ملکی

ساخت و ساز در ملک مشاع [طبق قانون 1400]

برای اعطای وکالت به وکیل متخصص در دفتر وکالت تماس بگیرید: 44899341-021

در صورتی که تنها نیاز به مشاوره دارید، سوال خود را در کامنت های انتهای این صفحه بپرسید. مشاورین حقوقی ما در کوتاه‌ترین زمان به سوالات شما پاسخ می‌دهند.


ساخت و ساز در ملک مشاع

یکی از بزرگ ترین دغدغه های امروزه در زندگی آپارتمانی مواردی است که در مشاع رخ میدهد. چرا که به صورت اشتراکی توسط تعدادی از ساکنین استفاده میشود و متعلق به فرد خاصی نیست. ساخت و ساز در ملک مشاع یا فروش آن یکی از مسائلی است که مالکین مشاع با آن رو به رو هستند چون تا زمانی که همه مالکین رضایت ندهند نمی‌توان برای ملک موردنظر اقدامی کرد. البته گاهی اوقات بعضی از شرکا اقدام به احداث بنا یا فروش ملک مشاع بدون اجازه مالک می‌کنند که در نتیجه آن هم مالکین و هم خریدار دچار اختلاف و تعارض می‌شود تا جایی که به زیان دو طرف ختم می‌شود. بهترین کار این است که با کمک یک وکیل مشاع برای تقسیم ملک مشاع اقدام شود و سهم هر مالک مشخص شود. در پی آن هر مالک می‌تواند به ساخت و ساز، فروش و بهره برداری از سهم مربوط به خودش اقدام کند.

  • معنی مشاع چیست؟
  • احداث بنا در ملک مشاع
  • تقسیم ملک مشاع
  • نحوه محاسبه سهم مشاع
  • نحوه فروش ملک مشاع
  • چگونه امور مربوط به ملک مشاع را به وکیل بسپاریم؟
  • بهترین وکیل متخصص ملک مشاع را پیدا کنیم؟

معنی مشاع چیست؟

مشاع بودن یک ملک اشاره به چند مالکیتی آن دارد. به این معنا که همزمان چند نفر مالک او هستند بدون آنکه مشخص باشد کدام قسمت مال و چقدر از آن متعلق به هر فرد می‌باشد. در این حالت همه مالکان در جز به جز ملک سهیم و مسئول هستند این موضوع شامل ضرر و زیان وارد شده بر ملک هم می‌باشد. البته سهم مالکان می‌تواند یکسان یا متفاوت باشد؛ فرض کنید دو نفر بر قطعه زمینی مشاعی مالکیت دارند، نفر اول دو دانگ و نفر دوم 4 دانگ. اما مشخص نیست که کدام قسمت زمین به هریک تعلق دارد از این رو هر دو نفر در تمام قسمت‌های آن سهیم هستند.

در مقابل «ملک مشاعی» مفهوم «ملک اختصاصی» مطرح می‌شود که در آن صاحب ملک به صورت صریح یک نفر است مانند ماشینی که سند آن به نام یک نفر می‌باشد یا اگر هم قبلا مشاعی بوده، سپس مفروز شده است و شریکی ندارد.

احداث بنا در ملک مشاع

ساخت و ساز در ملک مشاع به رضایت همه مالکان بستگی دارد و هیچ کدام خود سرانه و بدون اجازه، حق ندارند اقدام به این کار بکنند چه بسا که مالکان دیگر می‌توانند شکایت کنند. برای ساخت و ساز در ملک مشاع باید ابتدا تقسیم ملک صورت گیرد و پس از مفروز شدن، هر فرد می‌تواند کاری که دوست دارد با آن انجام دهد.

ساخت و ساز در ملک مشاع

همانگونه که در بالا توضیح دادیم ساخت و ساز در ملک مشاع به رضایت همه مالکان بستگی دارد؛ بنابرین اگر به طور مثال شما در زمین مشاعی و در سه دانگ اقدام به ساختن بنا به صورت کامل کرده باشید شریک شما دیگر مجوزی برای ساخت نخواهد داشت، از این رو او میتواند شکایت خود را اعلام دارد.

ساخت و ساز در ملک مشاع بدون اجازه شریک

از آنجایی که ملک مشاع مربوط به تمام صاحبان و شرکای آن ملک می‌شود، هرگونه ساخت و ساز در آن، نیاز به رضایت تمام صاحبان دارد. ساخت و ساز در ملک مشاع بدون اجازه شریک، پیگرد قانونی دارد. البته، در صورتی که شرکا به دادگاه جهت ساخت و ساز غیرمجاز شکایت کنند. در این صورت، اخطاریه به ملک ارسال می‌شود و کسی که ساخت و ساز انجام می‌دهد، موظف به توقف آن می‌شود. در غیر این صورت، توقف ساخت و ساز به صورت قانونی انجام می‌شود. 

احداث بنا در ملک مشاع

اگر بنایی در ملک مشاع بدون رضایت دیگر مالکان آن احداث شود، حکم تخریب دارد. البته، تخریب آن بنا، زمانی اتفاق می‌افتد که مالکان ملک، حکم قضایی جهت تخریب را دریافت کنند. در غیر این صورت، تخریب بنا، غیرقانونی بوده و جرم کیفری محسوب می‌شود. احداث بنا در ملک مشاع باید با رضایت تمام مالکان انجام شود. 

ساخت زمین بدون اجازه شریک

زمانی که ساخت زمین بدون اجازه شریک صورت بگیرد، باید پیگیری‌های قضایی انجام شود. در غیر این صورت، هر اقدامی غیرقانونی خواهد بود. در واقع، ساخت و ساز در ملک مشاع امری غیرقانونی است و با شکایت از سوی شرکا، امکان تخریب آن وجود دارد. 

ساخت و ساز در مشاعات ساختمان

در یک ساختمان چند واحدی، مالکان زیادی حضور دارند که هر یک، واحدهای خودشان را دارند. ولی همچنان، بخشی از ساختمان شامل مشاعات می‌شود. در واقع، مشاعات ساختمان مربوط به بخش‌هایی از ساختمان می‌شود که همه مالکان امکان استفاده از آن را دارند. به عنوان مثال، حیاط و پشت بام یک ساختمان شامل مشاعات آن می‌شود. ساخت و ساز در مشاعات ساختمان تا زمانی که رضایت تمامی مالکان وجود نداشته باشد، امری غیرقانونی است. 

قوانین ساخت و ساز در ملک مشاع

قوانین ساخت و ساز در ملک مشاع مربوط به رضایت تمام مالکان می‌شود. یک ملک مشاع می‌تواند چندین صاحب یا وارث داشته باشد که تمام آنها باید نسبت به ساخت و ساز در آن رضایت دهند. در غیر این صورت، ساخت و ساز غیرقانونی خوانده می‌شود. اولین اقدام برای جلوگیری از این ساخت و ساز، شکایت و پیگیری قضایی است تا اخطارهای لازم به ملک ارسال شود. پس از ارسال اخطاریه‌ها، فرد مورد نظر موظف است که ساخت و ساز را متوقف کند. در غیر این صورت، ساخت و ساز انجام شده به صورت قانونی تخریب می‌شود. 

ساخت و ساز غیر مجاز در مشاعات

ساخت و ساز غیر مجاز در مشاعات، منجر به تخریب است. یعنی، اگر فردی بدون رضایت دیگر صاحبان ملک، نسبت به ساخت و ساز اقدام کند؛ دیگر مالکان می‌توانند با پیگیری قضایی، آن را تخریب کنند. البته، اگر این تخریب به صورت غیرقانونی و بدون حکم قضایی توسط دیگر مالکان انجام شود، جرم کیفری صورت می‌گیرد. بهترین روش برای جلوگیری از ساخت و ساز در ملک مشاع، شکایت و پیگیری قضایی است. 

تقسیم ملک مشاع

تقسیم ملک یکی از اقدامات لازم قبل از ساخت و ساز در ملک مشاع است. افرادی که در مالی منقول و غیر منقول اشتراک دارند، می‌توانند به صورت قانونی آن را بین خود تقسیم کنند. تقسیم به دو صورت افراز و تفکیک صورت می‌گیرد.

افراز ملک

منظور از افراز، جدا کردن یک چیز از چیزی دیگر است و معمولاً برای مشخص شدن سهم هر یک از شرکا در ملک مشاعی کاربرد دارد. با افراز کردن مشخص می‌شود که هر بخش از مال یا ملک به چه فردی تعلق دارد، در واقع به مالکیت هر کدام از مالکان استقلال بخشید. به عنوان مثال مشخص می‌شود که یک نفر صاحب 4 دانگ و دیگری صاحب 2 دانگ باقیمانده می‌باشد.

تفکیک ملک

با تفکیک کردن می‌توان یک مال منقول یا غیر منقول را به قطعات کوچکتر تقسیم و جداگانه به نام افراد مختلف کرد. تصور کنید که فردی صاحب یک قطعه زمین به مساحت 1000 متر مربع است و آن را به دو بخش 500 متر مربع تفکیک می‌کند سپس برای هر بخش سند جداگانه به نام افراد متفاوت تهیه می‌کند. به این کار تفکیک گفته می‌شود. معمولاً قبل از ساخت و ساز در ملک مشاع، باید تفکیک انجام شود.

تفاوت افراز و تفکیک تقسیم

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تفاوت افراز و تفکیک در چیست؟ این دو اصطلاح مشابه یکدیگر هستند و هنگام ساخت و ساز در ملک مشاع با هر دو مواجه می‌شویم اما در کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند:

  • در افراز دو یا چند شریک بر یک ملک مشاعی مالکیت دارند اما در تفکیک، یک مالک هم می‌تواند درخواست تفکیک ملک بدهد و لزومی ندارد که چندین مالک برای این کار اقدام کنند.
  • افراز برای استقلال بخشیدن به مالکیت هر شریک به کار می‌رود اما تفکیک برای تقسیم یک ملک یا مال به قطعات کوچک‌تر رواج دارد.
  • افراز برای رفع نزاع و اختلاف صورت می‌گیرد اما تفکیک بر اساس صلح می‌باشد. به عبارت دیگر اگر شرکا با یکدیگر اختلافی نداشته باشند می‌توانند برای ساخت و ساز در ملک مشاع، مستقیماً درخواست تفکیک دهند اما در صورت وجود تعارض، باید ابتدا افراز انجام شود.
  • رای افراز را باید از اداره ثبت اسناد و دادگاه دریافت کنید اما در تفکیک، صورتمجلس تفکیکی و تقسیم نامه صادر می‌شود.
  • برای اعتراض به تفکیک باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه شود اما اعتراض به افراز، در دادگاه قابل رسیدگی است.

ساخت و ساز در ملک مشاع نیازمند افراز است تا مالکیت فرد مشخص شود. قانون در مرحله نخست، افراز را به اختیار شرکا واگذار می‌کند تا بدون اختلاف و اجبار، هر کدام سهم خود را بردارند. اما اگر اختلافی پیش آید و ماکان با افراز مخالفت کنند، قانون مستقیما وارد موضوع شده و شرکا را مجبور به افراز می‌کند.

مراحل افراز یا تفکیک ملک مشاع

  1. در مرحله اول باید امور ثبتی ملک تکمیل شده و نقصی در آن وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر ملک مشاع باید دارای سند مالکیت باشد تا بدانیم صاحب آن چه کسی است و هر فردی ادعای مالکیت آن را نداشته باشد. در غیر این صورت افراز و ساخت و ساز در ملک مشاع امکان پذیر نیست. اداره ثبت صلاحیتدار با انشار آگهی نوبتی و تحدیدی این موضوع را بررسی می‌کند.
  2. در این مرحله باید مالکان مشخصات خود را به صورت دقیق، کامل و درست به اداره ثبت تحویل دهند تا به امور رسیدگی شود. دقت داشته باشید که در صورت هر گونه مغایر یا کمبود در مشخصات مالکان، مراحل افراز متوقف خواهد شد.
  3. در مرحله سوم، نماینده اداره ثبت موظف است که وضعیت موجود ملک را بررسی کند تا مطمئن شود که محدودیت قانونی ندارد.
  4. سپس نماینده اداره ثبت نتایج حاصل از تحقیقات خود را ارائه می‌دهد تا رئیس اداره ثبت درباره ملک تصمیم گیری کند.
  5. در صورت قابل افراز بودن ملک، ادامه مراحل کار به نقشه بردار تحویل داده می‌شود تا کارهای معاینه محلی و نقشه برداری را انجام دهد.
  6. بعد از نقشه برداری و معاینه محلی، باید نقشه بردار به همراه نماینده اداره ثبت و شرکا در ملک مورد نظر حضور یابند و یک صورت مجلس به امضای تک تک مالکان و نمایده اداره ثبت، تهیه می‌شود. در ادامه با تحویل این فرم به مسئول اداره ثبتی، درخواست را با مقررات قانونی بررسی می‌کنند تا قابل افراز بودن ملک رد یا قبول شود. در صورت قابل افراز بودن، یک کپی از نقشه و صورت مجل به تمامی شرکا داده می‌شود که تا 10 روز پس از آن می‌توانند اعتراض خود را مطرح نمایند.
  7. در صورت وجود اعتراض و مشکل در مرحله قبل، دادگاه محل ملک مورد نظر مراحل بالا را مجددا از سر خواهد گرفت و پس از بررسی‌های به عمل آمده حکم نهایی را صادر می‌کند.
  8. در این مرحله پش از تایید قابل افراز بودن ملک، باید برای قطعات افراز شده پیش نویس تهیه گردد ضمن اینکه بعد از باطل شدن سند مالکیت قبلی، سند‌های جدید برای مالکان ثبت گردد.
  9. در صورت غیر قابل افراز بودن، ساخت و ساز در ملک مشاع امکان پذیر نخواهد بود و در این مواقع شرکا می‌توانند با مراجعه به دادگاه در صدد فروش آن اقدام نمایند. بعد از فروش و کسر هزینه‌های عملیاتی، دادگاه مبلغ هر مالک را پرداخت خواهد کرد. حتی در این مواقع یکی ازشرکا سهم سایرین را خریداری می‌کند تا برای ساخت و ساز در ملک مشاع به مشکل برنخورد.
  • در مرحله آخر باید از شهرداری استعلام بگیرید.

هماطور که مشاهده کردید مراحل بسیار زیاد و طولانی برای این کار وجود دارد. برای تسهیل در این امر شما میتوانید از یک وکیل ملکی متخصص استفاده کنید. برای پیدا کردن بهترین وکیل ملکی کافیست با گروه وکلای دیوان سالار تماس بگیرید. ما میتوانیم با در اختیار داشتن جمعی از برترین وکلای متخصص ملکی، در سریع ترین زمان ممکن پرونده را به نفع شما به اتمام برسانیم.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل ملکی می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل ملکی گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای ملکی گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های خانواده عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

برای مشاهده لیست وکیل ملکی و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل ملکی

نحوه فروش ملک مشاع

برای فروش ملک مشاع، رضایت تمامی سایر شرکا شرط است و نمی‌توان بدون اجازه آن‌ها اقدام به فروش ملک مشترک کرد. اگر یکی از مالکان بدون اجازه سایرین، اقدام به معامله و فروش ملک مشاع نماید، دچار تخلف شده و این عمل اون فضولی در معامله محسوب می‌شود. ضمن اینکه سایر مالکان می‌توانند از او شکایت کنند. در حالتی که فروشنده از فضولی در معامله آگاه نباشد، می‌تواند معامله را فسخ نماید. ساخت و ساز در ملک مشاع نیز همین قانون را شامل می‌شود و باید با رضایت سایر مالکان همراه باشد. در صورت رضایت همه شرکا و بعد از افراز می‌توان سهم خود را معامله کرد و به فروش رساند یا هر ساخت و سازی که مایل هستیم انجام دهیم.

فروش ملک غیر قابل تقسیم یا افراز

اگر قصد  ساخت و ساز در ملک مشاع یا فروش آن دارید که غیر قابل تقسیم است، ابتدا باید به اداره ثبت احوال مراجعه کنید. اگر اداره ثبت ملک تشخیص دهد که ملک مشاعی غیر قابل افراز است، گواهینامه‌ای صادر می‌کند که این امر را تصدیق کند. با در دست داشتن این گواهی و مداراک لازمه، می‌توانید دادخواست فروش ملک را ارائه دهید. سپس باید منتظر صدور فروش از طرف دادگاه بمانید. بعد از این مرحله پرونده اجرایی تشکیل می‌شود و  مدیر اجرا بر اساس قانون اجرای احکام مدنی، آن را وارد مزایده فروش ملک مشاع می‌نماید. استفاده از وکیل فروش مال غیر در این شرایط کمک بزرگی است.

قانون ساخت و ساز در مشاعات

بر اساس قانون به بخش هایی از ساختمان که بین تمامی ساکنین مشترک است و تمامی ساکنین اجازه استفاده از آن را دارند مشاعات ساختمان گفته می شود.
برای مثال مکانهایی مانند لابی، سالن اجتماعات، راه پله، آسانسور و مکانهایی از این قبیل را می توان جزو مشاعات ساختمان در نظر گرفت.
بر اساس قانون ساخت و ساز در مشاعات تنها در صورت رضایت تمامی مالکین اجازه تغییرات و یا ساخت و ساز در مشاعات ساختمان وجود دارد.

اگر شخصی بدون اجازه سایر مالکین در مشاعات یک ساختمان اقدام به هر نوع ساخت و سازی کند قانون ساخت و ساز در مشاعات را زیر پا گذاشته است.

وکیل ساخت و ساز در ملک مشاع

گاهی اوقات پیش می‌آید که برای ساخت و ساز در ملک مشاع،  سایر شرکا رضایت به افراز ملک نمی‌دهند و ملک اصطلاحاً غیر قابل افراز می‌شود. حتی ممکن است یک یا چند تن از مالکان به صورت غیر قانونی اقدام به ساخت و ساز در ملک مشاع کنند و شکایت شما به دادگاه، به جایی نرسد. این موضوع پیچیدگی‌های زیادی دارد و برای رفع آن باید به قوانین مربوطه آگاه بود تا راهکاری قانونی و نتیجه بخش یافت شود. بی شک وکالت دادن به یک وکیل ملک مشاعی مجرب، شما را از این گرفتاری‌‌ها دور کند و سریع‌تر به نتیجه مطلوب دست یابید.

چگونه بهترین وکیل متخصص ملک مشاع را پیدا کنیم؟

ابتدا به مجموعه‌ و موسسات حقوقی معتبر مراجعه کنید و از چند متخصص باتجربه ر اشناسایی کنید و با توجه به شرایط خودتان، مناسب‌ترین وکیل را انتخاب نمایید. گروه وکلای دیوان سالار تشکیل شده از وکلای متخصص و مجرب که آماده ارائه خدمات حقوقی از جمله امور مربوط به ساخت و ساز در ملک مشاع، به شما عزیزان در سراسر ایران هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه وکلای دیوان سالار تماس بگیرید.

نمونه پرونده های شاخص دیوان سالار

⭐️ پرونده سرقت گوشی با ۶۸ شاکی خصوصی که برای موکل منع تعقیب صادر شد و تبرئه شد.

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال به میزان ۲۳ هزار دلار و کلاهبرداری ملکی ویلا در شمال تهران به ارزش ۱۷ میلیارد تومان که ملک به طور کامل به نفع موکل بازپس‌داده‌شد.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع با زن شوهردار توسط مربی ورزش

⭐️ پرونده آتش زدن دختر جوان توسط نامزد او که ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی جنجالی شد.

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری در شمال تهران به ارزش ۱۶ هزار یورو

مشاهده سایر پرونده ها

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان با ۱۷ شاکی که منجر به منع تعقیب کامل موکل شد.

⭐️ پرونده کلاهبرداری و جعل ۱۰ میلیارد تومانی که منجر به محکومیت کلاهبرداران و دریافت خسارت از آن ها برای موکلین شاکی این پرونده شد.

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان با ۱۷ شاکی که منجر به منع تعقیب کامل موکل توسط وکیل کیفری شمال تهران شد.

⭐️ پرونده رسانه ای تجاوز های سریالی با اتهام به ۹ فقره آدم ربایی و تجاوز متهم به افساد فی الارض دستگیر شده بود.

⭐️ پرونده خانم ماساژور با اتهام دایر کردن خانه فساد و فحشا

⭐️ پرونده با اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق حضور در خانه فساد و دریافت خدمات جنسی

⭐️ پرونده یک آقا با اتهام حضور در مرکز فساد و فحشا

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و اتهام زنای محصنه در سعادت آباد تهران که منجر به رفع اتهام و تبرئه موکل گردید.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و خیانت همسر، که در این پرونده خانم که همسر موکل ما بود با مردی دیگر رابطه برقرار کرده بود. این پرونده با موفقیت موکل ما که شاکی بود به پایان رسید.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع با زن شوهردار بلاگر معروف اینستاگرامی که در نهایت شوهر خانم به قتل رسید

⭐️ پرونده سرقت از یک نهاد دولتی که موکل به رد مال ۱۶ میلیارد تومانی محکوم شده بود اما با تلاش های وکیل وی تبرئه شد.

⭐️ پرونده دستگیری باند تولید مواد مخدر که از آشپرخانه ساخت مواد مخدر ۴۰۰ کیلوگرم شیشه کشف شد.

⭐️ پرونده سرقت از منزل که سارقین پس از ورود به منزل و جمع آوری مقداری طلا، متاسفانه به موکل خانم تجاوز کردند. این پرونده نیز با موفقیت موکل به پایان رسید.

⭐️ پرونده فساد مالی در شرکت نفت به میزان ۱۶ میلیارد تومان

⭐️ پرونده تحصیل مال از طریق نامشروع به ارزش ۱ میلیون دلار کانادا

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و خیانت همسر، که در این پرونده خانم که همسر موکل ما بود با مردی دیگر رابطه برقرار کرده بود. این پرونده با موفقیت موکل ما که شاکی بود به پایان رسید.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی با رد مال ۵ میلیارد تومانی که در انتها وکیل توانست موکل را از کلیه اتهامات تبرئه نماید.

⭐️ پرونده قتل شوهر با سم توسط همسر

⭐️ پرونده قتل دختر جوان که متهم پس از رابطه جنسی با دختر خانم وی را به قتل رساند و جنازه وی را در اطراف تهران مدفون نمود.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه در کرج که موکل ما شاکی بود و وکیل توانست خسارت را از سارقین برای موکل بگیرد.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه منزل در شهرری توسط سارقین سابقه دار

⭐️ پرونده آدم ربایی مسلحانه و تجاوز به یک خانم که خانم موکل ما بودند و در نهایت پرونده با موفقیت به نفع موکل به سرانجام رسید.

⭐️ پرونده قتل که موکل با اتهام قتل با چاقو و سوزاندن جنازه روبرو بود.

⭐️ پرونده سرقت از منزل با رد مال ۳ میلیارد تومانی که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای شاکی از سوی وکیل سرقت شد.

⭐️ پرونده جعل سند و فروش مال غیر که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای موکل شد.

⭐️ پرونده تولید، توزیع و حمل ۱۵۰ لیتر مشروبات الکلی در دادگاه انقلاب که منجر به موفقیت در پرونده شده و حداقل مجازات ممکن (شلاق تعزیری که نهایتا به جزای نقدی تبدیل شد) برای متهم صادر شد.

⭐️ پرونده قطع دست پسر جوان با شمشیر توسط اراذل و اوباش در یکی از پارک های تهران

⭐️ پرونده زمین خواری در استان البرز به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان

⭐️ پرونده دستور فروش ملکی به ارزش ۳۸ میلیارد تومان

⭐️ پرونده ملکی ۴۰ هکتاری در شهریار

⭐️ پرونده اختلاف در تهاتر ملکی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان

⭐️ پرونده زمین‌خواری ملکی در دماوند به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان که منجر به محکومیت زمین‌خواران و بازپس‌گیری املاک شد.

⭐️ پرونده ملکی که طرف مقابل موکل ستاد اجرایی فرمان امام بود. این پرونده به نفع موکل به اتمام رسید.

⭐️ پرونده شکایت مشارکت در ساخت در تهران

⭐️ بیش از ۲۰ پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

⭐️ بیش از ۵۰ مورد پرونده دستور تخلیه و حکم تخلیه

⭐️ بیش از ۱۰ پرونده اراضی ملی

⭐️ طلاق از طرف زوجه برای بازیگر مطرح سینمای کشور

⭐️ پرونده 1500 سکه طلا مهریه برای زوجه

⭐️ بیش از 50 طلاق توافقی

⭐️ بیش از ۵۰ پرونده اجرت المثل برای زوجه

⭐️ بیش از ۵۰ پرونده ترک انفاق

⭐️ پرونده طلاق یک طرفه از طرف زوجه در تهران که آقا با معلم مدرسه فرزندشان رابطه نامشروع برقرار کرده بود

⭐️ پرونده طلاق یک طرفه از طرف مرد که همسر وی با ۴ مرد دیگر از جمله وکیل طلاق خود رابطه برقرار کرده بود.

⭐️ پرونده شکایت از کلاهبردار معروف اینستاگرامی (آقای ع-ح) به میزان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار : این پرونده در حال حاضر در جریان است.

⭐️ پرونده سرقت ارز دیجیتال به میزان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال به میزان ۲۳ هزار دلار و کلاهبرداری ملکی ویلا به ارزش ۱۷ میلیارد تومان که ملک به طور کامل به نفع موکل بازپس‌داده‌شد.

⭐️ بیش از ۵ مورد پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ ۷ پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال ایرانی (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ بیش از ۱۰ مورد شکایت از شرکت های پانزی

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال و هک ولت توسط کانال تلگرامی معروف

و بیش از 800 پرونده دیگر

لیست وکیل

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو مرکز وکلای قوه قضاییه با بیش از 17 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.91

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو مرکز وکلای قوه قضاییه با بیش از 17 سال سابقه
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.87 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 17 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به نوع خدمت، شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.81

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 10 سال سابقه
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی، داوری
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.89 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 17 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.84 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

🥇 سطح وکیل کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
️ سابقه حقوقی بیش از 13 سال سابقه کاری
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت مدنی، تنظیم اوراق قضایی، امور مربوط به اداره بیمه تامین اجتماعی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.83 

 

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

🥇 سطح وکیل کارشناس حقوقی امور ثبت برند و شرکت ها
️ سابقه حقوقی بیش از 10 سال سابقه کاری
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت مدنی، تنظیم اوراق قضایی، امور مربوط به اداره کار
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.83 

 

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) با بیش از 22 سال سابقه
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.73 

 

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

🥇 سطح وکیل وکیل پایه یک دادگستری
️ سابقه حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (اصفهان) با بیش از 7 سال سابقه وکالت
📝 خدمات مشاوره حقوقی، وکالت، تنظیم اوراق قضایی
💰 هزینه وکیل بسته به نوع خدمت، شرایط و موضوع پرونده تعیین می‌شود
میزان رضایت مراجعین 5 / 4.53
  • از جمله مطرح ترین و شناخته شده ترین وکلای پایه یک دادگستری در اصفهان
  • با بیش از 7 سال سابقه وکالت و تجربه بالا در امور تخصصی

تماس با وکیل

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

4.2/5

اگر هنوز سوالی در مورد ساخت و ساز در ملک مشاع دارید در کامنت‌ها بپرسید. کارشناسان حقوقی به سرعت پاسخ می‌دهند.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

14 دیدگاه

  1. سلام، در خصوص اعیانی خدمات واقع در حیاط مشاعی که در قالب مسکونی و سهیم در قدرالسهم از مشترکات به واحد همکف منظم شده و در سند مالکیت بنا به صورت مجلس تفکیکی قید شده مشکل دارم، لطفأ راهنمایی کنید

  2. باسلام.ساختمان ورثه ای پدرم که میخواهم طبقه بالا رابسازم وخودم یکی ازوراث می باشم.همه وراث دربرگه ای امضا نمودند وبانوشتن قراردادی موافقت کردند ازجمله مادرم وخواهر وبرادرام ولی یکی از برادرام موافقت نمیکند ایامیشه ملک راساخت وسهم برادرم راداد یانمیتوانم بخاطراینکه اون یه نفرراضی نیست طبقه بالا رابسازم؟

    1. سلام. متن قرارداد را جهت بررسی به شماره واتساپ مجموعه ارسال نمایید: 09379370110

  3. با درود خدمت اساتید محترم

    آیا نصب کردن یک دکه فروش مواد غذایی در قسمتی از محوطه یک مجموعه آپارتمان های مسکونی جهت رفاه ساکنین و با رضایت کتبی آنان مانع قانونی دارد؟

  4. سلام علیکم.
    زمین مشاعی بین چندین نفر تقسم شده و هر شخص عرض و طول و مکان سهم خود را میداند.

    حالا جهت ساخت چند نفر اقدام کرده و سهم زمین خود را ساخته اند

    از طرفی شهرداری به ما مجوز ساخت نمیدهد چون میگوید قطعه زمین شما کمتر از ۲۰۰ متر است.

    آیا ما چون سهم کمی داریم حق ساخت ندارین و پولدارها که سهم بیشتری دارند فقط حق ساخت دارند؟ چرا؟

    1. سلام وقت بخیر. نیاز به توضیحات بیشتر میباشد. جهت مشاوره تماس بگیرید.

  5. قطعه زمینی مشاعی به متراژ250متر بین 2نفر فروخته شده است وسهم هرشخص125مترمی باشد.حال یکی از طرفین 125مترخودرا بدون اخذ مجوزازشهرداری و…بصورت کامل ساخته است .حال طرف دوم برای ساخت ملک خود درپیچ وخم مجوزساختوساز گیرکرده است تکلیف و راه روشنی بفرمایید ممنونم

    1. سلام. لطفا مدارک خود را جهت بررسی توسط وکیل، به شماره واتساپ مجموعه ارسال کنید

  6. سلام خسته نباشید جناب من مادرم یه واحد ملک به نام خودش هستش که این آپارتمان سه واحد بیشتر نیست یعنی سه طبقه است میخواستم بپرسم من پشتمون شو میخواستم بسازم واسه خودمم یه واحد راه حلش چیه چه جوری باید اقدام کنم

  7. با سلام قرارداد مشارکتی با یک سازنده منعقد و بعد از مرحله فونداسیون و ۴ سقف،قرارداد بنا به تخلفات و رای داوری باطل شد یک مالک از شش مالک زمین حاضر به همکاری برای ساخت ملک نمی‌باشد لطفا بفرمایید چگونه باید از ایشان شکایت و الزام به همکاری نمود ؟

    1. سلام وقت بخیر. با توجه به قرارداد میتوانید شکایت کنید. جهت بررسی قرارداد تماس بگیرید یا قرارداد خود را به واتساپ مجموعه ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل