خانواده

وکیل استرداد جهیزیه در تهران |【مراحل استرداد جهیزیه به طور کامل✔️】

مراحل استرداد جهیزیه | استرداد جهیزیه با لیست سیاهه | استرداد جهیزیه قبل و بعد از طلاق

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل استرداد جهیزیه متخصص و باتجربه، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

صفر تا صد استرداد جهیزیه با وکیل استرداد جهیزیه در تهران

با وجود آنکه پدیده طلاق به طور کلی مذموم و ناپسند تلقی می شود اما گاهی اوقات ادامه زندگی زناشویی به هر دلیلی ممکن است امکان‌ناپذیر بوده و به نفع هر دو طرف است که به ادامه زندگی مشترک خود پایان دهند. پروسه جدایی و طلاق، پروسه ای طولانی و درعین حال در بسیاری از مواقع مشقت بار و سخت خواهد بود. مخصوصا برای خانم ها که در اکثر پرونده ها آنها هستند که تقاضای طلاق را به محضر دادگاه تقدیم می‌کنند. قوانین و مقررات خاصی در زمینه طلاق وجود دارند که یکی از آنها در ارتباط با استرداد جهیزیه می باشد. اگر به دنبال وکیل استرداد جهیزیه در تهران هستید، حتما مقاله ما را مطالعه بفرمایید. (البته قبل از طلاق هم میتواند این اتفاق صورت بگیرد)

نمونه پرونده های شاخص خانواده دیوان سالار

⭐️ طلاق از طرف زوجه برای بازیگر مطرح سینمای کشور

⭐️ پرونده 1500 سکه طلا مهریه برای زوجه

⭐️ بیش از 50 طلاق توافقی

و…

لیست وکیل استرداد جهزیه

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

استرداد جهیزیه، قبل یا بعد از طلاق؟

به هر دلیلی ممکن است زندگی زناشویی دو نفره به طلاق و جدایی ختم شود. معمولا استرداد جهیزیه بعد از شروع پروسه طلاق اتفاق می افتد اما این به معنای این نیست که خانم ها نمی توانند قبل از آن اقدام به این عمل کنند!

معمولا تا زمانی که زندگی مشترک با صلح و دوستی پیش می رود، صحبت از پس گرفتن جهیزیه ای که با عشق و علاقه جمع آوری شده و به خانه شوهر برده شده است، پیش نمی آید و حتی مطرح کردن آن به شوخی هم می تواند کدورت ایجاد کند.

جمع کردن وسائل و جهیزیه از خانه شوهر به معنای تصمیم جدی برای جدایی تلقی می شود. و به همین دلیل است که در اکثر مواقع مردم تقاضای استرداد جهیزیه را به معنای جدایی و طلاق تلقی می کنند.

جهیزیه، جزء اموال یک زن محسوب شده و می تواند هر زمان که بخواهد نسبت به جمع آوری و پس گرفتن آن اقدام نماید. البته در صورتی که هنوز وجود داشته باشند و زن هم مالکیت خود را ثابت نماید.

استرداد جهیزیه یعنی چه و چه مواقعی اتفاق می افتد؟

فرض کنید که پرونده طلاق با روش های مختلف، به انتها رسیده است. یکی از مواردی که زن بعد از طلاق می تواند آن را درخواست نماید، دادخواست استرداد جهیزیه می باشد.

البته در بسیاری از موارد، پس گرفتن و بردن جهیزیه زن از خانه شوهر، کار زیاد پیچیده ای نیست و درگیری هم پیش نمی آید. روی صحبت ما در این بحث، با خانم هایی است که در استرداد جهیزیه خود دچار مشکل شده اند. (وکیل استرداد جهیزیه در تهران می تواند در این زمینه به شما راهنمایی های لازم را بدهد)

در قانون تعریفی از جهیزیه وجود ندارد اما آنچه که بنابر عرف جامعه به آن جهیزیه می گویند عبارتند از:

اموال منقولی که به منظور استفاده در زندگی مشترک و یا حتی برای تزئین در خانه شوهر، از سوی زن به منزل مرد آورده شده باشد.

چیزی که مرد باید حتما به خاطر بسپرد این است که آوردن جهیزیه به خانه او، به معنی این نیست که زن حق مالکیت خود را نفی کرده است! بلکه مالک و صاحب اصلی، زن بوده اما مرد به سبب زندگی مشترک می تواند از این جهیزیه و وسایل استفاده کرده و منتفع شود.

استرداد جهیزیه با توجه به همین اصل به معنی این است که جهیزیه می تواند تمام و کمال با خواست زن از خانه شوهر پس گرفته شود. با توجه به این موضوع زن می تواند حتی قبل از اینکه صیغه طلاق جاری شود هم جهیزیه را مسترد نماید.(البته این واکنش از سوی زن به طور قطع به معنی تصمیم کامل بر جدایی است)

مطلب بعدی که باید هر زن مورد توجه خود داشته باشد این است که مرد در قبال آن وسائلی که در طول زندگی مشترک خراب و یا مستهلک شده است، در هنگام استرداد جهیزیه، هیچ مسئولیتی ندارد و موظف به خریداری دوباره آن نیست. استرداد جهیزیه فقط شامل آن دسته از وسایل می شود که هنوز باقیمانده اند.

استرداد جهیزیه با لیست سیاهه

در بسیاری از شهرهای ایران رسم بر این است که از جهیزیه آورده شده توسط عروس، لیست برداری کرده یا به اصطلاح سیاهه تهیه می کنند. این مسئله می تواند شامل آن دسته از وسایلی که توسط مرد تهیه می شود هم باشد.

بعد از سیاهه برداری، لیست باید مورد امضای مرد و چند شاهد دیگر قرار بگیرد. با کمک این سیاهه و لیست، استرداد این اقلام می تواند راحت تر صورت بگیرد و فقط کافیست زن درخواست استرداد را به شورای حل اختلاف یا دادگاه خانواده تقدیم کند.

مراحل استرداد جهیزیه

اگر ساکن تهران هستید، و در کش و قوس استرداد جهیزیه می باشید، با کمک وکیل استرداد جهیزیه در تهران می توانید مراحل این کار را آسانتر نمایید.

جهیزیه به شکل امانت در دست مرد است و بعد از طلاق حتما باید این امانت به شکل سالم به صاحب اصلی خود یعنی زن بازگردد. البته در این میان هزینه حمل و نقل و بسته بندی بر عهده صاحب اصلی یعنی زن می باشد.

همانطور که قبلا هم اشاره شد، شرایط استرداد جهیزیه به این شکل است که اموال منقولی که زن به همراه خود به خانه مرد آورده است را (درصورت موجود بودن و مالک بودن زن) در حالیکه از خانه مرد خارج شده، و مرد آنها را به تصرف خود درآورده است، طلب می کند. به این ترتیب است که می تواند برای پس گرفتن جهیزیه خود اقدام به دادخواست نماید.

در شرایطی که مرد حاضر به پس دادن و استرداد جهیزیه نباشد و یا بیم از بین رفتن جهیزیه وجود داشته باشد، این چرخه طولانی می شود که به همین دلیل ما پیشنهاد گرفتن وکیل استرداد جهیزیه در تهران را به شما شهروندان تهرانی می دهیم.

البته در مواقعی مرد می تواند به حکم صادره از سمت دادگاه معترض هم شود. مثلا در مواقعی که زن ادعا کرده وسایلی جزو جهیزیه اوست، در حالی که تهیه آن وسایل با مرد بوده و زن هم از آن استفاده کرده و یا اینکه مرد جایگزینی برای آن وسایل داشته، مرد می تواند به حکم صادره اعتراض نماید.

چگونگی اثبات جهیزیه و مالکیت آن

زن می تواند با ارائه لیست یا سیاهه یا فاکتور خرید، مالکیت خود بر جهیزیه را اثبات نماید. همچنین می تواند برای اثبات ادعای خود از استشهاد هم استفاده نماید. البته بهتر است برای استشهاد از شاهد مرد استفاده کنید و آنها هم از اقوام زن نباشند.

مدت زمان استرداد جهیزیه چقدر طول می کشد؟

بعد از تقدیم دادخواست و مطرح شدن آن در دادگاه یا شورای حل اختلاف، می توانید همزمان درخواست صدور قرار تامین خواسته را داشته باشید. به این ترتیب قبل از اینکه حکم نهایی صادر شود، شما می توانید از طریق واحد اجرائیات کلانتری ها در روز معینی به همراه مامور کلانتری به محلی که جهیزیه وجود دارد مراجعه کرده و برای بردن جهیزیه خود اقدام نمایید.

اگر مرد مانع از این اقدام شما شود، ماموری که همراه شماست می تواند این مسئله را صورت جلسه کرده و باید شما منتظر دستورات بعدی برای بردن جهیزیه خود بمانید.

توجه داشته باشید اگر از همان ابتدا درخواست تامین قرار نکرده باشید، باید تا حکم نهایی دادگاه صبر کنید و نمی توانید برای پس گرفتن جهیزیه اقدام نمایید.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل خانواده می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل خانواده گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای خانواده گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های خانواده عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

برای مشاهده لیست وکیل خانواده و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل خانواده

سوالات رایج در ارتباط با استرداد جهیزیه

یک وکیل استرداد جهیزیه در تهران می تواند کاملا به سوالات و مشکلاتی که در این زمینه برای شما بوجود امده است به طور کامل پاسخ دهد. اما ما هم در این بخش قصد داریم تا جایی که می توانیم به برخی از این سوالات پاسخ های شفاف دهیم.

حکم بردن جهیزیه بدون اذن شوهر چیست؟

خانم می‌تواند بدون اذن و اجازه شوهر از خانه مشترک خود با او، جهیزیه خود را خارج نمایید. زیرا خانم مالک جهیزیه است. البته بهتر است شاهد همراه خود داشته باشید تا مشکلات بعدی و ادعاهای جدید پیش نیاید.

آیا قبل از طلاق هم امکان استرداد جهیزیه وجود دارد؟

استرداد جهیزیه وابسته به طلاق نیست. یعنی شما می توانید برای مسترد شدن جهیزیه خود حتی قبل از طلاق هم اقدام نمایید. (این مسئله ارتباطی با پرونده طلاق ندارد)

تکلیف جهیزیه در صورت فوت زن چیست؟

در صورت فوت زن، جهیزیه او می تواند طبق قوانین ارث به پدر، مادر، فرزندان و یا همسر برسد. اما پدر نمی تواند ادعای مالکیت جهیزیه دختر خود را داشته باشد زیرا جهیزیه، هبه ای (بخشش) است از طرف پدر به دختر و نمی تواند ادعای استرداد جهیزیه را از داماد خود داشته باشد.

چه زمانی می‌توان درخواست استرداد جهیزیه داد؟

در نظر داشته باشد چه در حین پروسه طلاق و چه قبل از آن می توانید تقاضای استرداد جهیزیه را داشته باشید و مرد هم تا زمانی که تکلیف مسائل مالی زن را حل نکرده باشد، امکان جاری شدن صیغه طلاق وجود نخواهد داشت.

شماره وکیل استرداد جهیزیه در تهران
شماره وکیل استرداد جهیزیه در تهران

تکلیف طلا چه می‌شود؟ [تکلیف طلا بعد از طلاق و قبل از طلاق]

در رابطه با طلا و جواهری که مرد برای زن خریداری نموده است، این موارد می تواند به عنوان هدیه به زن تلقی شده و مالکیت آن به زن اختصاص یابد. فقط در صورتی مرد می تواند طلا را مسترد نماید که ثابت نماید آنها به عنوان امانت در نزد زن باقی مانده بودند.

تکلیف وسایل منزل بعد از طلاق چیست؟

بهتر است هنگام ورود جهیزیه به خانه مرد، وسایل منزل و اقلامی که توسط مرد خریداری شده است هم مشخص شوند تا بعدها در رابطه با اموال مشترکی که خریداری شده اند، مشکلات چند برابر نشود.

با کمک وکیل استرداد جهیزیه در تهران ، می توانید بسیاری از مشکلات و رفت و آمدها را کمتر کرده و زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

315

امتیاز کاربران: 4.7 ( 1 رای)

2 دیدگاه

  1. سلام. در خصوص تدوین دادخواست استرداد جهیزیه سوال داشتم.
    میخواستم ببینم چطور باید در خواست بدم برای جهیزیه ام..سیاهه ندارم و اینکه میخوام در خواستم طوری باشه که وسایل سنگینی که همسرم خرید بجای شیر بها اونارو هم ازش بگیرم.همینطور جهاز خودم رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل