کیفری

مجازات معاونت در سرقت چیست؟✔️ |【وکالت تخصصی معاونت در سرقت✔️】

معاونت در سرقت و مجازات آن چیست؟ | مجازات معاونت در سرقت مقرون به آزار

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل معاونت در سرقت متخصص و باتجربه، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

تخفیف و تعدیل مجازات به کمک وکیل معاونت در سرقت 

سرقت می تواند دارای شرایط مختلفی باشد و تحت عناوین مجرمانه متفاوت مجازات آن اعمال گردد. در قانون مجازات اسلامی سرقت در دسته بندی های مختلف مانند سرقت حدی، سرقت مسلحانه، سرقت تعزیری و… قرار می گیرد و که به نسبت کیفیت عمل مجازات مخصوص به خود را دارد. در کنار مباشرین جرم افرادی می توانند با عنوان معاون، انجام جرم را تسهیل نمایند و مجازات آنها از مباشر جرم تبعیت خواهد کرد. وکیل معاونت در سرقت با بررسی پرونده کیفری ابعاد مختلف پرونده را برای اشخاص روشن می کند و جهات تخفیف و تعدیل مجازات را برای موکل خود فراهم می سازد.

در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کامل معاونت در سرقت، مجازات معاونت در سرقت و سایر نکات مهم در این باره را برای شما بیان کنیم. همچنین می‌توانید برای مشاهده لیست وکلای متخصص معاونت در سرقت دیوان سالار و اطلاع از سابقه وکلا به انتهای صفحه مراجعه کنید.

نمونه پرونده های شاخص سرقت دیوان سالار

⭐️ پرونده سرقت گوشی با ۶۸ شاکی خصوصی که برای موکل منع تعقیب صادر شد و تبرئه شد.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی با رد مال ۵ میلیارد تومانی که در انتها وکیل توانست موکل را از کلیه اتهامات تبرئه نماید.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه در کرج که موکل ما شاکی بود و وکیل توانست خسارت را از سارقین برای موکل بگیرد.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه منزل در شهرری توسط سارقین سابقه دار

⭐️ پرونده سرقت از یک نهاد دولتی که موکل به رد مال ۱۶ میلیارد تومانی محکوم شده بود اما با تلاش های وکیل وی تبرئه شد.

⭐️ پرونده سرقت از منزل با رد مال ۳ میلیارد تومانی که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای شاکی از سوی وکیل سرقت شد.

⭐️ پرونده قتل که موکل با اتهام قتل با چاقو و سوزاندن جنازه روبرو بود.

⭐️ پرونده آتش زدن دختر جوان توسط نامزد او که ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی جنجالی شد.

⭐️ پرونده قتل شوهر با سم توسط همسر

⭐️ پرونده آدم ربایی مسلحانه و تجاوز به یک خانم که خانم موکل ما بودند و در نهایت پرونده با موفقیت به نفع موکل به سرانجام رسید.

⭐️ پرونده قتل دختر جوان که متهم پس از رابطه جنسی با دختر خانم وی را به قتل رساند و جنازه وی را در اطراف تهران مدفون نمود.

و…

بررسی ارکان جرم به کمک وکیل معاونت در سرقت

جرم معاونت در سرقت با تبعیت از جرم اصلی یعنی سرقت می تواند از ارکان مختلفی تشکیل شود. این ارکان سه گانه شامل عنصر قانونی، عنصر،مادی و عنصر معنوی می باشد و وکیل سرقت قبل از ورود به دادرسی این ارکان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

مجازات معاونت در سرقت برای فردی در حال سرقت

مقنن با جمع بندی قوانین مختلف همچون قانون 202 و 201 قانون مجازات سابق و دیگر مواد قانونی، در سال 1392 قانون جدیدی درباره ی معاونت در جرم را به تصویب رساند که معاونت در جرم سرقت را نیز شامل می شود. بنابراین رکن قانونی که توسط وکیل معاونت در سرقت مطرح می شود ماده 126 قانون مجازات اسلامی است که بیان می دارد:

اشخاص زیر معاون جرم محسوب می شوند:

الف- هرکس دیگری را ترغیب، تهدید، تطمیع، یا تحریک به ارتکاب جرم کند یا با دسیسه یا فریب یا سوءاستفاده از قدرت، موجب وقوع جرم گردد.

ب- هرکس وسایل ارتکاب جرم را بسازد یا تهیه کند یا طریق ارتکاب جرم را به مرتکب ارائه دهد.

پ- هرکس وقوع جرم را تسهیل کند.

تبصره- برای تحقق معاونت در جرم، وحدت قصد و تقدم یا اقتران زمانی بین رفتار معاون و مرتکب جرم شرط است. چنانچه فاعل اصلی جرم، جرمی شدیدتر از آنچه مقصود معاون بوده است مرتکب شود، معاون به مجازات معاونت در جرم خفیف تر محکوم می شود.»

همانطور که گفته شد مقنن با تصویب ماده 126 تلاش کرده تعریفی از معاونت در جرم را ارائه دهد و مصادیق آن را بیان نماید.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل سرقت می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل سرقت گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای سرقت گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های سرقت عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

برای مشاهده لیست وکیل سرقت و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل سرقت

عنصر مادی جرم معاونت در سرقت

در بررسی عنصر مادی جرم توسط وکیل معاونت در سرقت نکته اساسی مورد توجه قرار می گیرد و آن این است که معاون جرم هیچ گاه به طور مستقیم در عملیات اجرایی دخالتی ندارد، و فعل مثبت معاون را نباید با رفتار مباشر و شریک جرم یکی دانست. همانطور که در متن ماده آمده معاون می تواند با اقداماتی مانند ترغیب، تهدید، تطمیع و تحریک، مباشر را با سمت انجام عمل مجرمانه ای همچون سرقت سوق دهد. همچنین شخصی که وسایل ارتکاب جرم را تهیه می کند، یا آن را در اختیار مجرم قرار می دهد به عنوان معاون جرم در نظر گرفته خواهد شد.

تصویری از یک سارق در حین معاونت در سرقت

نکته مهمی که در عنصر مادی جرم معاونت در سرقت وجود دارد تقدم و اقتران زمانی بین عمل معاون و مباشر است. با توجه به تبصره ماده 126 در صورتی که اقدامات معاون ارتباطی با اجرای عملیات مجرمانه توسط مباشر پیدا نکند، بحث معاونت در جرم مطرح نخواهد بود و ممکن است رفتار شخص تحت عنوان مجرمانه دیگری تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد.

عنصر معنوی معاونت در سرقت

زمانی که وکیل معاونت در سرقت عنصر معنوی در این جرم را مورد توجه قرار می دهد وحدت قصد بین مباشر و معاون از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور مثال اگر شخصی به ساخت کلید برای دیگری اقدام می کند، زمانی به عنوان معاون جرم تحت تعقیب قرار می گیرد که از قصد سارق مطلع بوده و برای تسهیل کار وی کلید بسازد.

در بررسی عنصر معنوی معاونت در سرقت، علم و آگاهی معاون بر ماهیت جرمی که مد نظر مباشر است، سوء نیت عام گفته می شود، و عمد و قصد معاون در انجام عملیات مقدماتی و فراهم کردن زمینه جرم برای مباشر سوء نیت خاص خواهد بود.

درخصوص اتهام به سرقت یا معاونت در سرقت، مقاله اثبات بی‌ گناهی در سرقت را بخوانید.

درباره ی وحدت قصد مباشر و معاون باید گفت در صورتی که اقدامات مباشر نتیجه ای شدیدتر از قصد معاون را به دنبال داشته باشد، معاون تنها در محدوده قصد و نیت خود به مجازات خواهد رسید. به طور مثال در صورتی که معاون سرقت را مد نظر داشته باشد اما مباشر در حین سرقت شخصی را به قتل برساند، تبعات قتل متوجه معاون نخواهد بود.

همانطور که ملاحظه می شود جرم معاونت در سرقت دارای پیچیدگی های مختلفی است و به سختی می توان این عنوان مجرمانه را کشف و شفاف سازی کرد. در چنین شرایطی کمک گرفتن از وکیل معاونت در سرقت می تواند راهگشا باشد و راهنمایی های لازم را در اختیار افراد قرار دهد.

مجازات معاونت در سرقت

در تعیین مجازات معاون، مباشر و شرکای مجرم حضور وکیل معاونت در سرقت می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد، و وکیل با قدرت استدلال و طرح دفاعیات می تواند، مجازات معاون را تعدیل نماید. در ماده 127 قانون مجازات اسلامی قانونگذار به تعیین مجازات معاونت در جرم پرداخته و بیان داشته:

در صورتی که در شرع یا قانون، مجازات دیگری برای معاون تعیین نشده باشد، مجازات وی به شرح زیر است:

الف- در جرائمی که مجازات قانونی آنها سلب حیات یا حبس دائم است، حبس تعزیری درجه دو یا سه

ب- در سرقت حدی و قطع عمدی عضو، حبس تعزیری درجه پنج یا شش

پ- در جرائمی که مجازات قانونی آنها شلاق حدی است سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش

ت- در جرائم موجب تعزیر یک تا دو درجه پایینتر از مجازات جرم ارتکابی

مجازات معاونت در سرقت تعزیری

تبصره ۱- در مورد بند(ت) این ماده مجازات معاون از نوع مجازات قانونی جرم ارتکابی است مگر در مورد مصادره اموال، انفصال دائم و انتشار حکم محکومیت که مجازات معاون به ترتیب جزای نقدی درجه چهار، شش و هفت است.

تبصره ۲- در صورتی که به هر علت قصاص نفس یا عضو اجراء نشود، مجازات معاون بر اساس میزان تعزیر فاعل اصلی جرم، مطابق بند(ت) این ماده اعمال می شود.»

همانطور که در متن ماده 127 قانون مجازات اسلامی ملاحظه می شود، در صورتی که معاونت در سرقت حدی اتفاق افتاده باشد، مجرم به مجازات حبس تعزیری درجه پنج یا شش خواهد رسید که این مجازات می توان از حبس شش ماه تا پنج سال و همینطور پرداخت جریمه نقدی متغیر باشد.

مجازات معاونت در سرقت تعزیری با توجه به متن ماده یک یا دو درجه پایین تر از مباشر اصلی جرم خواهد بود. برای دریافت تخفیف در مجازات ها باید به وکیل معاونت در سرقت مراجعه شود، تا وکیل معاونت در سرقت با ارزیابی پرونده و ارائه دفاعیات مستند و مستدل مقام قضایی را درباره ی شرایط ارتکاب جرم توسط معاونت اقناع نماید.

ارتباط معاونت و مباشرت جرم در تعیین مجازات ها

به طور کلی شرایط اعمال مجازات برای معاون جرم از مباشر جرم تبعیت می کند، مگر در موارد نادر که در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است، وکیل معاونت در سرقت در پیگیری پرونده کیفری این نکته را مورد توجه قرار می دهد.

به طور مثال در صورتی که عمل مباشر دفاع مشروع محسوب شود و یا جزو مصونیت های قانونی قرار بگیرد، در وضعیت معاون جرم نیز تاثیر خواهد داشت و مجازات وی تخفیف پیدا می کند.

همچنین در صورت صدور قرار موقوفی تعقیب یا گذشت شاکی خصوصی معاون جرم مشمول معافیت کیفری خواهد شد، و به طور کلی مجرم بودن معاون تابع مجرم اصلی است.

شماره وکیل معاونت در سرقت

اما در ماده 128 و 129 قانون مجازات، به دو نکته مهم اشاره شده است، و آن شرایط عقلی و بلوغ مباشر است. در ماده 128 آمده است که در صورتی که مباشر جرم شخص نابالغی باشد و برای چنین شخصی معاونت انجام بگیرد، معاون به حداکثر مجازات تعیین شده خواهد رسید و نمی تواند از تخفیف مجازات استفاده کند. همچنین در ماده 129 آمده است که:

هرگاه در ارتکاب رفتار مجرمانه، مرتکب به جهتی از جهات شخصی مانند صغر و جنون، قابل تعقیب نباشد یا تعقیب یا اجرای مجازات او به جهتی از این جهات، موقوف گردد تاثیری در تعقیب و مجازات معاون جرم ندارد.»

بنابراین در صورتی که مباشر اصلی دارای صغر سن و یا جنون باشد، تاثیری در مجازات معاون نخواهد داشت و وی به مجازات قانونی خواهد رسید. وکیل معاونت در سرقت با در نظر داشتن شرایط متهم و اشراف بر قوانین مختلف کمک می کند که موکل به احقاق حق بپردازد و بتواند دفاعیات محکمه پسندی را ارائه نماید.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل کیفری می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل کیفری گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای کیفری گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های کیفری عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

جهت مشاهده لیست وکیل کیفری و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل کیفری

سخن پایانی

اقدامات مجرمانه ای که قانونگذار آن را به عنوان معاونت در جرم سرقت در نظر گرفته، دارای شرایط و ضوابط خاصی است که باید از طریق وکیل معاونت در سرقت آن را پیگیری نمود و با ارائه دفاعیات مستند به احقاق حق پرداخت، به طور حتم حضور وکیل می تواند مسیر دادرسی کیفری را تحت تاثیر خود قرار دهد.

لیست وکیل سرقت

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

92

اگر هنوز سوالی درباره معاونت در سرقت دارید در کامنت ها بپرسید.

امتیاز کاربران: 4.55 ( 1 رای)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل