خانواده

وکیل ترک انفاق در تهران

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل ترک انفاق در تهران متخصص و باتجربه، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

مطالبه نفقه به کمک وکیل ترک انفاق در تهران

ازدواج آثار مختلفی را به دنبال دارد، و برای زن و مرد حقوق و تکالیفی را ایجاد می کند. پرداخت نفقه یکی از مواردی است که قانونگذار آن را حق زن قرار داده و مرد را موظف کرده است که نیازهای مالی زن را برطرف کند و نفقه او را بپردازد. گاهی افراد در برابر ایفای این تکلیف سرپیچی می کنند و باعث تشکیل پرونده های حقوقی و کیفری خواهند شد که باید به کمک وکیل ترک انفاق در تهران آن را پیگیری نمود.

در ادامه مهم‌ترین نکات مربوط به نفقه، ترک انفاق، مجازات ترک انفاق و … را بررسی کرده و بهترین وکیل ترک انفاق تهران را معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نمونه پرونده های شاخص دیوان سالار

⭐️ طلاق از طرف زوجه برای بازیگر مطرح سینمای کشور

⭐️ پرونده 1500 سکه طلا مهریه برای زوجه

⭐️ بیش از 50 طلاق توافقی

و…

لیست وکیل ترک انفاق

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

نحوه پیگیری حقوق مالی زوجه توسط وکیل ترک انفاق در تهران

یکی از مهمترین حقوق مالی که بعد از عقد نکاح دائم برای زوجه به وجود می آید، نفقه است. پس از مهریه، نفقه نقش اصلی در حق و حقوق مالی زن ایفا می کند، و زوجه باید بتواند توسط وکیل ترک انفاق در تهران از این حق قانونی خود دفاع کند.

قانونگذار به طور مفصل به مسئله نفقه در قانون مدنی پرداخته است اما اینکه چگونه بتوان آن را مطالبه کرد و شوهر را ملزم به پرداخت نفقه نمود در تخصص وکیل ترک انفاق در تهران است که با ارائه راهکارهای حقوقی کمک می کند که افراد مطالبات مالی خود را دریافت کنند.

قبل از آنکه به نکات مهم درباره پرداخت نفقه و جرایم مرتبط سخن گفته شود، باید مفاهیم حقوقی نفقه و الزام به پرداخت آن را شرح داد.

نفقه چیست؟ 

 بر اساس ماده 1106 قانون مدنی که بیان می دارد: در عقد دائم نفقه زن بر عهده شوهر است» زن با انجام ازدواج مستحق دریافت نفقه می باشد، اما پرداخت نفقه منوط به انجام تمکین از طرف زن است. تمکین می تواند به دو صورت عام و خاص باشد، اما آنچه که مد نظر قانونگذار است تمکین خاص است، که دارای اسبابی بوده از جمله فراهم کردن مسکن مستقل از طرف شوهر.

بنابراین در صورتی که زوجین در دوران عقد باشند، و امکان قرار گرفتن در زیر یک سقف و تشکیل زندگی مشترک و در نتیجه تمکین خاص وجود نداشته باید، زوج الزامی به پرداخت نفقه نخواهد داشت. به طور کلی اختلافاتی که در دوران عقد درباره نفقه و مهریه به وجود می آید بسیار بحث برانگیز است و در رویه قضایی تصمیم گیری درباره ی آن متفاوت می باشد اما به کمک وکیل ترک انفاق در تهران می توان اینگونه مسائل را به طور اصولی و دقیق پیگیری نمود.

میزان نفقه زن چگونه تعیین می شود؟ 

میزان نفقه زن به مسائل مختلفی بستگی دارد، شأن اجتماعی زن، طبقه خانوادگی او، سطح مالی ایشان و از طرف دیگر تمکن مالی مرد می تواند شاخص مهمی برای تعیین میزان نفقه زن باشد. وکیل ترک انفاق در تهران با بررسی همه جانبه پرونده، طرفین پرونده را راهنمایی می کند که چگونه برای پرداخت و یا دریافت نفقه باید اقدام کنند.

قانونگذار در ماده 1107 به تعریف نفقه پرداخته و آورده است که:

نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض.»

همانطور که در متن ماده قانونی آمده، نفقه زن تمام نیازهای او را شامل می شود، بر خلاف نفقه سایر افراد واجب النفقه که تنها نیازهای ضروری ایشان را در بر می گیرد. عبارت متعارف و متناسب که در این ماده آورده شده به وضعیت خانوادگی زن قبل از جاری شدن عقد دائم اشاره دارد. بنابراین اگر زن قبل از ازدواج از سطح مالی متوسطی برخوردار بوده، نمی تواند بعد از ازدواج با توقعات بالا مرد را تحت فشار قرار داد، و همینطور مرد نباید در برآورده کردن نیازهای معقول همسر خود کوتاهی کند، و می بایست مطابق شان خانوادگی ایشان عمل نماید.

نحوه مطالبه نفقه

باید توجه داشت که اگر زن دارای درآمد اختصاصی باشد، مرد نمی تواند از پرداخت نفقه شانه خالی کند، و به هیچ وجه درآمد زن و میزان آن ملاکی در پرداخت نفقه از سوی مرد نیست، و در بررسی مطالبه نفقه مورد توجه قرار نمی گیرد. وکیل ترک انفاق در تهران در پیگیری پرونده نفقه نکات مختلفی را لحاظ می کند و با ارائه روش های حقوقی افراد می توانند به حق و حقوق خود برسند.

چه کسانی واجب النفقه بوده و مستحق دریافت نفقه هستند؟ 

نفقه زن یکی از شناخته شده ترین حقوق مالی است که افراد برای مطالبه می توانند به کمک وکیل ترک انفاق در تهران اقدام کنند. اما قانونگذار دایره افرادی که می توانند از حق انفاق بهره مند شوند را گسترده تر کرده است. بعد از همسر فرزندان نیز از جمله افرادی هستند که مرد به عنوان پدر ملزم به پرداخت نفقه ایشان است.

فرزندان بعد از طلاق و حتی در صورتی که مادر حضانت آن را بر عهده گرفته باشد، باید از سوی پدر تامین مالی شوند و نفقه ایشان پرداخته شود. اما این حمایت مالی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ برای فرزندان پسر تا زمانی که به شغل مناسب دست پیدا نکرده باشند، بر پدر واجب است که نفقه آنها را بپردازد، و در صورتی که از کار بیکار شوند، حمایت مالی پدر باید وجود داشته باشد.

برای فرزندان دختر تا زمان ازدواج پدر باید در پرداخت حق و حقوق مالی آنها بکوشد، و چنانچه بعد از ازدواج دچار طلاق شدند، می توانند برای نفقه به پدر خود رجوع کنند.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل خانواده می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل خانواده گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای خانواده گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های خانواده عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

برای مشاهده لیست وکیل خانواده و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل خانواده

وکیل ترک انفاق در تهران

به غیر از فرزندان در ماده 1196 قانون مدنی آمده است که:

در روابط بین اقارب فقط اقارب نسبی و در خط عمودی اعم از صعودی و یا نزولی ملزم به انفاق یکدیگرند.»

بنابراین اقارب نیز در دریافت نفقه سهمی خواهند داشت. با توجه به متن ماده اقارب شامل پدر و مادر و اجداد هر چه که بالاتر رود، و فرزندان و نوادگان هر چه که پایین بیاید، می شود.

اما پرداخت نفقه به اقارب شروطی دارد که قانونگذار در ماده 1124 به آن اشاره کرده است. از جمله این شروط آن است که نفقه ای که برای اقارب در نظر گرفته می شود، نیازهای ضروری ایشان را پوشش می دهد، برخلاف نفقه زوجه که تمام نیازهای او را شامل می شود.

همچنین در صورتی که اقارب از جایی دیگری درآمد داشته باشند و توانایی گذران زندگی را داشته و امرار معاش برای آنها امکان پذیر باشد، مرد تکلیفی در پرداخت نفقه ندارد. و با توجه به ماده 1197 در صورتی مرد ملزم به پرداخت نفقه است که شخص مستحق باشد و وسیله اشتغال و یا فراهم کردن شغل مناسب را نداشته باشد در این ماده آمده است :

کسی مستحق نفقه است که ندار بوده و نتواند به وسیله اشتغال به شغلی وسائل معیشت خود را فراهم سازد.»

وکیل ترک انفاق در تهران با در نظر گرفتن مواد قانونی مختلف برای مطالبه نفقه اقدام خواهد کرد، و راهنمایی لازم را در مسیر دادرسی به افراد ارائه می کند. باید توجه داشت که نفقه زن در میان سایر افراد واجب النفقه و حتی تمام دیون مرد اولویت دارد، و در صورتی که مرد مفلس شود و یا دچار و شکستی گردد، اولین دینی که از اموال وی پرداخت خواهد شد نفقه زوجه می باشد.

 

ضمانت اجرای پرداخت نفقه چیست؟ 

همانطور که ملاحظه می شود قانونگذار در مواد قانونی مختلف مرد را ملزم کرده که نفقه زن را بپردازد، اما برای پرداخت این حق مالی چه ضمانت اجرایی وجود دارد، و چگونه می توان مرد را به پرداخت نفقه وادار کرد. وکیل ترک انفاق در تهران راه حل هایی را در اختیار افراد قرار می دهد که زوجه بتواند در سریعترین زمان ممکن از این حق خود بهره مند شود. قانونگذار نیز در قوانین مختلف از جمله قانون مدنی، قانون مجازات اسلامی و قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 ضمانت اجراهای الزام به پرداخت نفقه را قرار داده است.

ضمانت اجرای حقوقی پرداخت نفقه

در صورتی که شرایط زندگی مشترک برای زوجه وجود داشته باشد و زن از مرد تمکین کند، اما مرد با وجود تمکن مالی حاضر به پرداخت نفقه نباشد، با توجه به ماده 1111 قانون مدنی زوجه می تواند به دادگاه عمومی مراجعه کرده و دادخواست مطالبه نفقه را ارائه دهد. دادگاه با تعیین وقت رسیدگی طرفین را فرا می خواند و بعد از شنیدن دفاعیات در این باره حکم خود را صادر خواهد کرد.

ضمانت اجرای کیفری پرداخت نفقه

مقنن در ماده 642 قانون مجازات اسلامی ترک انفاق را جرم انگاری کرده، و در صورتی که مرد از پرداخت نفقه سرپیچی کند، به مجازات حبس درجه شش محکوم خواهد شد. در قوانین جدیدی که تصویب شده است میزان حبس از سه ماه تا یک سال تعیین گردیده، و با حکم مقام قضایی فرد روانه زندان خواهد شد.

در ماده 53 قانون حمایت از خانواده به ضمانت اجرای کیفری الزام پرداخت نفقه اشاره شده و در این قانون آمده است که:

هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تادیه نفقه سایر اشخاص واجب ‌ النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش محکوم می‌شود. تعقیب کیفری منوط به شکایت شاکی خصوصی است و در صورت گذشت وی از شکایت در هر زمان تعقیب جزائی یا اجرای مجازات موقوف می‌شود.»

سخن پایانی

وکیل ترک انفاق در تهران برای اثبات پرداخت نفقه و یا عدم پرداخت آن روش های مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد. از جمله، شهادت شهود، تحقیقات از شاهدان و مطلعین، ارزیابی رسیده‌ای پرداخت و… که این موارد در پیگیری پرونده حقوقی طرفین موثر خواهد بود.

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

4.52/5

امتیاز کاربران: 4.77 ( 3 رای)

4 دیدگاه

  1. سلام زوجه هستم یه وکیل با تجربه برای پرونده ترک انفاقم میخوام خونه رو اجاره کرده بودم چند روز قبل از اتمام قرارداد اجاره همسرم رفت خونه مادرش دادخواست نفقه زدم همسرم کلا نفقه 18 روزی که رفته بود رو 580 داد و بعد از 2 ماه هنوز مسکن تهیه نکرده بود و الکی تمکین زده به آدرس ملک موروثی مادرش که خواهرش اونجا زندگی میکنه هنوز کارشناسی نشده و رای صادر نشده الان میخوام پرونده نفقه ام رو اعاده دادرسی بزنم چون نفقه های قبلیمم نمیداده فعلا اقدام نکردم منتظر یه نامه هستم که صاحبکارم حقوقامو به حساب همسرم میریخته که اعاده دادرسی بزنم تو این مدت همسرم یه 700 دیگه الکی برام ریخت که از سر خودش وا کنه. براش اظهارنامه دندانپزشکی هم زدم که نیاز به عصب کشی و درد دارم اقدامی نکرده ولی ترک انفاق زدم و خیلی برام مهمه که بتونم تو این پرونده پیروز شم لطفا یه وکیل بهم معرفی کنید که بتونم حتما پیروز شم با توجه به اینکه همسرم عروسی نگرفته خونه رو من اجاره کرده بودم من سر کار میرفتم اونم دوبار بردم سر کار بعد چند ماه ترک کار میکرد الان میترسم الکی بگه بخاطر بیکاری استطاعت مالی نداره یا با اون دو تا واریزی کم فرار کنه از زیر جرمش میخوام حتما پیروز شم لطفا وکیل ماهری بهم معرفی کنید برای ترک انفاق و تمکین… خیلی ممنون

    1. سلام وقت بخیر. مانعی نیست. برای رزرو وقت جلسه با وکیل متخصص ترک انفاق تماس بگیرید.

  2. لایحه
    اعتراض به رای نفقه در شورای حل اختلاف
    پرونده در اسلامشهر
    شرح درخواست
    زوج هستم در جلسه شورای حل اختلاف محکوم به پرداخت نفقه شدم ولی هیچکدام از خریدهااعم از طلا،موبایل،البسه رو برام حساب نکردن،میخواستم بعد از گذشت20 روز به این موضوع اعتراض کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل