کیفری

5 راه اثبات بی گناهی در کلاهبرداری 🥇【قانون جدید✔️وکیل 】

اثبات بی گناهی در کلاهبرداری | رد اتهام کلاهبرداری | دفاع از اتهام کلاهبرداری و ...

در این مطلب بهترین راه های اثبات بی گناهی در کلاهبرداری را طبق جدیدترین قوانین و شیوه های وکلا توضیح داده ایم.

پس اگر متهم پرونده کلاهبرداری هستید این مطلب را تا انتها با دقت بخوانید.

اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

متاسفانه در حال حاضر تعداد پرونده های مربوط به کلاهبرداری رقم بالایی را در محاکم و دادگاهها به خود اختصاص داده اند. اما در این میان پرونده هایی هم هستند که احتیاج به رد اتهام دارند. در این نوع پرونده‌ها احتیاج به یک وکیل کیفری زبردست داریم که در اثبات بی گناهی در کلاهبرداری تجربه بالایی داشته باشد.

ما در این مقاله می خواهیم به همین موضوع بپردازیم. اینکه در روند پرونده های کلاهبرداری چگونه یک وکیل کلاهبرداری می تواند به دفاع پرداخته و متهم را تبرئه کند و یا برای او تخفیف مجازات بگیرد.

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری به معنای فریب و حیله در انجام کاری بوده که شخص یا اشخاصی برای نفع خود و یا موسسه خود مرتکب آن می شوند.

کلاهبرداری در همه کشورها جرم بوده و مستحق مجازات می باشد. اما مصادیق آن ممکن است متفاوت باشد.

دفاع از اتهام کلاهبرداری

تفاوت کلاهبرداری با بقیه اعمال مجرمانه مانند خیانت و سرقت در این است که معمولا در کلاهبرداری مال بدون رضایت فرد یا حتی آگاهی او، و بدون اعمال زور و خشونت به فرد کلاهبردار منتقل می شود. معمولا در کلاهبرداری ها، مالک یا صاحب مال با رضایت خودش مالش را به دیگری می سپارد.

کلاهبرداری می تواند در رابطه با اموال منقول و غیر منقول اتفاق بیفتد.

عناصر جرم کلاهبرداری

برخی از عناصر جرم کلاهبرداری به شرح زیر اند:

  • استفاده از ابزار و وسایلی که مجرم برای حیله دیگران از آن استفاده می کند.
  • فریب خوردن فرد قربانی بدلیل عدم آگاهی کامل نسبت به وسایل و شرایط آماده شده
  • تصرف مال فرد قربانی توسط کلاهبردار

مساله ای که خیلی در این میان مهم است این است که فرد قربانی بدون اطلاع کافی و آگاهی لازم، مورد کلاهبرداری قرار بگیرد. یعنی اگر فرد قربانی با اطلاع کافی و عالم بودن به شرایط و وسایل تقلبی، باز هم مال خود را در اختیار متهم قرار دهد، دیگر وصف مجرمانه به این عمل اطلاق نمی شود.

یکی از شرایطی که می تواند از دلایل اثبات بی گناهی در کلاهبرداری شمرده شود، تمرکز روی همین نکته است.

با توجه به آن که موارد فوق مربوط به وکیل کیفری می شود، پیشنهاد میکنیم لیست وکیل کیفری گروه وکلای دیوانسالار را مشاهده بفرمایید تا علاوه بر مشخصات و شماره تماس آنها، رزومه و سابقه وکالت ایشان را نیز ببینید. کارگروه وکلای کیفری گروه وکلای دیوانسالار با سابقه درخشان و پرونده های بسیار، در کسب نتایج پرونده های کیفری عملکرد فوق العاده ای در مقایسه با سایر وکلای این حوزه داشته است.

جهت مشاهده لیست وکیل کیفری و رزومه آن ها کلیک کنید.

وکیل کیفری

عناصر جرم کلاهبرداری

مجازات کلاهبرداری چیست؟

مجازات کسی که به جرم کلاهبرداری راهی دادگاه شده است، حبس و جزای نقدی است و علاوه بر اینها مال برده شده را هم باید به صاحب یا صاحبین مال پس دهد. همچنین اگر در این مدت ضرر و زیانی هم متوجه صاحب مال شده باشد، آن را هم فرد مجرم باید بپردازد.

در لینک زیر به طور کامل درباره مجازات مشارکت در کلاهبرداری توضیح داده ایم:

مجازات مشارکت در کلاهبرداری

برائت از کلاهبرداری

برائت به معنای رفع اتهام است و معمولا متهمان برای رفع اتهام خود، برائت انجام می‌دهند. برائت از کلاهبرداری نیز مربوط به زمانی می‌شود که متهم در دادگاه، بی‌گناهی خود را اثبات می‌کند. در نهایت، حکم برائت در دادگاه توسط قاضی صادر می‌شود. یکی از روش‌های اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، صدور حکم برائت توسط قاضی است.

بعضی از جرایمی که کلاهبرداری محسوب می شوند:

  • تبانی کردن برای تصاحب و بردن و تضییع حقوق اموال غیر
  • معرفی کردن اموال دیگران به عنوان مال خود و دخل و تصرف و تصمیم گیری راجع به آن
  • – اظهارات غیر واقعی مدیران شرکتها و موسسات با مسئولیت محدود
  • فروش ارز دولتی در بازار سیاه یا همان بازار آزاد
  • مصرف کردن ارز دولتی برای مواردی غیر از خرید کالا
  • جعل عنوان در رابطه با نمایندگی هایی همچون نمایندگی بیمه
  • پرداخت نکردن حق طرف مقابل
  • تقاضای ثبت ملک از طرف امین

این موارد تعدادی از مصادیق جرم کلاهبرداری می باشد که در صورت محرز شدن در دادگاه برای آنها مجازات کلاهبرداری در نظر گرفته می شود.

اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، می تواند سخت، زمانبر و پیچیده باشد اما یک وکیل کلاهبرداری باتجربه می تواند با اتکا به مواردی خاص رد اتهام کلاهبرداری را برای بعضی از پرونده ها به ارمغان آورد.

اثبات کلاهبرداری بدون مدرک

بر اساس ماده 160 قانون مجازات اسلامی شاکی برای اثبات وقوع جرم از سوی متهم نیاز به مدارک و ادله دارد که از جمله این ادله شهادت شاهدین اقرار متهم، علم قاضی و شواهد اداری و دولتی مبنی بر وقوع جرم دارد.

یک وکیل با سابقه می تواند راهنمای خوبی برای جمع آوری مدارک و شواهد برای ارایه به دادگاه باشد.

در صورت نبود هیچ کدام از موارد یاد شده متهم از اتهام کلاهبرداری تبریه میشود و می تواند برای اعاده حیثیت اقدام به شکایت کند.

در نتیجه باید بدانید اثبات کلاهبرداری بدون مدرک در هیچ محکمه ای امکان پذیر نمی باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم برای جمع آوری مدارک و اثبات کلاهبرداری از یک وکیل با تجربه مشورت کنید.

زیرا در غیر اینصورت متهم می تواند از شما با عنوان اعاده حیثیت اتهام کلاهبرداری شکایت کند

چگونگی اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

برای اینکه جرم کلاهبرداری محقق و محرز شود باید حتما مواردی در این جرم به وقوع پیوسته باشد.

اول اینکه متهم حتما برای بردن مال فرد شاکی، از اعمال متقلبانه استفاده کرده باشد و فرد مال باخته هم به دلیل همین اعمال فریبکارانه و تحت تاثیر آن، مال خود را از دست داده باشد. در ضمن مال برده شده باید برای فرد قربانی باشد و از اموال خود مجرم نباشد.

کسی که ادعا می کند کلاهبرداری در حق او اتفاق افتاده است می تواند با راهنمایی بهترین وکیل کیفری تهران تمام این موارد را به دادگاه اثبات نماید و در غیر اینصورت اثبات بی گناهی در کلاهبرداری محقق می شود.

به همین دلیل است که قانون هر فردی را که مدعی باشد در حقش کلاهبرداری صورت گرفته را محق نمی‌داند!

اثبات بی گناهی در کلاهبرداری
اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

اثبات جرم شرط اصلی برای صدور قرار تعقیب و حکم جلب است. اگر فرد شاکی نتواند اتهام خود را ثابت نماید و ادله کافی در اختیار نداشته باشد، علاوه بر اینکه اثبات بی گناهی در کلاهبرداری نسبت به فرد متهم اتفاق می افتد، متهم می تواند تقاضای اعاده حیثیت از دادگاه داشته باشد.

اگر فرد شاکی نه اسناد و مدارک کتبی در اختیار داشته باشد و نه شاهدی بر مدعای خویش، نمی تواند انتظار داشته باشد که شکایتش به نتیجه ای برسد.

راه های اثبات بی گناهی 

بهترین روش برای اثبات بی گناهی متهم، مشاوره با یک وکیل کیفری حرفه ای است.

یک وکیل با تجربه برای اثبات بی گناهی متهم پس از مطالعه دقیق پرونده ،اقدام به جمع آوری مدارک و شواهد میکند تا بتواند راه های اثبات بی گناهی موکل خود را پیدا کند تا به بهترین شکل از موکل خود در دادگاه دفاع کند.

رد اتهام کلاهبرداری

به طور کلی روشهایی که می تواند به رد اتهام کلاهبرداری کمک نماید عبارتند از:

  • اگر متهم به طور لفظی یا کتبی به جرمی اقرار نکرده باشد. (زور و اجبار و شکنجه ای در کار نباشد)
  • عدم وجود شهود
  • سوگند خوردن متهم مبنی بر اینکه او جرمی را مرتکب نشده است.

علم قاضی که می تواند تا حدود زیادی از وقوع یا عدم وقوع جرم، پرده بردارد. منظور از علم قاضی هم اسناد و مدارکی است که او را به یقین رسانده باشد. اسنادی مانند: تحقیقات میدانی انجام شده، بررسی محل، استفاده از نظرات کارشناسان در آن زمینه

البته ممکن است در مواردی علم قاضی با 3 مورد دیگر، متفاوت باشد و علم قاضی نسبت به آنها مستدل تر باشد، قاضی می تواند 3 مورد دیگر را نادیده بگیرد و حکم را بر اساس علم خود صادر نماید.

بهتر است قبل از اقدام برای هرگونه شکایت مانند کلاهبرداری با کمک وکیل متخصص کلاهبرداری دلایل و مستندات کافی جمع آوری کرده باشید تا پرونده شما پیگیری شود.

دفاع از اتهام کلاهبرداری

برای دفاع از اتهام کلاهبرداری، متهم باید ابتدا یک لایحه دفاعیه به دادگاه ارسال کند. این لایحه دفاعیه شامل تمام مدارک مربوط به پرونده کلاهبرداری می‌شود. یعنی متهم باید به طور دقیق تمام اتفاقات مورد شکایت را در لایحه خود بیان کند.

در نهایت، مدارک قابل استناد خود را به لایحه پیوست کنید. در این مرحله، برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری می‌توانید از وکلای دیوانسالار کمک بگیرید.

یک وکیل کلاهبرداری خوب و مجرب در رابطه با هر نوع اتهامی که به موکلش وارد می شود اصلی ترین و اولین قاعده را در مسیر بررسی پرونده قرار می دهد و این اصل چیزی نیست جز اصل برائت.

وکیل کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری با اتکا به این اصل به دنبال محقق شدن نتایج زیر است:

  • ملزم کردن دادگاه و قاضی برای استفاده از اسناد و ادله کافی و قانونی در اثبات جرم
  • ضرورت تفسیر قوانین مکتوب
  • ایجاد شرایطی شفاف در بررسی پرونده و دادرسی
  • منع مقامات قضایی و انتظامی برای گرفتن اعتبارات اجباری و هر روش خلاف  قانون دیگر
  • فراهم کردن شرایطی مساعد تا منجر به اقناع قاضی شود
  • وکیل از شاکی می خواهد که ادله و مستندات قانونی خود را ارائه دهد. منظور از مستندات هم هرگونه قرارداد و سند کتبی و قانونی است. مثلا یک مبایعه نامه و قولنامه می تواند از مصادیق این مدارک باشد البته به شرطی که نکات مبهم و اشاره نشده ای در آن وجود نداشته باشد.

اگر در قرارداد ها، مدارک و کستندات، کته و شرایطی وجود داشته باشد می تواند وکیل به همان ها استناد کرده و سبب رفع اتهام از متهم شود.
  • شاکی یا شاکیان نمی توانند با مدارک کپی شده (بدون وجود مدرک اصل) شکایت خود را در دادگاه به جریان بیندازد. استفاده از ضبط صدا به عنوان مدرکی برای  شکایت کردن، قانونی نیست و نمی تواند یک فایل صوتی منجر به تشکیل پرونده شود.

وکیل می تواند به عدم استفاده و بهره برداری مالی موکلش (متهم) اشاره داشته باشد. یعنی متهم از مالی که طی جرم وارده به او بدست آمده است، هیچ استفاده ای نکرده باشد.

دفاع از اتهام مشارکت در کلاهبرداری

مشارکت در کلاهبرداری به معنای هرگونه کمک یا دخالت در امر کلاهبرداری است. به عنوان مثال، زمانی که شرکت متهم به کلاهبرداری می‌شود، یعنی تمام کارمندان آن شرکت متهم هستند و در کلاهبرداری مشارکت داشتند. در این شرایط، ممکن است برخی از این کارمندان هیچ نقشی در کلاهبرداری نداشته باشند. پس، باید دفاع از اتهام مشارکت در کلاهبرداری انجام دهند. در دفاع از مشارکت در کلاهبرداری، آنها باید مدارک قابل استنادی را به دادگاه ارائه دهند تا اثبات بی گناهی در کلاهبرداری آنها ثابت شود.

نکته مهم در خصوص دفاع اتهام کلاهبرداری

به طور کلی برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، همانطور که شاکی ادله ای را بیان می کند، فرد متهم هم باید نبود آن ادله و ارکان لازم برای وقوعش را به دادگاه تقدیم کند.

در حقیقت برای اثبات کلاهبرداری، شاکی سعی در اثبات ارکان جرم را دارد و متهم سعی در عدم وجود ارکان جرم.

مثلا فرض کنید کسی که به عنوان کارمند و منشی در یک شرکت کار می کرده است و از آن شرکت به جرم کلاهبرداری، شکایتی صورت گرفته است، آن فرد می تواند در اثبات بی گناهی در کلاهبرداری خود، بگوید که هیچ آگاهی از اهداف شرکت نداشته است و آن را مستند کند.

زیرا یکی از ارکان وقوع جرم، آگاهی داشتن متهم است. اگر او اثبات کند که اطلاع و آگاهی وجود نداشته است اتهامی هم به او وارد نخواهد شد.

اتهام کلاهبرداری و ضرورت استفاده از یک وکیل مجرب برای رفع اتهام

همانگونه که در ابتدای این مقاله هم عنوان کردیم، عنوان کلاهبرداری و طرح شکایت پیرامون این موضوع خیلی راحت نیست و حتما باید ارکان جرم کلاهبرداری اتفاق افتاده باشد تا به آن عنوان کلاهبرداری داده شود.

مادامی هم که این ارکان تک به تک شکل نگرفته باشند، نمی توان نام کلاهبرداری را به یک فعل منتسب کرد. افرادی که در مظان اتهام کلاهبرداری قرار می گیرند برای رهایی از این وضعیت بدون شک احتیاج به یک وکیل پخته و با تجربه دارند.

برای اطلاع از چگونگی رفع اتهام کلاهبرداری و مشاهده لیست وکیل متخصص کلیک کنید:

رفع اتهام کلاهبرداری

اثبات بی گناهی در کلاهبرداری نیاز به دقت زیادی دارد. چون از دل مواد قانونی می توان به آن رسید. برای رد اتهام کلاهبرداری علاوه بر تجربه وکیل، سخنور بودن و داشتن فن بیان قوی هم می تواند بسیار موثر باشد و سبب تاثیرگذاری بر دادگاه و قاضی شود.

یک وکیل مجرب می تواند نقش مهمی در دفاع از اتهام کلاهبرداری داشته باشد. همچنین وکیل کلاهبرداری گروه وکلای دیوان سالار سرعت بررسی و روند کار را افزایش داده و شانس موفقیت در پرونده را بسیار بیشتر خواهد کرد.

لایحه دفاع از اتهام کلاهبرداری

در ادامه نمونه لایحه دفاعیه جرم کلاهبرداری را آورده ایم که باز توصیه میشه با وکیل متخصص کلاهبرداری مشورت کنید:

ریاست محترم شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران باسلام و تقدیم احترام در خصوص پرونده کلاسه …. به عرض آن مقام می رسانم: 1- موکل در تاریخ … با اصرار مشتکی عنه و با وعده وعیدهای ایشان مبلغ … ریال جهت ورود به شرکت و بهرمندی از سود شرکت (طبق وعده های مستکی عنه) به ایشان پرداخته و مشتکی عنه خود را صاحب شرکت و صاحب کارخانه … معرفی نموده و به ظاهر هر چکی از حساب خود یا حسابی که خود حق امضای آن را دارد در مقابل مبلغ اخذ شده صادر نموده و به موکل می دهد. موکل پس از مراجعات مکرر جهت اخذ وجه پرداخت شده با امتناع مشتکی عنه مواجه شده و نهایتاً متهم محل شرکت را تخلیه نموده و از دسترس موکل خارج می شود و موکل هم جهت وصول طلب خود به بانک مراجعه نموده و چک را برگشت می زند و متوجه می شوند که چک صادر شده هیچ ربطی به مشتکی عنه (آقای ….) نداشته و از حساب فردی بنام  …. می باشد که مدیر عامل شرکت و صاحب حق امضاء هم هستند. یعنی آقای …. بدون اینکه حقی و سمتی داشته باشند با جلب اعتماد و فریب موکل و دادن وعده های واهی مبلغ مورد نظر را از موکل اخذ نموده اند و در مقابل چکی را به ایشان داده اند که احتمالاً به دلیل عدم دسترسی به صادر کننده امکان وصول وجه آن نباشد و حتی به نظر می رسد مدیریت آقای….. به شرکت فوق با نقشه قبلی باشد و احتمالاً ایشان هم فردی عامی و بی اطلاع و مفلس است که مورد سوء استفاده مشتکی عنه قرار گرفته است. همانطور که در پاسخ استعلام از اداره ثبت شرکت ها ملاحظه می فرمائید آقای ….. هیچ نقش و سمت و حق امضایی در شرکت نداشته و ظاهراً هیچ مسئولیت قانونی و حقوقی هم به پرداخت وجوهی که اخذ کرده اند ندارند و همین مطلب را ابزار سوء استفاده و کلاهبرداری قرار داده و طلبکاران هم هیچ دسترسی به مدیر عامل صوری شرکت (که احتمالاً او هم مالی در دست ندارد) ندارند. 2- آقای … (یکی از شهودی که در محضر حضرتعالی ادای شهادت نموده اند) نیز عنوان نموده اند آقای…. احتمالاً دایی یا پدر  مشتکی عنه می باشد و به هیچ وجه در محل شرکت حاضر نشده است ولی در هر حال ابراز اطمینان کرده اند که ایشان (آقای … ) یکی از بستگان مشتکی عنه است. 3- همانطور که در پرینت سایت اداره شرکتها که پیوست لایحه تقدیمی است مشاهده می فرمایید (پیوست شماره1) در این شرکت هم اشخاص متعددی با اسامی خانوادگی مشابه حضور دارند و احتمالاً هدف این شرکت انجام اقدامات فریبکارانه مشابه است که با عنایت تشخیص حضرتعالی جهت تشحیذ ذهن آن مقام اخذ شده و تقدیم می گردد. با عنایت به کلیه مراتب فوق و مدارک موجود و اظهارات شهود مستدعی است جهت جلوگیری از اقدامات کلاهبردارانه و سوء استفاده جویانه مشتکی عنه از دسترس خارج شدن ایشان دستور مقتضی را در خصوص جلب و منع خروج ایشان از کشور صادر فرموده و نیز هر گونه دستور و رسیدگی و تحقیق که خود حضرتعالی با عنایت تدبیر قضایی ، صلاح میدانید صادر و اعمال فرمایید.

با تقدیم احترام مجدد

وکیل شاکی

با توجه به حساسیت پرونده های کلاهبرداری و مجازات های سنگین آن، توصیه میشود پیش از هر اقدامی با وکیل متخصص کلاهبرداری مشورت کنید.
همچنین در ادامه لیست بهترین وکیل کلاهبرداری را مشاهده خواهید کرد.

ما در گروه وکلای دیوان سالار با تیمی متشکل از چندین وکیل اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، با کارنامه ای درخشان در کنار شما هستیم.

برای تماس جهت رزرو جلسه وکالت کلیک کنید:

☎️ 021-44899341

☎️ 0937-937-0-110 (منشی وکیل | پاسخگویی فوری 24 ساعته | تماس تلفنی + واتساپ)

لیست وکیل کلاهبرداری

وکیل حامد شاکری نیا

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حامد شاکری نیا

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
⚖️ از موفق ترین وکلای تهران

⚖️ بیش از 12 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل دکتر سعید حسین مروج 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دکتر حسین مروج وکیل قاضی بازنشسته دیوان سالار

⚖️ از مدیران حقوقی نیروهای مسلح
⚖️ دارای 2 دکتری حقوق و DBA
⚖️ استاد دانشگاه

⚖️بیش از 40 سال سابقه حقوقی

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل حسن اسماعیلی - وکیل کیفری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ بیش از 13 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

عکس وکیل خانم مرجانه فشنگچی

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ رتبه دو رقمی در آزمون سراسری کانون وکلای مرکز
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با رتبه دو رقمی

⚖️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل مونا الماسی سهی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

خانم مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ عضو کانون وکلای مرکز
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

⚖️ ⚖️ بیش از 10 سال سابقه حقوقی

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل فاطمه مرادی حقیقت

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری دیوان سالار

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ از موفق ترین وکلای متخصص تهران
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️ بیش از 16 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


زهرا قهرمانی نمین [متخصص امور حقوقی بیمه]

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

زهرا قهرمانی نمین-کارشناس حقوق بیمه-دیوان سالار

⚖️ کارگزار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

هدیه عرفانیان - وکیل مدنی

⚖️ متخصص ثبت شرکت، بیمه، دیوان عدالت اداری

⚖️ کارشناس حقوق بیمه
⚖️ بیش از ۱۳ سال سابقه

تماس جهت مشاوره مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق
⚖️ عضو مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

⚖️کمتر از 2 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل


وکیل محمد فرخی 

امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 20 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ⭐️⭐️⭐️

⚖️ وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
⚖️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی
⚖️ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

⚖️بیش از 5 سال سابقه وکالت

تماس با وکیل

آیا می دانید؟

نمونه پرونده های شاخص دیوان سالار

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان با ۱۷ شاکی که منجر به منع تعقیب کامل موکل شد.

⭐️ پرونده کلاهبرداری و جعل ۱۰ میلیارد تومانی که منجر به محکومیت کلاهبرداران و دریافت خسارت از آن ها برای موکلین شاکی این پرونده شد.

⭐️ پرونده جعل و کلاهبرداری در شمال تهران به ارزش ۱۶ هزار یورو

⭐️ پرونده فساد مالی در شرکت نفت به میزان ۱۶ میلیارد تومان

⭐️ پرونده تحصیل مال از طریق نامشروع به ارزش ۱ میلیون دلار کانادا

مشاهده سایر پرونده ها

⭐️ پرونده کلاهبرداری ملکی ۴۰ هکتاری در شهریار

⭐️ پرونده اختلاف در تهاتر ملکی و کلاهبرداری به ارزش ۲۴ میلیارد تومان

⭐️ پرونده زمین‌خواری ملکی در دماوند به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان که منجر به محکومیت زمین‌خواران و بازپس‌گیری املاک شد.

⭐️ پرونده سرقت گوشی با ۶۸ شاکی خصوصی که برای موکل منع تعقیب صادر شد و تبرئه شد.

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال به میزان ۲۳ هزار دلار و کلاهبرداری ملکی ویلا در شمال تهران به ارزش ۱۷ میلیارد تومان که ملک به طور کامل به نفع موکل بازپس‌داده‌شد.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع با زن شوهردار توسط مربی ورزش

⭐️ پرونده آتش زدن دختر جوان توسط نامزد او که ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی جنجالی شد.

⭐️ پرونده رسانه ای تجاوز های سریالی با اتهام به ۹ فقره آدم ربایی و تجاوز متهم به افساد فی الارض دستگیر شده بود.

⭐️ پرونده خانم ماساژور با اتهام دایر کردن خانه فساد و فحشا

⭐️ پرونده با اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق حضور در خانه فساد و دریافت خدمات جنسی

⭐️ پرونده یک آقا با اتهام حضور در مرکز فساد و فحشا

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و اتهام زنای محصنه در سعادت آباد تهران که منجر به رفع اتهام و تبرئه موکل گردید.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و خیانت همسر، که در این پرونده خانم که همسر موکل ما بود با مردی دیگر رابطه برقرار کرده بود. این پرونده با موفقیت موکل ما که شاکی بود به پایان رسید.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع با زن شوهردار بلاگر معروف اینستاگرامی که در نهایت شوهر خانم به قتل رسید

⭐️ پرونده سرقت از یک نهاد دولتی که موکل به رد مال ۱۶ میلیارد تومانی محکوم شده بود اما با تلاش های وکیل وی تبرئه شد.

⭐️ پرونده دستگیری باند تولید مواد مخدر که از آشپرخانه ساخت مواد مخدر ۴۰۰ کیلوگرم شیشه کشف شد.

⭐️ پرونده سرقت از منزل که سارقین پس از ورود به منزل و جمع آوری مقداری طلا، متاسفانه به موکل خانم تجاوز کردند. این پرونده نیز با موفقیت موکل به پایان رسید.

⭐️ پرونده رابطه نامشروع و خیانت همسر، که در این پرونده خانم که همسر موکل ما بود با مردی دیگر رابطه برقرار کرده بود. این پرونده با موفقیت موکل ما که شاکی بود به پایان رسید.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی با رد مال ۵ میلیارد تومانی که در انتها وکیل توانست موکل را از کلیه اتهامات تبرئه نماید.

⭐️ پرونده قتل شوهر با سم توسط همسر

⭐️ پرونده قتل دختر جوان که متهم پس از رابطه جنسی با دختر خانم وی را به قتل رساند و جنازه وی را در اطراف تهران مدفون نمود.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه در کرج که موکل ما شاکی بود و وکیل توانست خسارت را از سارقین برای موکل بگیرد.

⭐️ پرونده سرقت مسلحانه منزل در شهرری توسط سارقین سابقه دار

⭐️ پرونده آدم ربایی مسلحانه و تجاوز به یک خانم که خانم موکل ما بودند و در نهایت پرونده با موفقیت به نفع موکل به سرانجام رسید.

⭐️ پرونده قتل که موکل با اتهام قتل با چاقو و سوزاندن جنازه روبرو بود.

⭐️ پرونده سرقت از منزل با رد مال ۳ میلیارد تومانی که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای شاکی از سوی وکیل سرقت شد.

⭐️ پرونده جعل سند و فروش مال غیر که منجر به محکومیت متهم و دریافت خسارت برای موکل شد.

⭐️ پرونده تولید، توزیع و حمل ۱۵۰ لیتر مشروبات الکلی در دادگاه انقلاب که منجر به موفقیت در پرونده شده و حداقل مجازات ممکن (شلاق تعزیری که نهایتا به جزای نقدی تبدیل شد) برای متهم صادر شد.

⭐️ پرونده قطع دست پسر جوان با شمشیر توسط اراذل و اوباش در یکی از پارک های تهران

⭐️ پرونده زمین خواری در استان البرز به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان

⭐️ پرونده دستور فروش ملکی به ارزش ۳۸ میلیارد تومان

⭐️ پرونده ملکی که طرف مقابل موکل ستاد اجرایی فرمان امام بود. این پرونده به نفع موکل به اتمام رسید.

⭐️ پرونده شکایت مشارکت در ساخت در تهران

⭐️ بیش از ۲۰ پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

⭐️ بیش از ۵۰ مورد پرونده دستور تخلیه و حکم تخلیه

⭐️ بیش از ۱۰ پرونده اراضی ملی

⭐️ طلاق از طرف زوجه برای بازیگر مطرح سینمای کشور

⭐️ پرونده 1500 سکه طلا مهریه برای زوجه

⭐️ بیش از 50 طلاق توافقی

⭐️ بیش از ۵۰ پرونده اجرت المثل برای زوجه

⭐️ بیش از ۵۰ پرونده ترک انفاق

⭐️ پرونده طلاق یک طرفه از طرف زوجه در تهران که آقا با معلم مدرسه فرزندشان رابطه نامشروع برقرار کرده بود

⭐️ پرونده طلاق یک طرفه از طرف مرد که همسر وی با ۴ مرد دیگر از جمله وکیل طلاق خود رابطه برقرار کرده بود.

⭐️ پرونده شکایت از کلاهبردار معروف اینستاگرامی (آقای ع-ح) به میزان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار : این پرونده در حال حاضر در جریان است.

⭐️ پرونده سرقت ارز دیجیتال به میزان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال به میزان ۲۳ هزار دلار و کلاهبرداری ملکی ویلا به ارزش ۱۷ میلیارد تومان که ملک به طور کامل به نفع موکل بازپس‌داده‌شد.

⭐️ بیش از ۵ مورد پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ ۷ پرونده شکایت از صرافی ارز دیجیتال ایرانی (به علت منع قانونی در حال حاضر و تا انتهای صدور حکم محکومیت، امکان ذکر نام صرافی ها وجود ندارد.)

⭐️ بیش از ۱۰ مورد شکایت از شرکت های پانزی

⭐️ پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال و هک ولت توسط کانال تلگرامی معروف

و بیش از 800 پرونده دیگر

نظرات موکلین اخیر

میانگین امتیاز ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (4.7) - 731 نظر

نظر آقای م. خ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بسیار دلسوز. تسلط خوب بر قوانین حقوقی به من کمک کردن تا هر سندی را که امضا کردم بفهمم.

نظر آقای ج. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ایشون یک وکیل حرفه ای هستن و دانش بسیار خوبی در زمینه حقوقی دارند. حمایت بسیار خوبی ارائه دادند و بهترین راهکار را در پرونده ملکی من اجرا کردند. من کاملا راضی هستم.

نظر خانم س. ذ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

جناب وکیل واقعا وکیل بسیار خوبی هستند. در مورد پرونده من که درمورد مسائل خصوصی زندگی من بود به من کمک کردند. از ایشون ممنونم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

یک صلح نامه برای من جناب وکیل تنظیم کردن که باهاش تونستم به تمامی حق و حقوقم برسم.

نظر آقای ک. ض
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من کارم نظافت هستش و تو یکی از خانه هایی که رفته بودم بهم اتهام سرقت زدن واقعا از حکم زندان می ترسیدم به خاطر شرایط زندگیم، خداروشکر جناب وکیل کارم رو به خوبی انجام دادند.

نظر خانم ج. ه
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع کیفری متخصص بود. خداروشکر تبرئه شدم با کمکشون

نظر خانم ص. ش
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شوهرم اذیتم میکرد فک نمیکردم بتونم طلاق بگیرم چون حق طلاق نداشتم الحمدلله با درایت وکیل محترم کارم به خوبی به نتیجه رسید.

نظر آقای ن. م
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

طلاق توافقیمون تو یک هفته انجام شد و راحت شدم ممنونم ازتون.

نظر آقای ق. ا
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

هنگام جا به جایی بار یک مشتری ایست بازرسی جلوم رو گرفت و بعد از گشتن ماشین، متاسفانه شیشه در بار پیدا شده بود بازداشت شدم. به کمک جناب وکیل تبرئه شدم. ممنونم ازشون

نظر خانم س. ن
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

من اسمم رو اصلا دوست نداشتم نتیجتا تو سن 40 سالگی تصمیم گرفتمم اسمم رو تغییر دهم شنیده بودم عوض کردن اسم دوندگی زیادی داره خداروشکر آقای وکیل برام اوکیش کرد واقعا ممنونم.

نظر خانم ص. ف
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

حضانت دخترم رو از شوهر سابقم بگیرم و دخترم رو کنار خودم نگه دارم.

نظر آقای ر. س
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سال هاست که بلبرینگ با برند خودم از چین میارم، ولی برندم رو ثبت نکرده بودم، بعد مشاوره باهاشون از خطرات این قضیه آگاه شدم و برند هم به خودشون دادم برام ثبت کنند، قیمنشونم منصفانه بود.

نظر خانم ق. ل
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

وکیل در موضوع خانواده من متخصص بود. ایشون به من راهنمایی های کاربردی داشتن.

نظر آقای ل. گ
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

اتهام مشروب الکلی داشتم که من رو تبرئم کردند.

نظر خانم س. ک
در مورد گروه وکلا

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

باورم نمیشه منع تعقیب برام گرفتن. اتهام من فساد بود که به کمک وکیل عزیز پایان یافت.

پیج اینستاگرام گروه وکلای دیوان سالار با بیش از 54 هزار نفر فالوور، نکات کوتاه حقوقی و کیفری زیادی را به شما آموزش می دهد

به این مطلب امتیاز دهید!

5 / 4.97

اگر هنوز سوالی در خصوص اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، رد اتهام و نحوه دفاع در کلاهبرداری دارید، در کامنت ها بپرسید. وکیل کلاهبرداری در کمترین زمان پاسخ خواهد داد.

امتیاز کاربران: 4.8 ( 2 رای)

6 دیدگاه

  1. سلام مبلغ ۲۶۰۰۰۰۰ هزار تومن در سال 98 به حسابم اومده در عرض چند ثانیه در ساعت ۵.۳۰ صبح خارج شده هفته قبلش از یک کانال تلگرامی شارژ هزارتومنی خریدم فکر میکنم اون کارت منو هک کرده و پول اینطوری جابجا کرده(در آن زمان بنده پیامک واریز و دریافتم فعال نبوده و متوجه نشدم) روز بعدش به پلیس فتا تهران مراجعه حضوری کردم و به عنوان مطلع خبر دادم و پرینت حساب رو ارایه کردم و سال 1400 حسابم دوباره مسدود شد رفتم بانک گفتن پلیس فتای همدان بسته بعد از تماس های پی در پی با همدان موفق به رفع مسدودیت نشدم بیخیال شدم تا یکسال بعد دوباره رفتم پلیس فتای قم به پلیس فتای همدان نامه زدم و توضیح دادم یک ماه بعد ابلاغیه از دادگاه اومد رفتم دادگاه بابت اتهام اکتسابی و توضیح دادم بعد دادگاه رسیدگی به علت دور بودن مسافت و برفی بودنش نرفتم دادگاه منو به حبس تعزیری و جریمه محکوم کرده و واخواهی زدم حالا چطوری باید بی گناهی خودمو ثابت کنم؟ ایا پلیس فتا دوبار مراجعه کردم مدرکش بابت بی اثباتی کافیست؟ آیا حسابم هک شده و مورد حمله شده داخل پرینت هست نشون بدم کافیست؟…و عدم سابقه کیفری و سوابق کاری و کارمند بودنم و اطلاع دوستان در آن زمان از این قضیه….کافیست؟

      1. به من جرم کلاهبرداری و تحصیل مال نا مشروع یا سو استفاده و تقلب از امتیازات خورده بعنوان دلیل هم در پرونده فقط قولنامه گذاشته شده که این قولنامه سوری نوشته شده در حالی که من پولی نگرفتم و قصد ضمانت بوده نه معامله ملک یکی از دو شاهد معامله و مشاور املاک هم فوت کردند مبلغ قولنامه ۱۵۰ میلیون بوده و ۴ سال این آقا اقدام نکرده بود و الان شکایت کرده و در مرحله تحقیقات از من دعوت شده برای حضور بعنوان متهم برای توضیح به دادیار برم ، چه پیشنهادی دارید که باید انجام داد

        1. با سلام و وقت بخیر. باید پرونده مطالعه و بررسی شود. بدون مطالعه پاسخ دقیق نمی توان داد. با شماره 02144899341 تماس بگیرید.

  2. سلام وقت بخیر .بنده قبلا در نیروی انتظامی به عنوان کادر خدمت میکردم ولی انصراف دادم و اومدم بیرون از سازمان .شخصی که خودم قبلا بهش گفته بودم نظامی بودم از من به دلیل معرفی کردن خود به عنوان مامور نیروی انتظامی شکایت کرده ،چطور میتوانم ثابت کنم که چنین حرفی را نگفته ام ؟ممنون از راهنمایی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت رزرو جلسه با وکیل