اعتراضم استفاده کردم رد شد سپس از حق تجدید نظرخواهی استفاده کردم آنجا هم رد شد. در حالیکه شخص مشتکی عنه با اموال من کسب و کار می کند. آیا امکان شکایت کیفری مجدد برام وجود دارد؟
    که این بار شهود به دادگاه ببرم.
    سفته هارا به اجرا گذاشتم و دو ساله نتیجه نگرفتم

    1. سلام وقت بخیر. نیاز به ارائه توضیحات بیشتر از سمت شما وجود دارد. جهت مشاوره لطفا تماس بگیرید

  6. باسلام.مستاجرم بدلیل قصور یا تقیصر باعث تخریب سقف منزلم شده(سقف پائین زیر سرویسهای مستاجر.چون مستاجر طبقه بالای واحدتخریب شده زندگی میکند)

    شکایت کیفری کرده ام وقرار منع تعقیب صادرشده ودادگاه تجدیدنظر هم حکم را تائیدش کرده بدلیل عدم دلایل متقن!!!

    حالا آیا میتوانم با ارائه گزارش پلیس110 وشهادت شهود شکایت حقوقی کنم یاخیر؟؟؟ممنون میشوم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام. لطفا جهت ارائه توضیحات بیشتر و رزرو وقت مشاوره تماس بگیرید.

  7. باسلام. دو سال پیش از شخصی که تحصیلکرده روانشناسی است اما پروانه فعالیت تخصصی ندارد و برعلیه بنده گواهی صادر کرده است، به اتهام های اظهار خلاف واقع، افترا، نشر اکاذیب و جعل عنوان شکایت کردم که بازپرس فقط به اتهام نسبت دادن اعمال خلاف حقیقت جلب به دادرسی و برای بقیه اتهام ها منع تعقیب صادر کرد. دادگاه به استناد اینکه متهم سوءنیت نداشته تبرئه اش کرد و اعتراض به قرار منع تعقیب را رد کرد. حال مدرکی به دست آوردم که نشان می‌دهد اظهارات متهم خلاف واقع بوده و از طرفی دادگاه در بررسی اعتراض به قرار منع تعقیب به مدارک توجه نکرد. قصد دارم تعقیب مجدد متهم رو درخواست کنم. امکانش وجود داره و هزینه چقدره؟

    1. سلام وقت بخیر. بله امکان شکایت مجدد وجود دارد. در خصوص هزینه و میزان حق الوکاله باید مدارکتون در جلسه با وکیل بررسی شود. برای رزرو جلسه با وکیل، با دفتر تماس بگیرید.

  8. سلام ،من عضو شورای روستا در سال ۹۸ بوده ام و همسرم دهیار بوده و هستند و ما در همان سال از یکدیگر جدا شدیم و من با توجه به مدارکی (فاکتور سازی )که داشتم پیش دادستان شهرستان رفتم و خواستم که پیگیری کنند و مدارک رو به ایشون دادم و قرار منع تعقیب صادر شد برای ایشون و دادستتن گفتند که تخلف هست ولی جرم نیست حالا میخوام بدونم من میتونم شکایت کنم دوباره و اگر میشه از چه مسیری باید شروع کنم

  9. سلام
    لطفا راهنمایی کنید
    زوجه اینجانب بعد از اختلاف با هم طلاهایی را که خریده بودم بعداز ترک خانه با خود برد من هم شکایت خیانت در امانت کردم و برای اثبات حقانیت خودم تصویر فاکتور خرید طلاها را ضمیمه کردم و پدر و مادرم بعنوان شاهد در دادگاه حاضرشدند ولی بعد از مدتی بهانه اینکه پدر و مادر از اقوام و ذینفع میباشند دادگاه قرار منع تعقیب همسرم را صادر کرد ولی به شواهد دیگر مثل فاکتور طلاها توجهی نشد
    لطفا بفرمایید اینجانب باید چکار کنم ؟

    1. با سلام و وقت بخیر. جهت ارائه توضیحات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل