کیفری

“همه چیز درباره” تامین خواسته کیفری ✔️ +【وکیل متخصص✔️】

لیست وکیل تقاضای تامین خواسته کیفری | تامین خواسته کیفری در دادگاه | تامین خواسته کیفری خیانت در امانت و ...

تامین خواسته کیفری چیست؟ چه تفاوتی با تامین خواسته حقوقی دارد؟ و اصلا نحوه درخواست تامین خواسته کیفری چیست؟ این ها سوالاتی به شمار می روند که بیشتر افرادی که با مسائل حقوقی مواجه می باشند به دنبال دریافت پاسخی مناسب برای آن هستند.

تامین خواسته کیفری و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

در ادامه این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکات در خصوص تامین خواسته و خصوصا تامین خواسته کیفری را بررسی کرده و به پرتکرار ترین سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل متخصص کیفری و باتجربه، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تلفنی و واتساپ)

لازم است بدانید کسب آگاهی در این راستا می تواند به شما کمک کند تا با میزان اطلاعات بالاتری مسائل حقوقی و کیفری خود را حل و فصل نموده و به راحتی به اهداف خود دست یابید. تامین خواسته کیفری را عمدتا دادگاه برای حفظ حقوق افراد شاکی انجام می دهد و طی این امر دلایلی را که سبب اتهام به متهم شده اند مورد بررسی قرار گرفته می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت اجمالی به بررسی تامین خواسته کیفری پرداخته و تمامی شرایط آن را خدمت شما عرض نماییم.

تامین خواسته کیفری چیست؟

تامین خواسته کیفری نوعی تشخیص اتهام وارده به متهم از سوی دادگاه می باشد که معمولا آن را قاضی فعال در دادسرا برای بررسی میزان خسارات وارد شده به شاکی انجام می دهد. از مهم ترین نکاتی که لازم است بدانید باید به موعد انجام جلسه تامین خواسته کیفری اشاه نمود که معمولا زمانی برگزار می گردد که قاضی تمامی دلایل اتهام را تشخیص داده و از این نظر به نتیجه کافی دست یابد. تامین خواسته کیفری در واقع برای پیشگیری از وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به فرد شاکی انجام می پذیرد که بسیار اهمیت داشته و لازم است روند مربوط به آن را با میزان دقت بالایی طی نمود.

شرایط صادر نمودن قرار تامین خواسته کیفری

حال که با ماهیت تامین خواسته کیفری آشنا شدید باید بدانید خواهان می تواند با تمام حقوقی که دادگاه به وی داده است به توقیف اموال متهم پرداخته و به این شکل مطالبات خود را درخواست نماید. در صورتی که تمامی اموال منقول و غیر منقول فرد متهم دارای ارزش پولی باشد می توان از طریق آن ها دادخواست تامین خواسته را صادر نمود.

موارد قابل پیگیری از تامین خواسته توسط خواهان

علاوه برقوانینی که بیان شدند خواهان می تواند براساس ماده 108 از قانون دادرسی قبل از ارائه دادخواست خود مبنی بر تامین خواسته کیفری یا قبل از صدور قطعی حکم آن موارد زیر را در راستای درخواست خود از دادگاه بخواهد.

  • • دعاوی مطرح شده مستند به سند رسمی باشند
  • • خواسته در معرض تضییع باشد
  • • در مواردی که مربوط به اوراق های تجاری می باشد دادگاه ملزم به قبول نمودن درخواست می باشد
  • • خواهان تمامی خسارات احتمال را تقدا به صندوق های مربوط به دادگستری به عنوان امنت پرداخت کند

ماده قانونی تامین خواسته کیفری

در حال حاضر طبق قانون اساسی کشورمان بندها و ماده های بسیاری برای حل اختلاف طرفین و قضاوت میان آن ها مطرح شده اند که هر کدام برای امر خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. تامین خواسته کیفری نیز بر اساس ماده 107 از قانون دادرسی کشوری قابل پیگیری بوده و به موجب آن شاکی می تواند تقاضای تامین میزان خسارت وارد شده را نماید.

زمان مناسب برای طرح درخواست تامین خواسته کیفری

برخی ممکن است با این پرسش که آیا می توان همزمان با طرح دادخواست شکایت کیفری مراحل مربوط به تامین خواسته کیفری را نیز طی نمود یا خیر مواجه شوند که در پاسخ به این پرسش باید بگوییم طبق قانون کشورمان ممانعتی برای پیگیری همزمان این دو خواسته وجود ندارد و شاکی می تواند هر دو مقوله را با یک دیگر در دادگاه مطرح کند. لازم به ذکر است در صورتی که قصد دارید تا در یک زمان هر دو مورد را مطرح کنید باید بتوانید دلایل قابل قبولی در راستای تقاضای خود به دادگاه ارائه نمایید. بررسی نمودن تمامی دلایلی که قرار است به دادگاه ارائه کنید نیاز به انجام تحقیقات مختلفی دارد و باید بدانید بررسی همزمان روند هر دو دادخواست کمی سخت بوده و نیاز به دقت عمل بالایی دارد.

شرایط اعتراض به تامین خواسته کیفری

زمانی که ابلاغیه مربوط به قرار تامین خواسته کیفری برای متهم ارسال شد باید طی مدت 10 روز این جلسه برگزار شده و تمامی دلایل مربوط به تامین خواسته مورد بررسی قرار گیرد. قراری که توسط دادگاه اعلام شده قاب اعتراض بوده و فرد متهم یا وکیل وی می تواند نسبت به این امر اعتراض نموده و خواهان تغییر آن شود. برای اعتراض به حکم صادر شده مراجع صالح می توانند اقدامات لازم را انجام داده و خواسته خود را به دادگاه تجدیدنظر ارائه کنند. در صورتی که سه بار اعتراض بر روی قرار تامین انجام پذیرد این اعتراض را با عنوان اعتراض ثالث بر قرار تامین می نامند.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل کیفری می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل کیفری گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای کیفری گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های کیفری عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

جهت مشاهده لیست وکیل کیفری و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل کیفری

بررسی اعتراض ثالث بر تامین خواسته کیفری

همان گونه که در بخش های قبل بیان شد متهم یا وکیل وی می تواند نسبت به قرار تامین اعتراض نماید و در صورتی که این اعتراض سه بار تجدید گردد لازم است آن را دادگاه های حقوقی مورد بررسی قرار داد.

تفاوت میان تامین خواسته کیفری با تامین خواسته حقوقی

در این بخش قصد داریم تا به تشریح تفاوت های میان تامین خواسته کیفری و تامین خواسته حقوقی پرداخته و در این راستا نیز اطلاعات مفیدی را به شما ارائه کنیم. از عمده تفاوت های میان این دو امر می توان به موارد زیر اشاره نمود که اهمیت بسیار بالایی دارند.

  • • زمانی که تامین خواسته کیفری مطرح می گردد، متهم ملزم به پرداخت خسارات احتمالی نخواهد بود. در حالی که در تامین خواسته حقوقی فرد متهم باید مبلغی را به عنوان امانت به دادگاه پرداخت کند.
  • • درتامین خواسته حقوقی زمانی که به دادگاه ثابت شود داخواست موردنظر تنها از روی قصد و غرض بوده و دلایل کیفی برای پرداخت وجود ندارد. همچنین خواهان باید سه برابر هزینه های مربوط به دادرسی را به دادگاه پرداخت نموده و متقبل جریمه های مربوطه گردد. این امر برای تامین خواسته کیفری به شکل دیگری می باشد به این صورت که مبلغ موردنظر توسط دادگاه و قاضی مشخص می شود.
  • • شرایط تامین خواسته حقوقی به این صورت است که قرار مربوط به این امر به متهم اعلام می گردد و این فرد باید طی مدت 10 روز اعتراضات موردنظر خود را اعمال نماید. زمانی که اعتراضی صورت نپذیرد دادگاه در قرار تعیین شده دلایلی را که قبلا به آن ها اشاره نمودیم را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم را صادر می کند. در صورتی که در تامین خواسته های کیفری تنها در صورتی    می توان به قرار منظور اعتراض نمود که از سوی دادگاه صادر شده باشد.
  • • در قرارهای کیفری تشخیص و بررسی دلایل برعده دادگاه بوده و نیازی به تشخیص شاکی        نمی باشد و لازم است بدانید در این دسته قرارها صدور قرار بدون پرداخت هزینه های مربوط به دادرسی انجام می پذیرد در حالی که برای تامین های حقوقی فرد ملزم به پرداخت هزینه های درخواست خود خواهد بود.

مراجعه به مرجع صالح برای صدور قرار تامین خواسته کیفری

در بخش های قبل به ماده 107 از قانون اشاره نمدیم که طی ان شاکی می تواند درخواست تامین ضرر را از دادگاه نموده و روند مربوط به آن را به صورت کاملا قانونی طی کند. زمانی که تمامی تحقیقات موردنیاز انجام پذیرد فرد می تواند نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کند. در چنین شرایطی مراجعه به مراجع صالح اهمیت بالایی می یابد و در واقع این مراجعه اشاره به دادسراها دارند که با واگذار نمودن خواسته خود به آن ها می توانید شرایط بهتری را برای خود رقم بزنید.

از ابلاغ تا اجرایی کردن قرار تامین خواسته کیفری

براساس ماده 109 از قانون کشورمان قرار تامین باید در مدت زمان کمی ارائه شده و به خوانده ابلاغ گردد. در واقع این امر به عنوان هدف اصلی تامین خواسته شناخته می شود تا به این طریق بتوان در سریع ترین زمان ممکن خواسته خواهان را حفظ نموده و خسارات وارد شده به وی را جبران نمود. لازم است بدانید بروز هرگونه تاخیر در این امر می تواند این روند را مختل نموده و در ادامه شما را با مشکلات متعددی مواجه سازد به همین دلیل است که قوانین مربوط به آیین دادرسی صدور و اجرایی نمودن این خواسته ها در کمترین زمان ممکن را جزئی از اهداف اصلی خود برای دست یابی می دانند.

در خواست صدور قرار تامین خواسته کیفری از گروه وکلای دیوان سالار

گروه وکلای دیوان سلار با بهره مندی از افرادی با تجارب و دانش بالا این امکان را برای شما فراهم  نموده اند تا با سهولت بیشتری موارد حقوقی و کیفری خود پیگیری کنید. شما با بهره مندی از تمامی خدماتی که این موسسه برای موکلین خود در نظر گرفته است می توانید وکیل موردنظر خود را انتخاب نموده و ضمن پرداخت حق الوکاله وی خواهان پیگیری درخواست تامین خواسته کیفری شوید. تمامی مشاوره هایی که توسط گروه وکلای دیوان سالار به شما ارائه می شوند معتبر بوده و می توانند در این مسیر به شما کمک های شایانی نمایند. امروزه موسسات بسیاری در زمینه پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری فعالیت دارند اما لازم است بدانید انتخاب یک موسسه با سوابق درخشان اهمیت بالایی داشته و لازم است در این راستا دقت عمل بالایی را به کار گیرید.

لیست وکیل تقاضای تامین خواسته کیفری

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

5 / 4.93

اگر هنوز سوالی در خصوص تامین خواسته کیفری دارید، در کامنت ها بپرسید. وکلا در کمترین زمان پاسخ خواهند داد.

امتیاز کاربران: 4.6 ( 1 رای)

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل