خانواده

وکیل اثبات زوجیت در تهران ✔️ | نحوه اثبات زوجیت در عقد موقت و دائم✔️

اثبات زوجیت یعنی چه؟ | نحوه اثبات زوجیت در عقد موقت و دائم | اثبات زوجیت در صلاحیت کجاست

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل اثبات زوجیت متخصص و باتجربه، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

صفر تا 100 اثبات زوجیت

امروزه دادسراها و دادگاه های خانواده پر از رفت و آمد زوجین هایی است که هر کدام به دلایل مختلف دچار مشکل شده اند. در این میان گاهی مراجعه کننده هایی هستند که در پی اثبات زوجیت به دادگاه مراجعه می کنند که معمولا این امر در زمانی اتفاق می افتد که یکی از زوجین، زوجیت را انکار کرده و دیگری به دنبال اثبات ادعای خود می رود. گاهی این اتفاق به دنبال انکار حق و حقوق دیگری و یا در زمان تقسیم ارث صورت می گیرد که طرف مقابل باید بتواند بر اساس مدارک و شواهد مربوطه زوجیت را اثبات کند. در ادامه این مطلب از گروه وکلای دیوان سالار با ما همراه باشید تا توضیحات کاملی را درباره اثبات زوجیت و نیز وکیل اثبات زوجیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

لیست وکیل اثبات زوجیت

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

روش های قانونی اثبات زوجیت

یک سری مدارک و شواهد برای اثبات زوجیت وجود دارد که باید به محکمه پسند باشد. این دلایل عبارتند از:

  • اقرار

از اصلی ترین دلایل اثبات زوجیت، اقرار به زوجیت توسط طرفین است که این اقرار اگر در سلامت کامل صورت بگیرد، محکمه پسند خواهد بود. اقرار می تواند به صورت شفاهی و یا کتبی صورت بگیرد که هر دو مورد نیز قابل استناد است.

  • اسناد معتبر

یکی دیگر از معتبر ترین دلایل اثبات زوجیت، وجود اسناد کتبی معتبر است. این اسناد کتبی می تواند شامل سند ازدواج و یا هر سند اثبات کننده دیگری باشد. داشتن یک وکیل اثبات زوجیت می تواند به راحتی تمامی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

  • اثبات زوجیت با شهادت شهود (وجود شاهد)

همانطور که می دانید در زمان جاری شدن صیغه محرمیت میان زوجین، چندین شاهد در محل حاضر و سند ازدواج را امضا می کنند. این افراد همان کسانی هستند که شهادت آن ها برای اثبات زوجیت در دادگاه قابل قبول خواهد بود. قبول شهادت شاهد به عواملی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به اعتبار شاهد و همچنین اثبات حضور او در محل جاری شدن عقد اشاره کرد. جزئیات این مسئله را می توانید به وکیل اثبات زوجیت بسپارید.

  • اثبات ارتباط زوجین

در صورتیکه به هر نحوی اثبات شود که زن و مرد رابطه ای را به مانند رابطه زن و شوهری با یکدیگر داشته اند، اثبات زوجیت کار چندان سختی نخواهد بود. به طور مثال اگر مشخص شود که طی مدت زمانی زن و مرد در یک منزل زندگی کرده اند‌، قاضی به اثبات زوجیت رای خواهد داد.

برای اثبات زوجیت چه مدارکی نیاز است؟

به منظور اثبات زوجیت باید یک دادخواست تنظیم کرده و با سایر مدارک لازم به دادگاه تحویل داده شود. این مدارک که شامل اصل کارت ملی و شناسنامه است، باید به همراه دلایل، اسناد و شواهد آماده شده ضمیمه پرونده گردد. توجه داشته باشید که اقدامات لازم برای اثبات زوجیت کار چندان راحتی نیست اما وجود یک وکیل اثبات زوجیت می تواند بسیار کمک کننده واقع شود. درخواست استعلام، درخواست جلب نظر کارشناس، سوگند، تحقیقات محلی، شهادت شاهدین و غیره از مدارکی است که می توان از آن ها برای اثبات زوجیت استفاده کرد.

نحوه اثبات زوجیت در صورت فوت زوج چگونه است؟

گاهی ممکن است که صیغه ازدواج جاری شده باشد اما قبل از ثبت آن در مراجع قانونی، زوج فوت نماید؛ در این صورت اگر مدعی عدم زوجیت وجود داشته باشد، زن باید بتواند با ارائه مدارک لازم زوجیت خود را در دادگاه به اثبات برساند. خواندن ورثه متوفی و در کنار آن استفاده از مدارک لازم و همچنین کمک از یک وکیل اثبات زوجیت کار کار را راحت خواهد کرد.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل خانواده می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل خانواده گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای خانواده گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های خانواده عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

برای مشاهده لیست وکیل خانواده و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل خانواده

چرا برخی از زوجین اقدام به انکار زوجیت می کنند؟

قطعا امر ازدواج در هر جامعه و دینی امری شایسته است و این مسئله باید توسط زوجین پذیرفته شود که در طول زندگی ممکن است برخی از مشکلات مالی و غیر مالی اتفاق بیفتد. حال گاهی پیش می آید که یکی از زوجین به منظور شانه خالی کردن از این مشکلات و مسئولیت های سنگین اقدام به انکار زوجیت می کنند که البته این اتفاق بیشتر در ازدواج های غیر رسمی اتفاق میفتد. همانطور که می دانید در جامعه امروزی، ازدواج ها در دفاتر رسمی ازدواج ثبت شده و همه اقدامات به صورت قانونی انجام می گیرد به همین دلیل مجالی برای انکار زوجیت وجود ندارد. با این وجود برخی از زوجین عمدا و یا سهوا از ثبت ازدواج والخصوص ازدواج غیر دائم در دفاتر رسمی خودداری می کنند که این موضوع شرایطی را برای انکار زوجیت یکی از زوجین فراهم می کند.

به دلیل مشکلات گفته شده، قانونی مبنی بر وجود شاهد در زمان عقد و امضای او وجود دارد که با ثبت ازدواج در دفاتر رسمی از انکار زوجیت پیشگیری به عمل می آید. اگر یکی از زوجین منکر زوجیت شود و طرف دیگر با مدارک و اسناد خلاف این ادعا را اثبات کند، مشمول مجازات و حبس از ۶ ماه تا ۲۴ ماه خواهد شد.

نحوه پیشگیری از انکار زوجیت

گاهی ب هر دلیلی یکی از زوجین، زوجیت را انکار می کند یعنی در حضور قاضی اقرار می کند که صیغه عقدی جاری نشده است که در این صورت اگر خلاف ادعای او اثبات شود، مجازات و پیگیری قانونی لحاظ می شود. به منظور پیشگیری از انکار زوجیت باید تمامی مراحل ازدواج به صورت قانونی و در حضور شاهد انجام بگیرد. پس از جاری شدن صیغه ازدواج، مرد به مدت ۳۰ روز فرصت دارد که ازدواج را در دفاتر رسمی به ثبت برساند و در صورتیکه از این اقدام خودداری کند، مشمول مجازات خواهد شد.

نحوه اثبات زوجیت در عقد موقت

همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم، امکان انکار زوجیت در ازدواج موقت بیشتر از ازدواج دائم صورت می گیرد چرا که در این موارد معمولا زوجین به دلایل مختلفی از ثبت آن خودداری می کنند که این از دلایل می تواند مخفی ماندن ازدواج نزد دیگران باشد. ثبت نشدن ازدواج موقت در دفتر اسناد رسمی زمینه را برای شانه خالی کردن یکی از زوجین و انکار زوجیت فراهم می کند بلکه موضوع نفقه، مهریه و یا سهم الارث منتفی گردد.

وکیل اثبات زوجیت

در ازدواج های موقت اگر شهودی در زمان جاری شدن عقد وجود نداشته باشد و اینکه سند ازدواج به ثبت نرسیده باشد، اثبات زوجیت در دادگاه امری پیچیده و زمان بر خواهد شد چرا که هیچ کدام از اسناد، مدارک و شهود برای اثبات زوجیت وجود نخواهد داشت. در اینگونه موارد معمولا روش های دیگری برای اثبات زوجیت به کار برده می شود که از جمله این دلایل می توان به محل سکونت، برقراری رابطه، مکالمات و پیام های طرفین و … اشاره کرد؛ هر چند که این موارد به اندازه ارائه سند ازدواج معتبر نیست اما تا حدودی می تواند در جلب نظر دادگاه موثر واقع شود.

طرح دعوای اثبات زوجیت

گاهی با اینکه عقد نکاح بین زن و مرد  خوانده شده و این دو با یکدیگر زن می کنند اما سند معتبری برای اثبات ادعای خود ندارند؛ در این صورت اگر مبحث مالی مربوط به تقسیم ارث و حق اولاد پیش آید، باید طرفین به هر صورت قانونی اقدام به اثبات زوجیت نمایند که این کار را به خوبی از عهده یک وکیل اثبات زوجیت بر می آید. در این موارد که گفته شد، دادگاه به دنبال شواهد لازم در بین مدارک ارائه شده توسط زوجین برای اثبات وجود یا عدم وجود زوجیت خواهد بود.

زندگی کردن زوجین با یکدیگر و سایر شرایط زندگی آن ها در این مسیر قطعا بر تصمیم گیری نهایی دادگاه بی تأثیر نخواهد بود. توجه باشید که ادعای مربوط به وجود یا عدم وجود زوجیت در دادگاه خانواده می تواند توسط مرد و یا زن صورت گیرد و در این مسئله محدودیتی وجود ندارد.

تنظیم استشهادیه برای اثبات زوجیت

معمولا زندگی مشترک زوجین با یکدیگر به عنوان یکی از ادله اثبات زوجیت شناخته می شود و به همین دلیل اگر انکار زوجیت از طرفی یکی از زوجین صورت بگیرد، طرف مقابل می تواند اقدام به تنظیم استشهاد محلی کند. برای این منظور متن کامل درخواست در استشهاد تنظیم شده و به سپس به امضای شهود رسیده می شود. از آنجاییکه از لحاظ شرعی زندگی مرد و زن نامحرم در یک منزل  یکدیگر مجاز نیست، بنابراین شهادت شهود معتبر در نزد دادگاه مبنی بر زندگی زوجین با یکدیگر در یک مکان می تواند به عنوان دلیل محکمه پسندی شناخته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از وکیل اثبات زوجیت در گروه وکلای دیوان سالار، مشاوره بگیرید.

مرجع رسیدگی به دعوای اثبات زوجیت کجاست؟

به منظور رسیدگی به هر نوع دعوای حقوقی، مرجع صالح مربوطه وارد عمل می شود اما این مرجع برای رسیدگی به مشکلات انکار زوجیت کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اثبات زوجیت در دادگاه خانواده انجام می گیرد و برای این منظور قاضی مربوطه بر اساس مدارک و شواهد لازم تصمیم گیری می کند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر در محل وقوع دعوا، دادگاه خانواده وجود نداشته باشد تکلیف چیست؟ در این رابطه باید گفت که در غیاب دادگاه خانواده معمولا دادگاه عمومی اقدام به بررسی دعوای مربوط به اثبات زوجیت خواهد کرد.

چرا به وکیل اثبات زوجیت نیاز است؟

همانطور که گفتیم اثبات زوجیت نیازمند داشتن مدارک محکمه پسند و قانونی است؛ همچنین اثبات زوجیت کار چندان راحتی نیست بلکه نیازمند دانش و آگاهی کافی برای انجام اقدامات لازم است. تمامی اقدامات گفته شده به واسطه وکیل اثبات زوجیت قابل پیگیری خواهد بود. گروه وکلای دیوان سالار آماده است تا با کمک وکلای کاربلد و با دانش در زمینه اثبات زوجیت به شما مشاوره داده و تا آخر مسیر با شما همراه باشد.

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

5 / 4.89

اگر هنوز سوالی از وکیل اثبات زوجیت دارید، در کامنت ها بپرسید. وکلا در کمترین زمان پاسخ خواهند داد.

امتیاز کاربران: 4.58 ( 2 رای)

3 دیدگاه

  1. با سلام من باتوجه ب اینکه تمام مدارک تکمیل هست اعم از شواهد شهود اما صیغه نامه دستم نیست و‌حاصل این ازدواج یک دختر 6ساله هست پرونده من تو تجدید نظر هم رد شد. دادخاست میخوام جهت کمک به اثبات زوجیت

    1. سلام. امکان اثبات زوجیت در صورتی که آزمایشات نیز به نفع شما باشد وجود دارد. در صورتی که نیاز به وکیل دارید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل