وکیل

وکیل دادسرای نظامی ✔️ |【وکیل متخصص✔️】

بهترین وکیل دادسرای نظامی | وکیل دادسرای نظامی تهران | وکیل دادسرای نظام | مشاوره دادسرای نظامی و ...

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل دادسرای نظامی متخصص و باتجربه، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

لیست وکیل دادسرای نظامی

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

آیا می دانید؟

وکیل دادسرای نظامی

روند بررسی و پیگیری جرائم مربوط به دادسرا و دادگاه‌های نظامی، از استرس و اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا حکم نهایی دادگاه بستگی به درجه شغلی و وظیفه فرد داشته و اگر دفاع به‌ خوبی انجام نشود، حکم سنگین‌تری برای فرد بریده می‌شود.

گروه وکلای دیوان سالار با تیمی از چندین وکیل دادسرای نظامی متخصص با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. با توجه به اینکه در گروه وکلای دیوان سالار وکالت تخصصی توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام می‌شود، درصد موفقیت در این مجموعه بسیار بالاست، چرا که وکالت هر پرونده را وکیلی می‌پذیرد که چندین سال تجربه در آن زمینه داشته و پرونده های موفق و مشابه در زمینه پرونده موکل را دارد. همین امر باعث شده تا کیفیت وکالت و درصد موفقیت پرونده ها در گروه وکلای دیوان سالار نسبت به مجموعه های دیگر بسیار بالاتر باشد. به طوری که تیم وکلای دیوان سالار در بیش از ۸۰۰ پرونده، بیش از ۹۵ درصد موفقیت داشته است.

داشتن یک وکیل دادسرای نظامی باتجربه می‌تواند به شما در پیگیری پرونده کمک کرده و شما را در جایگاه متهم یا شاکی راهنمایی کند. پس ادامه این مطلب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

جرایم نظامی

قبل از آشنایی با وکیل دادسرای نظامی و کار او، بهتر است کمی با جرائم نظامی آشنا شده و بدانید که چه جرائمی شامل آن می‌شوند. به‌ طورکلی جرائم نظامی به دو دسته تقسیم شده که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  • جرائمی عمومی که با وظیفه فرد ارتباط دارد.
  • جرائمی عمومی که با وظیفه فرد ارتباط ندارد.

وکیل دادسرای نظامی

جرائمی عمومی که با وظیفه فرد ارتباط دارد.

به‌ طور کلی جرائم عمومی نظامیان، مرتبط با صلاحیت دادگاه‌های عمومی در دادگستری است. ولی در شرایطی که جرائم عمومی با وظایف فرد ارتباط داشته باشد، رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان قضایی خواهد بود.

برخی از این جرائم شامل اختلاس یا دریافت رشوه به دست افسر نظامی در زمان انجام‌ وظیفه است. البته این جرم در حالتی معمولی شامل جرائم عمومی می‌شود.

اما اگر فرد یک شخص نظامی باشد که در حین انجام‌ وظیفه بوده، در دادگاه‌های نظامی رسیدگی می‌شود. برخی دیگر از این جرائم شامل دریافت رشوه، اختلاس در یگان خدمتی، اخاذی، سوءاستفاده از لباس نظامی یا موقعیت شغلی، دریافت پورسانت و جعل می‌شود.

جرائمی عمومی که با وظیفه فرد ارتباط ندارد.

جرائمی عمومی که با وظیفه فرد ارتباط ندارد شامل مواردی هستند که ربطی به وظیفه پرسنل نظامی ندارد. اما چون در حین خدمت انجام شده، شامل جرائم نظامی شده و در صلاحیت سازمان قضایی قرار می‌گیرد.

این جرائم شامل تمامی جرائم جنسی در محل نظامی است. با اینکه جرائم جنسی مانند لواط یک جرم عمومی است ولی به دلیل وقوع جرم در محیط نظامی، در دادگاه و دادسرای نظامی رسیدگی می‌شود.

البته اگر این جرم توسط یک فرد نظامی در محیط غیرنظامی انجام شود شامل جرائم عمومی شده و در دادگاه عمومی رسیدگی می‌شود.

برخی دیگر از جرائم غیر مرتبط نظامی مانند استعمال، حمل‌ و نقل مواد مخدر در محیط نظامی، استعمال، حمل‌ و نقل مشروبات الکلی در محیط نظامی و ایراد ضرب در حین خدمت است.

طرح شکایت در دادسرای نظامی

در اولین مرحله بهتر است به مجموعه وکلای دیوان‌سالار مراجعه کرده تا یک وکیل دادسرای نظامی در تهران و مجرب را در اختیار شما قرار دهند.

داشتن وکیل برای پیگیری‌های این نوع پرونده‌ها، بسیار کمک‌کننده بوده و سرعت روند پرونده را افزایش می‌دهد. همچنین، برای تشخیص وقوع تخلف یا جرم در صلاح دید یک وکیل متخصص در زمینه شکایات در دادسرای نظامی است.

مراجعه به یک وکیل دادسرای نظامی می‌تواند شما را از سردرگمی خارج کند.

پیشنهاد مجموعه وکلای دیوان‌سالار به شما درباره شکایات دادسرای نظامی این است که حتماً از یک وکیل متخصص کمک بگیرید. مهم نیست که متهم یا شاکی باشید، حتی بعد از طرح شکایت نیز می‌توانید درخواست وکیل کرده و از او کمک بگیرید.

اگر در تهران ساکن هستید و جرم و تخلف انجام شده در تهران بوده، باید به یک وکیل دادسرای نظامی تهران مراجعه کنید. در اصل، شما با دادن وکالت به وکیل این اجازه را می‌دهید که شکایت و مراحل مرتبط به آن را پیگیری کند.

متهم در پرونده‌های دادسرای نظامی نیز اجازه دارند برای دفاع هر چه‌ بهتر از خود، یک وکیل متخصص را درخواست کرده و از کمک‌های او بهره‌مند شوند.

هم متهم و هم شاکی در مرحله دادگاه می‌توانند دو وکیل نظامی و در مرحله مقدماتی هم یک وکیل نظامی را داشته باشند. وکلای دادسرای نظامی باید دارای تجربه بالا و اعتباری خوب باشند که این ویژگی‌ها امتیاز خاصی برای آنها محسوب می‌شود.

دادسرای نظامی

مراحل شکایت در دادسرای نظام

برای طرح شکایت باید به دادسرای نظامی محل وقوع جرم مراجعه کرده و در فرم شکواییه، جرم مربوطه را درج نمایید. سپس، مدارک لازم را به شکواییه خود پیوست کرده و آن را به دادستان نظامی ارائه دهید.

بعد از ثبت شدن شکایت شما، آن پرونده به وکیل پایه یک دادگستری برای بازرسی ناجا ارجاع داده می‌شود. در این مراحل نیز باید وکیل یا موکل به طور مستمر در محل حضور داشته و در صورت نیاز به مدارک خاص، آنها را ارائه دهند.
بعد از بازرسی‌های انجام شده توسط ناجا، پرونده شما همراه با گزارشی کامل و مفصل به دادسرای نظامی محل ارسال می‌شود. طبق دستور دادستان نظامی دادسرا، پرونده شما به شعبه دادیاری یا بازپرسی ارجاع داده می‌شود.

بعد از ثبت و انجام شکایت، وکیل دادسرای نظامی یا موکل در دادسرا حاضر شده و مستندات و مدارک لازم را ارائه می‌دهد.

صلاحیت‌های دادسرای نظامی

قبل از ورود به محتوای پرونده در دادسرای نظام باید بدانید؛ هیئت‌ های انضباطی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طبق مواد ۱۰۴ و ۱۰۵ قانون مصوب ۶۶ در ارتش و مواد ۱۱۴ و ۱۱۵ قانون مصوب ۱۳۷۰ در استخدام سپاه و مواد ۱۲۱ و ۱۲۳ قانون مصوب ۸۲ در استخدام نیروی انتظامی، برای رسیدگی به تخلفات کارکنان و شکایات آنها، رده‌های بالاتر دارای صلاحیت هستند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح قسمتی از قوه قضاییه در ایران بوده و تنها مرجع قضایی اختصاصی در قانون انتخاب شده است. در نتیجه برای سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادسرا و دادگاه نظامی تشکیل می‌شود. این رسیدگی‌ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح دومرحله‌ای است.

بعد از طرح شکایت یا ارسال گزارش از سمت مقامات مربوطه یا شاکی، پرونده در دادسرای نظامی محل وقوع تشکیل می‌شود. در ادامه تحقیقات اولیه توسط دادیاران یا بازپرس دادسرای نظامی زیردست دادستان دادسرا نظام انجام می‌شود.

در این مرحله در صورت وجود دلایل کافی برای احراز وقوع خلاف یا جرم، پرونده به همراه صدور کیفرخواست (تقاضای مجازات) به دادگاه نظامی منتقل شده تا بعد از محاکمه، حکمی مناسب در این زمینه صادر گردد.

در دادسرای نظامی، رسیدگی‌های انجام شده بر اساس آیین دادرسی کیفری است. ضمناً متهم در تمامی این مراحل اجازه درخواست وکیل دادسرای نظامی را دارد.

چکش دادگاه نظامی

صلاحیت‌های رسیدگی سازمان قضایی

البته اخیراً صلاحیت‌های سازمان قضایی افزایش‌ یافته و برخی از جرائم نیز به صلاحیت‌های رسیدگی سازمان قضایی اضافه شده است.

این جرائم شامل:

  • جرائمی امنیتی که مربوط به خدمت با نیروهای مسلح از سمت کارکنان موقتی و قراردادی انجام شده، شامل مقررات نیروهای مسلح نمی‌شوند.
  • جرائمی مربوط با اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در نیروهای مسلح که از سمت اشخاصی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در جهت تأمین و تهیه تجهیزات نیروهای مسلح همکاری می‌کنند.
  • جرائمی امنیتی توسط کارکنان نیروهای مسلح که مربوط به زمان اشتغال به مدت ۵ سال بعد از اتمام خدمت می‌شود.
  • تمامی جرائمی که مربوط به مهمات و سلاح توسط کارکنان نیروهای مسلح می‌شوند.
  • جرائمی که مربوط به انجام‌وظیفه انتظامی و حفاظتی کارکنان در یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.
  • در نهایت، رسیدگی به‌تمامی جرائمی که طبق ماده ۵۹۷ قانون آیین دادرسی کیفری به فرموده امام خمینی (ره) مربوط به دادسراها و دادگاه‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

وکیل دادسرای نظام

در پرونده‌های مربوط به دادسرای نظامی، هر دو طرف یعنی متهم و شاکی اجازه دارند که برای خود وکیل دادسرای نظامی در تهران داشته باشند.

مجموعه وکلای دیوان‌سالار نیز به شما توصیه می‌کند تا تمامی امور نظامی خود را به یک وکیل در دادسرای نظامی بسپارید. البته می‌توانید بعد از طرح شکایت نیز وکیل خود انتخاب و به دادگاه معرفی کنید.

در این شرایط شاکی یک وکالت به وکیل موردنظر داده تا روند پرونده را پیگیری و آن را به سرانجام برساند. متهم هم مانند شاکی، در هر مرحله از دفاع خود می‌تواند یک وکیل متخصص دادسرای نظامی درخواست کرده و از کمک‌های او استفاده کند.

همان‌طور که گفته شد، هر یک از طرفین دعوا در مرحله اول یعنی مرحله دادگاه می‌توانند دو وکیل داشته باشند. در مرحله دوم یعنی مرحله مقدماتی نیز اجازه درخواست یک وکیل را دارند.

وکیل دادسرای نظامی تهران

وکیل در دادسرای نظامی تهران، وکیلی است که نسبت به دادسرای نظامی تهران تخصص دارد. با توجه‌ به محل وقوع جرم، شاکی می‌تواند بعد از طرح شکایت یا قبل از آن، یک وکیل متخصص دادسرای نظامی تهران درخواست کند.

برخی از سؤالات متداول در ارتباط با جرائم و وکیل دادسرای نظامی

در ادامه به برخی از پرتکرارترین پرسش‌های مرتبط با موضوع این مقاله می‌پردازیم.

دادگاه نظام

انواع دادگاه نظامی چیست؟

دادگاه‌های نظامی به دو مرحله تقسیم شده که دادگاه نظامی یک، به جرائم سنگین‌تر که مجازات شدیدتری هم دارند، رسیدگی می‌کند.

تمامی آراء در این دادگاه قابل تجدیدنظر بوده به‌جز تعداد آراء که طبق قانون کاملاً قطعی است. آراء ارائه شده در دادگاه نظامی یک، در دیوان عالی قابلیت اعتراض و تجدیدنظر دارند.

رسیدگی در دادگاه و دادسرای نظامی طبق آیین دادرسی کیفری انجام شده و متهم و شاکی در تمامی مراحل می‌توانند وکیل دادسرای نظامی درخواست کنند.

رسیدگی در دادسرای نظامی چگونه است؟

بعد از ارائه دلایل کافی جهت احراز به وقوع جرم، کیفرخواست پرونده به دادگاه نظامی فرستاده شده تا حکم مقتضی صادر شود.

در مرحله رسیدگی به پرونده‌های مرتبط به دادسرای نظامی، بودن یک وکیل می‌تواند کمک بزرگی برای فرد شاکی یا متهم باشد.

در آخر

برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دادسرای نظامی، به دلیل قوانین و مقررات خاص، بودن یک وکیل باسواد بسیار مهم است.

مجموعه وکلای دیوان‌سالار دارای بهترین و مجرب‌ترین وکیل دادسرای نظامی بوده که در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده به شما کمک کرده و سرعت روند پرونده افزایش می‌دهد.

وکالت تخصصی

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

5 / 4.99

اگر هنوز سوالی از وکیل دادسرای نظامی دارید، در کامنت ها بپرسید. وکلا در کمترین زمان پاسخ میدهند.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل