ملکی

وکیل دستور تخلیه در تهران✔️ |【بالاترین درصد موفقیت✔️】

دستور تخلیه | فرق دستور تخلیه با حکم تخلیه | دستور تخلیه فوری در زمان کرونا

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل دستور تخلیه متخصص و باتجربه، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

برای اکثر مالک ها پیش آمده که نیاز به وکیل دستور تخلیه مستاجر پیدا کرده اند، تا بتوانند دوباره خانه خود را از یک مستاجر ناسازگار پس بگیرند. ما در گروه وکلای دیوان سالار با دارا بودن وکیل های خبره این امر را برای شما آسان کرده ایم.

لیست وکیل دستور تخلیه

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

دستور تخلیه چیست؟

به دستوری که توسط شورای حل اختلاف برای تخلیه یک مکان مسکونی که توسط مستاجر به اجاره در آمده است، و یا تصرف شده است دستور تخلیه میگویند. مالک میتواند از طریق این دستور مستاجر را از مکان مذکور بیرون براند.

حکم تخلیه چیست؟

به حکمی که توسط دادگاه برای بلند کردن اجباری مستاجر صادر میشود حکم تخلیه میگویند. این حکم در بیشتر مواقع برای مکان های اداری یا تجاری صادر میشود و فقط درمواقع ضروری میتوان حکم تخلیه منزل مسکونی را گرفت.

تفاوت دستور تخلیه با حکم تخلیه

دستور تخلیه فقط برای املاک مسکونی است و توسط شورای حل اختلاف صادر میشود. نمی توان دستور تخلیه را برای مکان های تجاری یا اداری به اجرا در آورد.

برای گرفتن حکم تخلیه یک مکان مسکونی ابتدا باید وکیل دستور تخلیه را از شورای حل اختلاف  دریافت کند، سپس شورای حل اختلاف آن دستور را به  مکان مستاجر ارسال می کند، و اگر مستاجر از مکان مذکور بلند نشد و اعتنایی به حکم نکرد، در این زمان میتوان حکم تخلیه را از دادگاه دریافت نمود.

فرق دستور تخلیه با حکم تحلیه

مزایای گرفتن دستور تخلیه

دستور تخلیه مزایایی نسب به حکم تخلیه دارد از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:  چون دستور تخلیه در شورای حل اختلاف رسیدگی میشود.

  • باعث سریعتر اجرا شدن
  • آن نسبت به حکم تخلیه می شود.
  • هزینه دستور تخلیه کمتر از حکم تخلیه میباشد.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن دستور تخلیه مستاجر

برای گرفتن دستور تخلیه نیاز به مدارکی میباشد تا دادگاه متوجه مالک بودن ملک شود و رای به حکم تخلیه دهد. این مدارک عبارت اند از:

  •  اصل شناسنامه و کارت ملی مالک + کپی شناسنامه و کارت ملی مالک
  •  اجاره نامه تایید شده توسط دو شاهد
  • سند مالکیت ملک
  •  فیش واریزی ودیعه

در صورتی مالک فوت شده است باید برگه احضار نامه مالیاتی و انحصار وراثت نیز در پرونده باشد.

چه اجاره نامه مورد تایید است؟

اجاره نامه بر دو نوع است یک اجاره نامه مسکونی، دو اجاره تجاری در اجاره نامه مسکونی حتما باید امضا دو شاهد، مهر مشاور املاک و کد رهگیری در اجاره نامه باشد در غیر این صورت اعتبار قانونی نخواهد داشت و باطل است.

اجاره نامه تجاری هم باید در ثبت احوال تنظیم شده باشد تا جنبه قانونی پیدا کند، در غیر این صورت این اجاره نامه هم باطل است.

در خواست ابطال دستور تخلیه

زمانی که شواهد و مدارک کافی توسط مالک ملک ارایه نشود مستاجر میتواند درخواست ابطال کند تا شورای حل اختلاف حکم را لغو و یا به تعلیق در آورد.

وظایف وکیل برای گرفتن دستور تخلیه چیست؟

وکیل ها وظیفه رسیدگی به امور دادگاهی موکل خود را دارند، تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانند حکم را گرفته و به اجرا بگذارند. یکی از وظایف وکیل ها گرفتن دستور تخلیه مستاجر است.

در برخی از مواقع پیش می آید که مستاجر در وقت اتمام قرارداد ناسازگاری میکند و ملک را تحویل مالک نمی دهند، این موقع است که وکیل دستور تخلیه مستاجر را میگیرد و به اجرا در میاورد.

نحوه اجرای دستور تخلیه

ابتدا وکیل دستور تخلیه را از شورای حل اختلاف گرفته و به مالک میدهد، یا دستور تخلیه به مالک ارسال میشود، سپس شورای حل اختلاف نسخه دوم( نسخه نوشته شده برای مستاجر) را به مکان مستاجر ارسال می نماید.

مستاجر موظف است بعد از ده روز مکان را به مالک تحویل دهد. اگر مستاجر مکان را تحویل ندهد این دستور تا سه بار به مستاجر ارسال میشود، در صورت که مستاجر به دستور امتناعی نکرد پرونده به دادگاه برای صدور حکم تخلیه ارسال میکنند.

چه زمانی میتوان از طریق وکیل دستور تخلیه را گرفت

زمانی که مستاجر ملک را به فرد دیگری بدون اطلاع مالک اجاره داد باشد، یا اجاره بهای خود را به مدت سه ماه واریز نکرده باشد، بعد از اتمام قرارداد هنوز در محل سکونت داشته باشد و یا ملک را تغییر کاربری داده باشد، در این گونه مواقع میتواند توسط وکیل دستور تخلیه را به اجرا درآورد.

شماره وکیل دستور تخلیه

نحوه اعتراض به دستور تخلیه توسط مستاجر

نحوه اجرای دستور به این شرح است، زمانی که دستور صادر شد و دستور به مالک و مستاجر ابلاغ شد، مستاجر فرصت دارد تا ده روز اعتراض کند. اگر اعتراض وارد بود پرونده دوباره به جریان می افتد ولی اگر اعتراض وارد نبود و دادگاه پذیرش نشد، اعتراض رد شده و حکم اول اجرایی می شود.

نحوه به تعلیق در آوردن دستور تخلیه توسط مستاجر؟

در صورتی که محل تحصیل یکی از فرزندان مستاجر در نزدیکی ملک باشد دادگاه این فرصت را مستاجر می دهد که دستور حدودا یک ماه حکم معلق بماند و بعد از یک ماه حکم توسط وکیل دستور تخلیه را به اجرا در آورد.

نحوه لغو دستور تخلیه

همان طور که در بالا ذکر شد مستاجر ده روز فرصت اعتراض دارد که اگر وارد بود به صورت موقت دستور تخلیه به تعلیق در می آید و اگر مالک نتواند یا به هر دلیلی مشکلی پیش آید و مدارک کافی به دادگاه ارائه نکند، حکم تخلیه لغو میشود اما پرونده در دادگاه باز میماند.

خلع ید چیست؟

خلع ید به معنای بیرون انداختن فرد یا گروهی که بدون اجازه مالک مکان را غضب و تصرف کرده اند که در این مواقع که در این مواقع وکیل تخلیه با ارائه مدارک به دادگاه حکم خلع ید را گرفته و در صورتی که غاضبان همچنان در مکان مورد نظر باشند می تواند از طریق مراجع اتنظامی افراد را بیرون اندازد.

مدارک لازم جهت دستور تخلیه

اگر در شرایطی مانند پرداخت نشدن اجاره، افزایش تعداد افراد مستأجر و … هستید که برای دستور تخلیه به دنبال مدارک آن هستید، می توان گفت که مدارکی از جمله قرارداد کتبی بین صاحب خانه و مستأجر، وجود دو شاهد و امضای آنها و همین طور پایان یافتن مدت زمان اجاره خانه، مدارک لازم جهت دستور تخلیه هستند.

دستور تخلیه با یک شاهد

به صورت خلاصه باید گفت که در صورتی که نیاز فوری به دستور تخلیه دارید داشتن دو شاهد و امضای آنها در زیر اجاره نامه ضروریست و در غیر این صورت گرفتن دستور تخلیه با یک شاهد امکان پذیر نیست.

دستور تخلیه اجاره نامه رسمی

اگر به دنبال دستور تخلیه با اجاره نامه رسمی هستید، همان طور که در متن بالا گفته شد در این بحث نیز صدق میکند. با داشتن مدارکی که گفته شد و کمک گرفتن از وکیل متخصص میتواند در گرفتن دستور تخلیه فوری بسیار موثر باشد.

زمان اعتراض به دستور تخلیه چقدر است؟

زمان اعتراض حداکثر تا ده روز توسط مستاجر میباشد. اما اگر برای مستاجر مشکلاتی همچون فوت همسر یا فرزندان، بیمار شدن خود یا یکی از خویشاوندان درجه یک پیش آید، با ارائه مدارک به دادگاه این فرصت را دارد تا حداکثر سی روز اعتراض کند.

دستور تخلیه فوری

در این مرحله مالک میتواند از طریق وکیل دستور تخلیه را در کمتر از ده روز بگیرد و این دستور را به اجرا در آورد. مستاجر نیز وظیفه دارد تا ده روز بعد از صادر شدن دستور، ملک را به مالک تحویل دهد.

ودیعه بعد از گرفتن حکم تخلیه

مالک موظف است بعد از اجرای حکم، ودیعه را به صورت تمام و کمال به مستاجر بدهد، اما مالک فقط تنها مقداری از ودیعه را میتواند بابت پول شارژ ساختمان، قبض آب، قبض برق، قبض گاز را میتواند نگه دارد و باید مابقی آن را به مستاجر برگرداند.

اگر مستاجر خسارتی به ملک وارد کرده باشد در صورت توافق مستاجر و مالک، میتواند مبلغی را از بابت خصارات از و دیعه کسر نماید در غیر این صورت از طریق شکایتی دیگر که توسط مالک انجام میشود، می تواند پول خصارات وارد شده را بگیرد.

هزینه دادرسی دستور تخلیه

نمی توان هزینه دقیق برای دادرسی اعلام کرد چون متناسب با متراژ خانه و قیمت خانه هزینه دادرسی اعلام میشود، کارشناسان دادرسی بعد از مطالعه سند خانه و برآورد قیمت منزل، هزینه دادرسی را به دادگاه مربوطه اعلام کرده و دادگاه هزینه را به مالک یا وکیل مالک اعلام میکند.

عدول از دستور تخلیه

عدول از دستور تخلیه به معنای پشیمانی از دستور تخلیه میباشد. در واقع زمانی که مالک ملک از دستور تخلیه پشیمان شود درخواست عدول را به شورای حل اختلاف می دهد تا و شورای حل اختلاف نیز این دستور را لغو می نماید.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل ملکی می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل ملکی گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای ملکی گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های خانواده عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

برای مشاهده لیست وکیل ملکی و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل ملکی

حکم تخلیه در در زمان کرونا

در زمان کرونا با توجه به قانون مصوب شده، توسط ستاد ملی کرونا، مستاجر با توافق مالک میتواند تا یک سال دیگر هم در آن مکان اجاره شده با اضافه کردن اجاره بهای پانزده درصد الی بیست درصد قرارداد را تمدید کند. در غیر این صورت میتوان مستاجر سه ماه فرصت دارد تا مکان مذکور را تخلیه نماید و به مکانی دیگر نقل مکان کند.

حکم تخلیه فوری در زمان کرونا

باتوحه به شرایط کرونایی کشور و اعلام ستاد کرونا همچنین بسته شدن بسیاری از کسب کارها تحت هیچ شرایطی حکم تخلیه فوری صادر نمی شود. تمامی حکم های تخلیه ده روز فرصت اعتراض دارند و حداکثر مستاجر تا سی روز فرصت دارد تا مکان را به مالک تحویل دهد. در زمان کرونا تمامی حکم تخلیه از طریق شورای حل اختلاف صادر میشود.

حکم تخلیه فوری در زمان کرونا

چگونه وکیل دستور تخلیه خوب پیدا کنیم

ما در گروه دیوان سالار با دارا بودن وکیل های با سابقه در زمینه گرفتن دستور تخلیه از شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی کشور این امر برای شما آسان کرده ایم. برای گرفتن وکیل دستور تخلیه با ما تماس حاصل نمایید.

هزینه اخذ وکیل برای گرفتن دستور تخلیه چقدر است؟

نمی توان هزینه دقیقی اعلام کرد اما هزینه اخذ وکیل برای گرفتن دستور تخلیه متناسب با متراژ خانه و ودیعه گرفته شده و… میباشد، که متناسب با شرایط ذکر شده هزینه محاسبه و اعلام میشود.

نتیجه گیری

در مواقعی که مالک خواستار بلند شدن مستاجر از ملک خودرا داشته باشد و مستاجر ناسازگاری کند مالک میتواند از طریق وکیل دستور تخلیه مستاجر را بگیرد و آن را به اجرا در بیاورد تا مستاجر را از ملک بیرون کند.

اگر مستاجر بیرون نرفت وکیل میتواند این کار را با گرفتن حکم خلع ید انجام دهد. در گروه وکلای دیوان سالار با وکیل مجرب و با سابقه گرفتن حکم دستور تخلیه مستاجر را برای شما راحت و آسان کرده ایم است.

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

4.25

اگر هنوز سوالی از وکیل دستور تخلیه دارید در کامنت ها بپرسید. کارشناسان در کمترین زمان پاسخ خواهند داد.

امتیاز کاربران: 4.78 ( 4 رای)

11 دیدگاه

  1. سلام می خواهم مستاجر را بیرون کنم مهلتش تمام شده ولی تخلیه نمی کند کرایه هم نمی دهد. چکار کنم؟ میشه واسم دادخواست دستور تخلیه تنظیم کنین؟ هزینش چقدره؟

    1. سلام. وقت بخیر. بله مانعی نیست. هزینه تنطیم لایحه دستور تخلیه حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

  2. با سلام و احترام مستاجر خانه ای با اجاره ماهیانه 2 میلیون تومان و مبلغ قرض الحسنه 50 میلیون تومان آبان ماه 1400 به رحمت خدا رفتند. مقدار جزیی اسباب و اثاثیه کم ارزش در منزل باقی مانده بعلاوه اینکه وراث مرحوم مشخص نیستند با توجه به اینکه سالخورده و تنها بودند. میخواهیم خانه را تخلیه کنیم به نحوی که وراث احتمالی مدعی خسارت بابت گم شدن اجناس مستاجر مرحوم یا پول پیش تحویل داده شده با کسر اجاره عقب افتاده نشوند. تا کنون یک گزارش کلانتری هم از فوت مستاجر گرفته شده است تا نیاز به دادخواست تامین دلیل نباشد. لطفا علاوه بر قیمت پیشنهادی و تخمین زمان انجام کار اگر راه میانبری در نظر دارید بیان کنید. با تشکر

    1. سلام وقت بخیر. با نوجه به کرونا زمان دقیقی نمیتوان اعلام کرد. اما به طور کلی این زمان میتواند بین ۲ هفته تا چند ماه زمان ببرد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

  3. سلام. از تهران پیام میدم برای تدوین لایحه دفاعیه (لایحه جهت دستور تخلیه فوری)
    خانه ای دارم که دو سال پیش در تاریخ 98/2/25از طریق بنگاه املاک با کد رهگیری اجاره داده بودم و در تاریخ 98/2/8 هم پشت قرارداد برای تمدید فقط نوشته شد ( موضوع قرارداد جهت تمدید اجاره به مبلغ …. ریال به مدت یکسال طبق قراداد میباشد.) و برادرم جای من که مالکم قرارداد را امضا کرده و در امضا از طرف ننوشته و مستاجر هم امضا کرده ولی شاهدی امضا نکرده. 1-آیا اینکه برادرم جای من امضا کرده و شاهدی هم امضا نکرده این تمدید اعتبار دارد؟ خانم هستم و مرداد 99 عقد کردم و دو تا خونه به نامم هست که یکیش رو خودم زندگی می کنم خانه دیگر که قراردادش 1400/2/25 تمام شده را می خواهم خواهرم که مستاجر هست و صاحبخانه اش خانه اش را برای خودش می‌خواهد، زندگی کند و برادرم که با مستاجر در ارتباطه بهش گفتم خواهرم مستاجره و این خانه را میحواهد که ساکن شود. و به مستاجر از 1400/01/14 اعلام کرده و مستاجر گفت تا پایان تیر مهلت بده که در تاریخ 1400/1/22 پشت قرارداد نوشته شد (این قرارداد تا پایان تاریخ 1400/4/30 با اجاره فوق ذکر در قراداد تمدید می گردد.) و من امضا نکردم ولی برادرم به جای مالک از طرف نوشته و امضا کرده و همینطور مستاجر و دو شاهد امضا کردند. و فرداش یعنی در تاریخ 1400/1/23مستاجر گفت 20میلیون تومان از 43میلیون تومان پول ودیعه را بدین طبق قرارداد تخلیه میکنم در 2 روز چک دادهه شد،که نوشته شد (در مورخه 1400/1/23 طی چک … مبلغ 10میلیون تومان بابت قسمتی از ودیعه (رهن) ملک اجاره به مستاجر آقای …. تقدیم می گردد و مابقی هنگام تخلیه کامل پرداخت می گردد. این متن به عنوان رسید پرداخت تلقی می شود و همچنین آقای(مستاجر) … موظف به تخلیه ملک در موعد مقرر در قرارداد می باشد ) و فقط خود مستاجر امضا کرد و در تاریخ 1400/02/01 هم نوشته شد (یک برگ چک به شماره….بانک…به مبلغ 10 میلیون تومان بابت تسویه دوم ودیعه(رهن)ملک به آقای …کد ملی…به اجاره نامه ………. تقدیم میگردد. و الباقی مانده ودیعه در هنگام تخلیه کامل ملک طبق قراداد تسویه می گردد.این متن به عنوان رسید پرداختی تلقی میکردد.)و مستاجر امضا کرد.و بعد این چک دوم را گفت بهتون میدم برام واریز کنید که به حسابش ریختم. ولی با اینکه یکماه جلوتر نصف پول پیشش را دریافت کرده و رسید داده و امضا کرده که موظف به تخلیس، الان میگه طبق قانون کرونا تخلیه نمیکنه و گفت برو شکایت کن من هستم. -با توجه به شرایطی که گفتم که فقط قرارداد اصلی اول را من امضا کردم و بقیه را با اجازه من برادرم تمدید کرده که تمدید اول در99/2/25 را برادرم بدون نوشتن از طرف و مستاجر بدون شاهد امضا کرده و همینطور در تمدید دوم نوشته تا 1400/4/30 و من امضا نکردم ولی برادرم نوشته از طرف و مستاجر و دو شاهد امضا کرده و روز بعد از تمدید نصف پول پیش را گرفته و فقط مستاجر امضا کرده که پول پیش را دریافت کرده و مستاجر امضا کرده موظف به تخلیه ملک در موعد مقرر در قرارداد می باشد. 2- آیا با این متن آخر که نوشته موظف به تخلیه ملک در موعد مقرر در قرارداد می باشد ،تاریخ تخلیه میشه همین1400/2/25؟ 3-در شورا بگم خودم میخوام ساکن شم یا خواهرم که مستاجره و صاحبخانه اش خودش میخواد ساکن شه؟ 4- چطوری میتونم ثابت کنم خانه را برای خودم یا خواهر میخوام؟ البته در 1400/02/26 به دفترقضایی مراجعه کردم و در لایحه توضیح دادم و وشتم(با توجه به نیاز مبرم اینجانب جهت استفاده شخصی از ملک مذکور تقاضای صدورحکم تخلیه فوری ملک خود را خواستارم) و مستندات را ارائه کردم و 1400/03/3 پیام اومد که ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ابلاغ قرارگرفته.و به مستاجر ابلاغ شده.و برای 1400/03/17 شورا وقت گذاشتن که با مستاجر حضور داشته باشیم. 5-بنظرتون شورا دستور تخلیه فوری میده و برای کی میده؟ 6_آیا این که مستاجر امضا کرده که مبلغ ودیعه را دریافت کرده و متعهد می شود در تاریخ مقرر در قرارداد را تحویل نماید با همین حکم تخلیه می دهند یا حتما این هم باید ثابت کنیم که برای سکونت خودمون میخواهیم؟ من یه لایحه قبلا در دفتر قضایی دادم.اگر لایحه ای در روز رسیدگی باید بدم ممنون میشکم لایحه بنویسین که اونروز ارائه بدم.و آیا اونروز با قاضی صحبت هم باید بکنیم یا همان لایحه کافیه. اگر کاری هم باید انجام بدم و یا حرفی باید در دادگاه شورا بزنم بفرمائید، ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. با سلام. با نوجه به ابعاد پرونده، برای دریافت مشاوره کامل تماس بگیرید.

  4. سلام. نیاز به گرفتن دستور تخلیه دارم.
    منزل رو پارسال اجاره دادم اما متاسفانه با وجود تعهد مبنی بر مجرد نبودن مستاجر مجرده. شکایت کردم حکم به نفعم اومد. اما مستاجر وکیله و تجدید نظر خواست. پرونده بیش از 7 ماهه درجریانه. قراردادم 40 روز دیگه تمومه. می خوام حداقل سرموعد بلندش کنم.
    الان خواسته من بلند کردن مستاجر بدلیل عدم رعایت خیار شرط. مبلغ وکالت پس از انجام پرونده تقدیم می‌گردد.
    تا حالا برای دادخواست و تجدید نظر از وکلایی برای لایحه نوشتن کمک گرفتم. اما اینبار فقط در قورت اتمام پرونده می تونم هزینه کنم چون نزدیک 7 ماهه پرونده درجریانه.

    پرونده در شعبه تجدید نظر هروی هست و ۹ ماهه تشکیل شده.

    مستاجر اجاره رو نصفه داده بقیه رو فاکتور تعمیرات میده که بدون تایید من بوده. خانه رو خراب کرده. کابینت‌ها رو کنده انداخته دور. کولر رو خراب کرده میگه خنک نمیکنه. پارسال همه چیز سالم بهش تحویل شد. میگم تامین دلیل کن اگه حق با تو بود من پول میدم. از اجاره کم میکنه

  5. با سلام. میخواستم از یک وکیل کمک بگیرم بابت تخلیه ملک اجاره ای.
    ملکی را اجاره داده ام بیش از 4 ماه از قرارداد تمام شده، خودم نیاز دارم سکونت کنم با بفروشم، مستاجر بلند نمیشه اظهار نامه هم فرستاده شده. چطور میتونم وکالت بدم؟

    1. سلام وقت بخیر. با دفتر تماس بگیرید که کارشناسان مجموعه بهتون وقت بدهند که با وکیل جهت دریافت دستور تخلیه جلسه واستون رزرو بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل