ارز دیجیتال

مشاوره حقوقی ارز دیجیتال ✔️ |【100% تخصصی✔️】

مشاوره حقوقی ارز دیجیتال آنلاین، تلفنی و حضوری با وکیل ارز دیجیتال | وکالت تخصصی ارز دیجیتال

برای مشاوره حقوقی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل ارز دیجیتال متخصص، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

نمونه پرونده های شاخص ارز دیجیتال دیوان سالار

⭐️ پرونده شکایت از کلاهبردار معروف اینستاگرامی (آقای ع-ح) به میزان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار : این پرونده در حال حاضر در جریان است.

⭐️ پرونده سرقت ارز دیجیتال به میزان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال به میزان ۲۳ هزار دلار و کلاهبرداری ملکی ویلا به ارزش ۱۷ میلیارد تومان که ملک به طور کامل به نفع موکل بازپس‌داده‌شد.

⭐️ بیش از ۵ مورد پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ ۷ پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال ایرانی (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ بیش از ۱۰ مورد شکایت از شرکت های پانزی

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال و هک ولت توسط کانال تلگرامی معروف

و بیش از ۱۵ پرونده ارز دیجیتال دیگر

دیوان سالار، بهترین مرکز مشاوره حقوقی ارز دیجیتال

امروزه رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال به نسل جدید ارزها در بازار تبدیل شده‌اند. این ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که به طبع، آن مسائل خاص خودش را هم دارد. یکی از این مسائل امور حقوقی مرتبط با این زمینه است. از آنجایی که ارزهای دیجیتال پدیده‌ای نسبتاً کمتر شناخته شده هستند بسیار حائز اهمیت است که پیش از ورود به بازار این ارزها در صورتی که به مشکل حقوقی مربوط به ارز دیجیتال برخورد کردید، از مشاوره حقوقی ارز دیجیتال با یک وکیل ارز دیجیتال متخصص، بهره‌مند شوید تا بتوانید از بروز بسیاری از مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری کنید.

شماره وکیل ارز دیجیتال
دیوان سالار مرکز تخصصی وکالت ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟

پیش از آنکه به توضیح مشاوره حقوقی ارز دیجیتال بپردازیم بهتر است در ابتدا به سراغ مفهوم ارز دیجیتال برویم.

از نظر لغوی

از منظر لغوی، ارز به معنای یک سند بانکی یا پولی ارزشمند است و از آن در خرید و فروش استفاده می‌شود، دیجیتال هم که به معنای دستگاه قابل تغییر یا سیگنال است.

تعریف دقیق‌تر بستر رمز ارزها

در تعریف ارز دیجیتال باید بگوییم که با استفاده از فناوری بلاک چین در بستر اینترنت و در راستای اهدافی چون شفافیت، غیر متمرکز بودن و غیرقابل تغییر بودن امکان تبادلات مالی را برای ما فراهم کرده است. اما این سه اصل شفافیت؛ عدم تمرکز و تغییر ناپذیر بودن باعث ورود گسترده افراد به این بازار در جهان شده است. همین ویژگی‌ها نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره حقوقی ارز دیجیتال را بالا می‌برد.

غیر متمرکز بودن

ویژگی غیر متمرکز بودن رمز ارزها که مهم‌ترین ویژگی آنها نیز هست منجر به جلوگیری از دخالت دولت‌ها در این بستر شده و این بازار را بر خلاف نظام پولی رایج از مداخله آنان مصون نگه داشته است. به همین خاطر مشاوره حقوقی ارز دیجیتال حوزه‌ای تخصصی و حائز اهمیت است.

اینترنتی بودن

همچنین اینترنتی بودن آن باعث کاهش هزینه نقل و انتقال این ارز به حداقل ممکن شده است. این هزینه در مقابل هزینه نقل و انتقال ارز بین اشخاص در نمونه سنتی آن یعنی صرافی‌ها؛ بسیار کمتر است.

گروه وکلای دیوان سالار با تیمی از چندین وکیل مشاوره حقوقی ارز دیجیتال متخصص با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. با توجه به اینکه در گروه وکلای دیوان سالار وکالت تخصصی توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام می‌شود، درصد موفقیت در این مجموعه بسیار بالاست، چرا که وکالت هر پرونده را وکیلی می‌پذیرد که چندین سال تجربه در آن زمینه داشته و پرونده های موفق و مشابه در زمینه پرونده موکل را دارد. همین امر باعث شده تا کیفیت وکالت و درصد موفقیت پرونده ها در گروه وکلای دیوان سالار نسبت به مجموعه های دیگر بسیار بالاتر باشد. به طوری که تیم گروه وکلای دیوان سالار در بیش از ۸۰۰ پرونده، بیش از ۹۵ درصد موفقیت داشته است.

امکان انجام مبادلات مالی با کمترین اطلاعات

دیگر اصل قابل توجه در مورد ارزهای دیجیتال؛ ایجاد امکان تبادلات مالی بدون هیچگونه بوروکراسی و با حداقل اطلاعات ممکن است. این ویژگی کاملاً بر خلاف نظام مالی سنتی است که در آن برای انجام این مبادلات احتیاج به پر کردن فرم‌های متعدد بانکی است.

قوانین رمز ارزها در دیگر کشورها

مشاوره حقوقی ارز دیجیتال در کشورهای مختلف متفاوت است چرا که این پدیده نسبتاً نو ظهور در میان دولتمردان کشورهای مختلف واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است. توجه برخی کشورها به آن جلب شده و به دنبال ورود گسترده به این بازار هستند و برخی کشورها را نیز ترسانده که به دنبال محدود کردن آن هستند.

صرافی رمز ارز

برای خرید و فروش رمز ارز پلتفرم هایی طراحی شده است که قابلیت انتقال رمز ارزها در آن مهیا شده است.
از انجا که این صرافی ها جنبه فیزیکی ندارند و یا در جایی ثبت نشده اند گاهی ممکن است اقدام به
کلاهبرداری کنند.
اگر شما هم درگیر کلاهبرداری رمز ارزها شده اید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله شکایت از صرافی ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

امنیت شبکه ارزهای دیجیتال

نکته قابل توجه این است که فناوری بلاک چین تأمین کننده امنیت شبکه‌های رمز ارز است. در این بستر هر ماینر یا استخراج کننده مبادلات انجام شده را به تأیید می‌رساند و با انجام این کار منجر به ایجاد یک گره و افزوده شدن آن به بلاک می‌شود، حالا این گره ایجاد شده در فضای اینترنت پخش می‌شود. به همین علت گفته شده که این فناوری کاملاً غیر متمرکز است. چرا که هیچ فرد یا گروهی مالکیت آن را نداشته و قدرت کنترل آن را نیز ندارد. نکته شگفت انگیز اینجا است که شبکه بلاک چین امنیت مبادلات را تأمین می‌کند بدون آنکه به هیچ فرد یا گروهی متکی باشد.

5 ویژگی مهم رمز ارزها

در ادامه بحث مشاوره حقوقی ارز دیجیتال برای بررسی دقیق‌تر از منظر حقوقی نیاز است تا به صورت کلی با پنج ویژگی مهم‌تر این نوع ارزها آشنا شوید.

غیر قابل بازگشت بودن

در این شبکه بعد از انجام یک معامله اثر آن غیر قابل حذف است. یعنی هیچ کس قادر به حذف سابقه تراکنش مالی خود در فضای بلاک چین نخواهد بود که تمامی این شبکه زنجیروار به یکدیگر متصل بوده و افراد نه اختیار و نه حتی امکان ابطال معاملات را ندارند حتی اگر جزو افراد بسیار مهم در دنیا هم باشند. این ویژگی کاملاً برعکس نظام مالی سنتی است که در آن امکان ابطال معاملات وجود داشته و حتی دولت‌ها توانایی حذف سوابق یا تراکنش مالی را نیز دارا هستند.

آیا می دانید؟

ناشناس بودن

در این بستر معاملاتی هر دو طرف ناشناس باقی می‌مانند. در فضای رمز ارزها روند تبادل کاملاً قابل مشاهده است اما اینکه در دنیای واقعی چه شخص یا اشخاصی در حال انجام این معاملات هستند کاملاً غیر ممکن است چرا که حساب‌ها و تبادلات، واقعی و فیزیکی نیستند به همین خاطر در واقع دریافت کننده و پرداخت کننده هیچ کدام واقعی نیستند. در مورد بیت کوین یک شناسه 30 کاراکتری وجود دارد که شناسه انتقال است اما در اینجا هم باز هویت انتقال دهنده و دریافت کننده هر دو کاملاً پنهان و غیر قابل شناسایی است.

به دلیل ناشناس بودن هویت افراد در حوزه ارز دیجیتال، سرقت ارز دیجیتال نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که معمولا افراد به آن برخورد میکنند.
به همین خاطر است که دریافت مشاوره حقوقی ارز دیجیتال پیش از ورود به این حوزه ضروری است.

بدون محدودیت زمانی و مکانی

انجام تراکنش‌های مالی از یک کشور به کشور دیگر خصوصاً در کشور ما همیشه با مشکلات متعدد روبرو بوده است. اما با رمز ارزها این مشکل کاملاً بر طرف شده است چرا در لحظه امکان انجام معامله و تبادل رمز ارز از هر نقطه دنیا به جای دیگر فراهم است و هیچ دولت و قدرتی هم نمی‌تواند مانع از انجام تراکنش شود بر خلاف نظام مالی سنتی که دولت‌ها امکان جلوگیری از انجام تراکنش‌ها را دارند.

امنیت

این شبکه بر خلاف اینکه تحت نظارت هیچ دولت یا نهادی نبوده و نیست از امنیت بسیار بالایی برخوردار است که انجام معاملات در آن را ایمن کرده است. در این بستر دو مرحله رمز انگاری وجود دارد؛ در یک مرحله رمزی عمومی وجود دارد که باز شدن آن صرفاً توسط دارنده رمز خصوصی امکان پذیر است. به همین علت هک شدن آن به سختی ممکن است. در واقع می‌توان گفت امنیت این حوزه، از نظام مالی سنتی بسیار بالاتر است چرا که در حوزه سنتی امکان جعل اسکناس و یا هک سیستم‌های بانکی وجود دارد.

اما با این حال این احتمال وجود دارد که هکرهای حرفه ای اقدام به هک کردن کنند و به رمز خصوصی کیف پول دیجیتال دسترسی پیدا کنند و موفق به سرقت ارز دیجیتال شوند.
در این صورت می توانید از یک مشاوره حقوقی 24 ساعته کمک و راهنمایی بگیرید.

بدون نیاز به مجوز

در دنیایی که دولت‌ها به دلایل متعدد افراد مختلفی را تحریم می‌کنند و سعی می‌کنند تا به عنوان اهرم فشار دسترسی افراد را به سیستم‌های مالی محدود کنند رمزارزها هیچ محدودیتی ندارند و تنها با دسترسی به اینترنت می‌توان به انجام مبادلات آنلاین پرداخت.

حال که به توضیح مفهوم رمز ارزها و بررسی ویژگی آنها پرداختیم بهتر است به سراغ مهم‌ترین سوالات حقوقی درباره مشاوره حقوقی ارز دیجیتال برویم:

آیا استخراج رمز ارزها در ایران قانونی است؟

به طور کلی استخراج ارزهای دیجیتال در داخل کشور مانع قانونی ندارد اما برای انجام آن به دریافت مجوز از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت احتیاج دارید. استخراج رمز ارزها اگر بدون دریافت مجوز از سوی وزارت صمت بوده باشد، غیر مجاز اعلام شده و نیروی انتظامی می‌تواند دستگاه‌های استخراج را ضبط کرده و روند کار را متوقف کند. برای استخراج قانونی رمز ارزها علاوه بر دریافت مجوز از سوی وزارت صمت نیاز است تا از وزارت نیرو برق مخصوص استخراج با تعرفه ویژه صادرات را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید از وکیل ماینر گروه وکلای دیوان سالار مشاوره حقوقی ارز دیجیتال دریافت کنید.

آیا واردات دستگاه استخراج رمز ارز ممنوع است؟

برای اینکه استخراج به صرفه باشد نیاز به دستگاه‌های خاصی برای استخراج است که asic نام دارند. این دستگاه‌ها در داخل کشور تولید نشده و همگی وارد می‌شوند. تا تیر 1398 بنا بر ابلاغ اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران وارادات این دستگاه به داخل کشور ممنوع اعلام شده بود و هر دستگاهی که در ایران وجود داشت نیز به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد می‌شد به همین خاطر به صورت قانونی امکان ضبط و توقیف این دستگاه‌ها برای توسط مراجع ذی ربط وجود داشت.

مشاوره حقوقی ارز دیجیتال
مشاوره حقوقی ارز دیجیتال

در حال حاضر وارادت این دستگاه رفع ممنوعیت شده و با اخذ مجوز از وزارت صنعت معدن تجارت امکان وارادات آن به کشور فراهم است. به طور کلی دریافت مشاوره حقوقی ارز دیجیتال پیش از شروع این کار می‌تواند به شما دید روشن تری از این فعالیت و مسیرهای پیش رویتان بدهد.

پس به طور خلاصه می‌توان گفت که استخراج رمز ارز و یا واردات دستگاه‌های مربوط به آن غیر قانونی نیست به شرط آنکه مجوزهای لازم را برای هر کدام از وزارت نیرو و صمت دریافت کنید. چرا که در غیر این صورت نیروی انتظامی حق ضبط و توقیف دستگاه‌های استخراج را خواهد داشت و اداره برق نیز در صورتی که برای دریافت تعرفه برق صادراتی اقدام نکرده باشید به علت مصرف بالای برق این دستگاه‌ها اجازه قطع برق شما را خواهد داشت.

آیا انجام معاملات با ارز دیجیتال غیر قانونی است؟

تا به حال برای خرید و فروش و نگهداری رمز ارزها در ایران جرم انگاری رخ نداده است و بنا بر قانون اساسی هیچ عمل مجرمانه‌ای نیست مگر آن که مصادیق آن توسط نهادهای مربوطه مجرمانه شناخته شود پس می‌توان گفت که خرید و فروش رمز ارزهایی چون بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر رمز ارزها مشکل قانونی ندارد.

دریافت مشاوره حقوقی ارز دیجیتال

گروه وکلای دیوان سالار با سال‌ها سابقه و تجربه در پرونده‌های مختلف کیفری، حقوقی، جنایی و… می‌تواند در خصوص مسائل و مشکلات حوزه ارزهای دیجیتال به شما کمک کرده و وکالت پرونده‌های حقوقی شما را در این زمینه به عهده بگیرد. برای دریافت مشاوره حقوقی ارز دیجیتال با وکیل ارز دیجیتال متخصص، می‌توانید با ما در گروه وکلای دیوان سالار تماس بگیرید.

وکالت تخصصی

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

5 / 4.99

در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی ارز دیجیتال با وکیل ارز دیجیتال دارید، تماس بگیرید.

امتیاز کاربران: 4.33 ( 6 رای)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل